Nike nadal na szczycie

Jak wynika z nowego raportu Brand Finance, Nike pozostaje najcenniejszą marką odzieżową na świecie, pomimo jej znacznego spadku wartości (o 12% do poziomu 28 mld dolarów). Tuż za nią plasuje się H&M z wartością marki wynoszącą 19 mld dolarów.

Nike ma za sobą trudny rok, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie mocno spadła popularność marki wśród nastolatków. Brak skutecznych działań może spowodować dalsze obniżenie wartości w przyszłym roku. Zagrożeniem dla lidera może stać się jego bezpośrednia konkurencja, firma Adidas, która w ostatnim czasie szybko się rozwija.

Drugie miejsce w rankingu zajęła firma H&M, której wartość w ubiegłym roku pozostawała raczej w stagnacji (spadek o 1% do 19 mld dolarów). Zmaga się ona jednak wciąż z wieloma problemami wizerunkowymi – jednym z nich była głośna sprawa dziecięcej bluzy, umieszczonej w styczniu na stronie internetowej sklepu, która została skrytykowana pod kątem rasistowskich podtekstów, wywołując burzę w mediach społecznościowych i protesty uliczne w RPA. Jeśli problemy szwedzkiego giganta nie skończą się szybko, może go wyprzedzić hiszpańska Zara, która po udanym roku zbliżyła się wartością do H&M (wzrost o 21% do 17,5 mld dolarów).

1

 

W sektorze marek luksusowych na pierwszym miejscu uplasował się Hermès (wzrost o 36% do 11,3 mld dolarów), bardzo silny wzrost wartości marki odnotowały również kolejne w rankingu: Louis Vuitton (wzrost o 17% do 10,5 mld dolarów), Cartier (o 45% do 9,8 mld dolarów) i Gucci (wzrost o 25% do 8,6 mld dolarów). Wzrosty wartości tych marek wynikają z faktu, iż konsumenci na rynkach wschodzących coraz częściej sięgają po produkty luksusowe.

Po znakomitym występie w 2016 roku, Under Armour odnotowuje największy spadek wartości w tabeli. Marce, która znacznie wzrosła w poprzednich latach dzięki swojej nowoczesnej odzieży sportowej, nie udała się próba podbicia rynku butów do koszykówki i innych pobocznych produktów.

Pełny raport dostępny jest na stronie: http://brandfinance.com

Data publikacji: 10.04.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP: spadek przychów, ale trzycyfrowy wzrost e-commerce

Przychody polskiego producenta odzieży spadły w pierwszym kwartale… więcej »

Rynek:
Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż internetową

Po boomie na online oraz uwolnieniu handlu widać wyciszanie się dynamicznych wzrostów, jakie… więcej »

Rynek:
LPP publikuje wyniki za 2019. Spółka zanotowała rekordową sprzedaż

Polski producent odzieży zakończył ubiegły rok ze sprzedażą o wartości niemal 10 mld… więcej »