Panorama Berlin stagnacji zdecydowanie nie lubi. W poszukiwaniu inspiracji i nowych wrażeń dla wystawców i zwiedzających organizatorzy zdecydowali się na modyfikację struktury targów już od najbliższej edycji 16–18 stycznia 2018.
– Po dziesięciu udanych sezonach chcemy pójść w nowym kierunku i zmienić dotychczasowy koncept – wyjaśnia Jörg Wichmann, szef targów Panorama Fashion Fair Berlin GmbH. – To odpowiedź na rosnącą potrzebę inspiracji, emocji i informacji. To zupełnie nowy rozdział w historii Panoramy Berlin – dodaje. Parkiet styczniowej edycji doczeka się silniejszych podziałów: oferty dla kobiet i mężczyzn będą od siebie czytelniej oddzielone, za to różne style, od casualowych do eleganckich, od klasycznych po awangardowe – przestrzennie się do siebie zbliżą. Ma to odzwierciedlić współczesne zachowania konsumentów, którzy chętniej i odważniej mieszają rozmaite trendy i kierunki, ale także ułatwić orientację w halach. Bakcyl eklektyczności, który w 2015 wdarł się na targi wraz z halą Nova, zarazi wkrótce kolejne obszary: w styczniu kombinacje mody i lifestyle’u opanują także hale główne.
Mądre synergie
Strefa Nova zapewni także schronienie młodej giełdzie mody męskiej Selvedge Run, która zadebiutowała prezentacją 50 rękodzielniczych i dżinsowych marek w lecie 2015. Po premierze w mało znanych halach w Berlin-Schöneweide, Selvedge Run przeniósł się najpierw do KulturBrauerei, na areał dawnego browaru w atrakcyjnej dzielnicy Prenzlauer Berg, a teraz postawił na synergię ze starszą siostrą: Panorama Berlin zapewni początkującej wystawie otoczkę medialną i bliskość jednej z ważniejszych modowych targów niemieckiej stolicy. Z kolei dzięki obecności Selvedge Run gospodarze poszerzą portfolio Panoramy: podczas gdy Nova Concept oferuje modę dżinsową, casualową i awangardową w zestawieniu z produktami lifestyle, Selvedge Run kładzie nacisk na tradycyjny warsztat, jakość ręcznego wykonania i odwołuje się do dziedzictwa tradycyjnych manufaktur. – Współpraca z Selvedge Run daje nam możliwość rozwoju asortymentu Nova Concept – mówi Jörg Wichmann. – To podniesie atrakcyjność targów dla gości z kraju i z zagranicy.
Zielone aspiracje
Ale to nie koniec strategicznych kooperacji i niespodzianek typu „targi w targach”. Zwolennicy ekorozwoju znajdą na parkiecie styczniowej Panoramy jeszcze jeden nowy sektor: XOOM, organizowany pod patronatem targów Innatex. Licząca 300 wystawców impreza XOOM, zlokalizowana niedaleko Frankfurtu nad Menem, to najbardziej popularna wystawa mody ekologicznej. Pomysł zielonego areału na Panoramie powstał podczas rozmów z wystawcami berlińskich targów. – Wystawcy chcieli mieć trochę Innatex w Berlinie – konstatuje Alexander Hitzel, kierownik projektu giełdy XOOM. Dla organizatorów Panoramy to aczkolwiek nie koncert życzeń wystawców, lecz perspektywa rozwoju ważnych społecznie dziedzin i strategicznych, długoterminowych kooperacji. Obecność XOOM poszerzy portfolio Panoramy o modę ekologiczną i fair trade. Zielone trendy znajdą także odzwierciedlenie w odczytach i seminariach w Lectures Hall.
Oprócz nowych sektorów, na targach Panorama Berlin będzie można tradycyjne obejrzeć najnowsze trendy w ofercie odzieży damskiej, męskiej, obuwiu oraz dodatkach. Rejestracja na targi odbywa się na stronie www.panorama-berlin.com
Kinga Rybińska