Odwiedzający najbliższą edycję targów mody Panorama w Berlinie (17-19.01.2017) mogą spodziewać się kolejnych zmian. Najważniejsze z nich to poszerzenie oferty obuwia i dodatków oraz wprowadzenie na giełdę bielizny i odzieży domowej. Organizatorzy rozbudowują także platformę internetową o wersję skierowaną do klientów ostatecznych.
Od tempa zmian na parkiecie Panoramy Berlin może powoli zakręcić się w głowie. Po premierze sektorów NOVA i Shoe & accessory world w styczniu oraz gruntownej reorganizacji hal i powiększeniu powierzchni wystawczej w czerwcu, organizatorzy targów pracują nad kolejnymi zmianami. Od 17 do 19 stycznia 2017 na deskach berlińskiej giełdy goście zastaną dwie nowe hale z obuwiem i dodatkami. Wprowadzona podczas ostatniej edycji targów separacja obu grup produktów tym razem doczeka się mariażu: buty i akcesoria zaprezentują się w stylowej symbiozie na ponad 6 tys. metrów kwadratowych w halach 5 i 6. – W ostatnim sezonie naszym celem było uporządkowanie oferty i przejrzysta prezentacja produktów, aby umożliwić gościom łatwą orientację i szybki przegląd towarów. Niestety, chyba trochę z tym przesadziliśmy – przyznał szef targów Jörg Wichman. – Dlatego podczas nadchodzącej edycji wracamy do wspólnej prezentacji i inspirującej aranżacji obuwia wraz z dodatkami. Ponadto chcemy odejść od samodzielnych stanowisk i wykreować centralne powierzchnie, wychodzące naprzeciw potrzebom handlu detalicznego.
Wśród 120 marek obuwia i akcesoriów znajdą się między innymi Włosi: Khrio i Manas, Niemcy: Gordon & Bros, L’credi, Wunschstück, oraz Austriacy: Giesswein czy Think. Ale na obuwiu i torebkach się nie skończy: organizatorzy Panoramy zdobywają nowe połacie modowego uniwersum, poszerzając portfolio wystawców o bieliznę, piżamy i odzież domową. – Na pytanie, jakich segmentów branżowcom na naszych targach brakuje, wciąż powtarzała się ta sama odpowiedź: bielizny – wyjaśnił Jörg Wichman. – Bardzo nas cieszy, że dzięki nowej hali 7C możemy spełnić to życzenie. Na 1,3 tys. metrów kwadratowych swoje kolekcje mody intymnej przedstawi 40 firm, między innymi DKNY, Guess, Spanx, Stella McCartney czy Bruno Banani.
Z powodu rosnącego zainteresowania powiększy się również strefa Hipstar, przeznaczona dla kobiet o pulchniejszych kształtach: oprócz hali 7B modę większych rozmiarów będzie gościła także hala 7A. Znajdą się tam marki takie, jak Zizzi, Mat Fashion, Ulla Popken, Adia czy Via Appia. Na zainteresowanych czekają ponadto znane już, ale częściowo przemianowane i poszerzone o nowych wystawców sektory: Style Hub w hali 1: moda damska, MA!N w hali 2: moda męska wraz z markami lifestyle’owymi, Urban Lab w hali 3: marki dżinsowe i casualowe, Contemporary Luxury w hali 4: moda damska z wyższej półki i firmy lifestyle’owe, Nova Conception w hali 9: inkubator trendów i innowacji tekstylno-lifestylowe’ych.
Niespodzianka czeka także na konsumentów: wylansowana w styczniu platforma internetowa Panorama Digital, dostępna wcześniej dla zarejestrowanych branżowców, otworzy się teraz na szerszą publiczność, oferując także wersję B2C. Zainteresowani klienci będą mogli wirtualnie zwiedzić targi i odkryć najnowsze trendy, a dzięki wyszukiwarce sklepów także dowiedzieć się, gdzie pożądane ubrania można będzie znaleźć. Organizatorzy targów wspierają w ten sposób wystawców i wspomagają komunikację między przemysłem, handlem a konsumentem.
Kinga Rybińska