Najlepsze półrocze Intersportu

fot. Intersport

Konsekwentne obniżanie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży zaowocowały dobrymi wynikami sieci Intersport po I półroczu 2015 r.

Spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 1 335 tys. zł (w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 98 tys. zł), pomimo niższych o 3,4% przychodów netto ze sprzedaży odnotowanych rok do roku (jest: 111.264 tys. zł, było: 115.139 tys. zł). Jest to najlepszy w historii spółki wynik pierwszego półrocza wypracowany z działalności podstawowej (bez zdarzeń jednorazowych). Pozytywny wpływ na wynik miało obniżenie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży procentowej.

Sukcesem spółki w I kwartale br. było podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów rok do roku. Mniejsze obroty wynikały głównie z niższej sprzedaży towarów zimowych. Pozytywny wpływ na wynik brutto w I kwartale br. miały następujące działania: poprawa rok do roku marży, zmniejszenie kosztów na porównywalnych sklepach  oraz brak pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Istotne jest to, że
w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży, jednocześnie zmniejszając r/r zapas magazynowy towarów zimowych.

W II kwartale br. na porównywalnych obrotach, spółka po raz pierwszy w swojej historii wypracowała zysk. Wprowadzona przez zarząd zmiana polityki towarowej, polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży wraz z ograniczaniem kosztów, m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów, przyniosła zamierzone efekty.
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, największą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2015 roku odnotowano w grupach towarowych: fitness trening, multisport, tekstylia i obuwie sportowe. Dodatkowo, pozytywnie na półroczne wyniki spółki wpłynęły: wzrost średniego paragonu wartościowo i ilościowo osiągnięty na sklepach oraz rozwój kornerów tematycznych, dobrze ocenianych przez klientów.

Sieć Intersport Polska S.A w I półroczu 2015 roku przedłużyła na dobrych warunkach finansowych umowy najmu lokali handlowych w Bytomiu (Centrum Handlowe Atrium Plejada) oraz w Poznaniu (Centrum Handlowe M1).  W lipcu br. spółka podpisała aneksy przedłużające  umowy najmu lokali w Krakowie (Galeria Krakowska) oraz Katowicach (CC Silesia), oraz umowę na najem nowego salonu o powierzchni 758 m2 w Centrum Handlowym „Zielone Arkady” w Bydgoszczy, którego uruchomienie planowane jest w IV kwartale 2015 roku.
Sieć sklepów sportowych Intersport ma w Polsce 36 salonów własnych.

Data publikacji: 28.08.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »