Najlepsze półrocze Intersportu

fot. Intersport

Konsekwentne obniżanie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży zaowocowały dobrymi wynikami sieci Intersport po I półroczu 2015 r.

Spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 1 335 tys. zł (w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 98 tys. zł), pomimo niższych o 3,4% przychodów netto ze sprzedaży odnotowanych rok do roku (jest: 111.264 tys. zł, było: 115.139 tys. zł). Jest to najlepszy w historii spółki wynik pierwszego półrocza wypracowany z działalności podstawowej (bez zdarzeń jednorazowych). Pozytywny wpływ na wynik miało obniżenie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży procentowej.

Sukcesem spółki w I kwartale br. było podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów rok do roku. Mniejsze obroty wynikały głównie z niższej sprzedaży towarów zimowych. Pozytywny wpływ na wynik brutto w I kwartale br. miały następujące działania: poprawa rok do roku marży, zmniejszenie kosztów na porównywalnych sklepach  oraz brak pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Istotne jest to, że
w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży, jednocześnie zmniejszając r/r zapas magazynowy towarów zimowych.

W II kwartale br. na porównywalnych obrotach, spółka po raz pierwszy w swojej historii wypracowała zysk. Wprowadzona przez zarząd zmiana polityki towarowej, polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży wraz z ograniczaniem kosztów, m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów, przyniosła zamierzone efekty.
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, największą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2015 roku odnotowano w grupach towarowych: fitness trening, multisport, tekstylia i obuwie sportowe. Dodatkowo, pozytywnie na półroczne wyniki spółki wpłynęły: wzrost średniego paragonu wartościowo i ilościowo osiągnięty na sklepach oraz rozwój kornerów tematycznych, dobrze ocenianych przez klientów.

Sieć Intersport Polska S.A w I półroczu 2015 roku przedłużyła na dobrych warunkach finansowych umowy najmu lokali handlowych w Bytomiu (Centrum Handlowe Atrium Plejada) oraz w Poznaniu (Centrum Handlowe M1).  W lipcu br. spółka podpisała aneksy przedłużające  umowy najmu lokali w Krakowie (Galeria Krakowska) oraz Katowicach (CC Silesia), oraz umowę na najem nowego salonu o powierzchni 758 m2 w Centrum Handlowym „Zielone Arkady” w Bydgoszczy, którego uruchomienie planowane jest w IV kwartale 2015 roku.
Sieć sklepów sportowych Intersport ma w Polsce 36 salonów własnych.

Data publikacji: 28.08.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »