Performance marketing – liczy się efektywność

Sprzedaż w internecie staje się coraz trudniejsza ze względu na dynamicznie rozwijającą się konkurencję. Rosną  koszty promocji bez której dotarcie do grupy potencjalnych odbiorców jest niemożliwe.  Nie ma jednego, stałego, opłacalnego sposobu na marketing, który jednoznacznie przekłada się na sprzedaż. Sukces marketingowy to składnia bardzo wielu czynników, dlatego bardzo ważna jest wiedza na temat możliwości narzędzi promocyjnych i analitycznych do jakich mamy dostęp dzięki internetowi. Internet to najbardziej mierzalne medium. Dzięki  systemom online możemy ocenić skuteczność każdego, nawet najmniejszego działania promocyjnego. Zmieniają się nie tylko metody prowadzenia kampanii marketingowych, ale również sposób ich rozliczania. Jest to związane z możliwością spontanicznego weryfikowania reakcji odbiorców na reklamę. Nikt nie lubi wyrzucać pieniędzy w błoto, szczególnie, gdy zależy nam na zwiększaniu przychodów ze sprzedaży. Dlatego serca reklamodawców podbija Performance Marketing.

Program partnerski

Performance marketing to działania i techniki reklamowe zorientowane na rezultaty i rozliczanie za efekty, czyli płacimy tylko w momencie, gdy cel kampanii zostaje zrealizowany. Można wykorzystywać zasady marketingu efektywnościowego przeprowadzając krótkotrwałe działania na potrzeby realizacji doraźnych potrzeb np. pozyskanie bazy mailingowej użytkowników potencjalnie zainteresowanych organizowanym wydarzeniem. Zastosujemy w takim przypadku popularny model Cost Per Lead, gdzie leadem będzie pozyskany adres e-mail. Reklamodawca zapłaci wydawcy ustaloną wcześniej stawkę za każdy, poprawnie zweryfikowany e-mail, natomiast adresy niepoprawne zostaną odrzucone i nie będą opłacone. W tym modelu możemy realizować inne cele: rejestracja na stronie, wypełnienie formularza, zapisanie do newslettera, otwarcie konta bankowego, pozostawienie numeru telefonu itp.

Jednak istotą performance marketingu są działania długofalowe, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż produktów ( model Cost Per Sale ), które w perspektywie wieloletniej  współpracy zaowocują stale rosnącymi przychodami. Najlepszym narzędziem do przeprowadzania długoterminowych kampanii w modelu performance jest program partnerski. Uruchamiając program partnerski mamy na celu  budowanie i stałe rozwijanie własnej, lojalnej sieci wydawców, którzy angażują swój czas i potencjał na realizację wyznaczonych celów. W modelu Cost Per Sale wydawcy wynagradzani są prowizyjnie za pozytywnie zakończone sprzedaże, które zostały zrealizowane za ich pośrednictwem.

Jak pozyskać wydawców

Najszybsze rezultaty w performance marketingu uzyskujemy powierzając opiekę i rozwijanie programu partnerskiego sieci afiliacyjnej. Dołączając do sieci afiliacyjnej reklamodawca nie musi posiadać technologii, która umożliwia prowadzenie programu, mierzenia efektów i zliczania prowizji. Nie musi ponosić nakładów na samodzielne pozyskiwanie wydawców do programu i stały kontakt z nimi. Istotne jest również to, że nie musi rozliczać się z każdym z wydawców osobno.

Sieć afiliacyjna posiada rozbudowane zaplecze technologiczne do profesjonalnej obsługi programu partnerskiego i skupia różnorodnych wydawców, którzy realizują  kampanie efektywnościowe za pomocą swoich serwisów internetowych. W modelu za efekt współpracują: porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, serwisy społecznościowe, zakupowe,  serwisy opiniotwórcze, fora i blogi tematyczne, serwisy rabatowe, właściciele legalnych baz mailingowych. Działania efektywnościowe podejmują chętnie webmasterzy, specjaliści SEO a także firmy obsługujące automatyczne systemy marketingowe ( retargeting, e-mail retargeting, rekomendacje produktów itp.)

Różnorodność i duża liczba wydawców zarejestrowanych w sieci afiliacyjnej gwarantuje, że do programu dołączą ci, którzy najlepiej zrealizują założone cele programu partnerskiego.

Którą sieć afiliacyjną wybrać?

