Niższe przychody Intersport w III kwartale

fot. https://www.intersport.pl/

Sieć Intersport Polska opublikowała wczoraj szacunkowe wyniki za III kwartał 2017 r. Niższe o 16,9% przychody netto ze sprzedaży to skutek zmniejszenia stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczenia powierzchni handlowej.

Według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w III kwartale 2017 roku następujące wyniki finansowe:

  1. Przychody netto ze sprzedaży w wysokości 42 220 tys. zł, czyli o 16,9% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż rok do roku była mniejsza o 10,9%, a powierzchnia handlowa o 11,6%;
  2. Strata brutto na poziomie 4 037 tys. zł (w III kwartale 2016 roku strata brutto wyniosła 689 tys. zł).

Od marca spółka rozpoczęła proces wdrażania „Nowego modelu biznesowego”, w którym zmienia się system zamówień wysoko marżowanych marek własnych Intersport. Firma oczekuje, że podjęte przez nią działania przyniosą w najbliższych miesiącach poprawę wyników sprzedaży, a pełny efekt wprowadzonych zmian będzie widoczny w II fazie procesu, planowanego na wiosnę 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych Intersport będą w całości realizowane na nowych zasadach.

Na poziom odnotowanej w III kwartale 2017 roku straty miały wpływ głównie: niższe przychody ze sprzedaży oraz poniesione przez spółkę jednorazowe koszty zamknięcia dwóch sklepów we Wrocławiu. W III kwartale 2017 roku firma obniżyła koszty działalności operacyjnej o 8,7% tj. 1 812 tys. mniej r/r.

Narastająco, po trzech kwartałach 2017 roku, firma osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 132 856 tys. zł, czyli o 16,0% niższe w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku. Szczegółowy raport finansowy za III kwartał roku zostanie opublikowany 13 listopada 2017 roku.

Data publikacji: 24.10.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Trendy na rynku dóbr luksusowych [raport]

Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak… więcej »

Aktualności:
Grupa CCC i Authentic podpisały europejski kontrakt dot. marki Reebok

Grupa CCC podpisała z jednym z największych licencjodawców na świecie Authentic Brands Group, 10-letnią umowę licencyjną (z opcją… więcej »

Rynek:
LPP inwestuje w rozwój na południu Europy

Pierwszy kwartał br. obrotowego przyniósł polskiej grupie odzieżowej niemal 20 proc. wzrostu sprzedaży r/r i przychody przekraczające… więcej »