Najlepsi pracodawcy w polskim handlu. W Top 10 trzy firmy
z branży fashion

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych monitoruje wizerunek marek, w tym reputację pracodawców na całym świecie. Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które firmy z branży handlowej są najbardziej atrakcyjnymi pracodawcami w Polsce.

Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy. W tym roku po raz kolejny publikujemy ranking YouGov Reputation  dla marek handlowych monitorowanych w naszym kraju.

Ocena reputacji pracodawcy oparta jest o dwa pytania: „W których firmach był(a)byś dumny/a, że pracujesz w tym miejscu? A w których firmach wstydził(a)byś się pracować?”. Do zestawień użyliśmy wskaźnika Reputacja netto, który jest różnicą wskazań pozytywnych i negatywnych.

Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Reputation 2022 w Polsce zajmuje Rossmann – wskaźnik reputacji  dla tej marki  wynosi ponad 31,3. Jest to jednak wynik o 3,6 p.p. niższy niż w 2020 roku. Sieci drogerii niewiele ustępuje Allegroz wynikiem 29,4 (wzrost o 1,3 p.p. wobec 2020 r.), zaś na trzecim miejscu znalazł się Empik (wzrost o 0,8 p.p.). Kolejne marki w zestawieniu Top 10 to Apart, Sephora, Lidl, Douglas, IKEA, Zara oraz W. Kruk.

W osobnym rankingu wyróżniliśmy te firmy, które osiągnęły największy wzrost reputacji w stosunku do ubiegłego roku (Top Improvers). W ciągu ostatniego roku w Polsce największą poprawę ocen indeksu zanotowały sieci Biedronka(wzrost o 3,7 p.p.), Media Expert(+2,6 p.p.) oraz Pepco (+2,4 p.p.). Na dalszych miejscach znalazły się Answear, Dino, Leroy Merlin, Żabka, OBI, Kik, Stokrotka oraz PSB Mrówka.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje: Na liście YouGov Reputation Top 10 znajdują się nie tylko najbardziej znane i popularne marki, ale też firmy, które kojarzą się z wysoką jakością. Widzimy też, że mimo pandemii wiele sieci zdołało znacząco poprawić swoje wyniki, choć jest to obecnie bardzo trudne zadanie.

Data publikacji: 7.03.2022
Przeczytaj również

Handel:
E-handel nie wyprze tradycyjnego. Zakupy stacjonarne w pięć lat urosną o 10,5 proc.

Handel internetowy dynamicznie rozwinął się w pandemii, ale ten tradycyjny też nie… więcej »

Handel:
EuroShop Retail Design Award: Poznajcie pięć najlepszych sklepów na świecie

EHI Retail Institute oraz Messe Duesseldorf ogłosiły tegorocznych laureatów prestiżowego konkursu na najlepsze nowe koncepty… więcej »

Aktualności:
Marka z Krakowa wygrała pop-up store na pół roku w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu

Atrium wyłoniło zwycięzców I edycji konkursu "Wygraj pop-up store!" W szranki o własny… więcej »