Istnieje wiele modeli rozliczania w marketingu efektywnościowym, jednak w kontekście sprzedaży dwa podstawowe to Cost Per Sale i Cost Per Lead. Dla reklamodawcy ważne jest, aby współpracować z siecią, która ma jasno sprecyzowany model działania, zgodny z modelem którego poszukuje. Jeśli reklamodawca chce prowadzić program partnerski w modelu Cost Per Sale, powinien upewnić się, że z wybraną siecią współpracują  wydawcy, którzy potrafią efektywnie współpracować w tym modelu. Nawet najlepszy wydawca, który umiejętnie generuje leady w programach finansowych, nie będzie w stanie wygenerować ruchu, który przełoży się na sprzedaż w sklepie z artykułami dziecięcymi.

W WebePartners obsługujemy w tej chwili ponad 400 programów partnerskich sklepów internetowych oferujących produkty ze wszystkich możliwych kategorii. Dedykujemy swoje usługi rynkowi e-commerce. Udostępniane przez nas narzędzia rozwijane są pod kątem zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych. Opieramy się w 100% na autorskiej technologii, dzięki czemu ofertę kierujemy również do małych i średnich sklepów. Dzięki automatyzacji wielu procesów jesteśmy w stanie obsłużyć bardzo dużą liczbę programów partnerskich jednocześnie. Różnorodność i wielość programów na naszej platformie przekłada się z kolei na ilość i jakość współpracujących z nami wydawców. Wydawcy, którzy dołączają do naszej sieci oferują  innowacyjne sposoby promocji, które w połączeniu z naszymi narzędziami przekładają się na wysoką konwersję sprzedaży. Zasięg naszej sieci rośnie z dnia na dzień a wartość generowanej sprzedaż rocznie wzrasta o 100%.

Niskie koszy w zamian za zaangażowanie

Z punktu widzenia reklamodawcy performance marketing jest niezwykle korzystnym narzędziem: niskie ryzyko, płatność tylko za efekty i odpowiedzialność po stronie wydawcy.  Jest to jedyny model, który pozwala na całkowitą kontrolę kosztów na reklamę, a co za tym idzie długoterminowe planowanie kampanii.

Ryzyko powodzenia kampanii w marketingu efektywnościowym zostaje przesunięte w stronę wydawców, co nie oznacza, że rola reklamodawcy kończy się w momencie uruchomienia programu. Aby działania performance przełożyły się na realizację założonych celów, niezbędne jest zaangażowanie i dbałość o interesy wydawców. Aby pozyskać i rozwijać wartościową sieć wydawców, reklamodawca musi być czuły na ich potrzeby. Korzystne warunki finansowe współpracy są rzeczą oczywistą, ale nie tylko one przesądzają o powodzeniu programu partnerskiego. Stały kontakt z wydawcami, pomoc w optymalizacji kampanii na wszystkich jej etapach, dbałość o aktualizację przekazywanych danych, wreszcie uczciwe rozliczanie i terminowe wypłacanie należności – to jest klucz do powodzenia programu partnerskiego.

Filozofia działania

Performance marketing  to  filozofia działania, proces który trwa i buduje fundamenty dla późniejszych kampanii, realizowanych w oparciu o zdobycze marketingu rozliczanego za efekty. Budowanie sieci wydawców współpracujących w modelach efektywnościowych powinno być prowadzone nieustannie, równocześnie z innymi działaniami reklamowymi. Konieczna jest ciągła optymalizacja i poprawa wyników poprzez stałe mierzenie efektów. Najistotniejsze jest umiejętne połączenie modelu rozliczeń z odpowiednią powierzchnią reklamową wydawców. Z pomocą, by zmierzyć się z powyższym wyzwaniom wychodzą sieci afiliacyjne, których doświadczenie i umiejętności w realizowaniu kampanii efektywnościowych  umożliwi szybkie osiąganie efektów.

Ewa Dudek, CEO WebePartners.pl

WebePartners_logo_2015

Data publikacji: 15.06.2015
Przeczytaj również

Marketing:
Czy Covid-19 stworzył nowy rodzaj konsumentów? [raport]

Jak wynika z badania SAS, okres lockdownu spowodowanego pandemią Covid-19 znacząco wpłynął na nawyki konsumentów i ich relacje z firmami,… więcej »

Marketing:
Marka odzieży męskiej Pako Lorente promuje kolekcję dresów

Pako Lorente, polski brand kojarzony do tej pory z elegancką modą męską, wprowadza linię Casual Club – limitowaną serię… więcej »

Marketing:
Zalando sięgnęło po murale

Od początku września, w centrach wielkich miast: Warszawy, Wrocławia, Gdańska oraz Katowic można podziwiać ekologiczne, wielkoformatowe… więcej »