Pierwszy Fashion House Online Shopping

Fashion House Group, będąca częścią Liebrecht & wooD Group, jest wiodącym graczem w sektorze centrów typu outlet w Europie oraz największym deweloperem i operatorem takich projektów w Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji. W kwietniu 2016 roku firma otworzyła Fashion House Online Shopping – pierwsze internetowe centrum outletowe w regionie CEE. 

Platforma sprzedaży internetowej jest kluczowym komponentem strategii omnichannel Fashion House Group, adresowanej do nowoczesnych klientów. Wykonanie dedykowanego systemu dla projektu Fashion House Online Shopping zostało powierzone firmie i-systems. – Tajemnicą poliszynela jest, że dzisiejsze czasy charakteryzuje szybko zmieniająca się rzeczywistość branży e-commerce. Jest to spowodowane wieloma czynnikami: łatwiejszy dostęp do (coraz bardziej przystępnych i zaawansowanych) technologii, popularyzacja start-upów – to tylko wierzchołek góry lodowej. W Fashion House Group odważnie wchodzimy w rolę pioniera – nie tylko ponad 13 lat temu na rynku outletowym w Polsce, a potem w Rumunii i Rosji, ale również teraz – tworząc pierwszą w regionie CEE platformę e-commerce, zintegrowaną komercyjnie i operacyjnie z centrum outletowym – komentuje Piotr Kreft, head of e-commerce w Fashion House Group.

System przygotowany dla Fashion House Group jest biznesowo i logistycznie połączony z tradycyjnym centrum outletowym – Fashion House Outlet Centre Moskwa. Są to dwa wzajemnie uzupełniające się modele, które pozwalają na dotarcie do jak najszerszej grupy konsumentów. Bezpośredni zasięg oddziaływania centrum outletowego to ponad 13 milionów potencjalnych klientów, którym dojazd do obiektu zajmuje nie więcej niż 90 minut. Szacuje się natomiast, że Fashion House Online Shopping jest dostępny dla ponad 40 milionów konsumentów w środkowej i zachodniej części Rosji.

– Fashion House Online Shopping, pierwszy outlet internetowy w tej części świata, łączy świat online i offline. Oferuje ograniczone czasowo rabaty na zakup ubrań popularnych marek. Zaprojektowana przez i-systems platforma e-commerce pozwala operatorowi outletu na pełną obsługę procesu sprzedaży online, w tym przyjmowanie zamówień, zarządzanie relacjami z klientem, działania marketingowe czy logistyczne – zaznacza Marcin Rutkowski, marketing & PR manager i-systems.

Widok_systemu_na_urzadzeniah_mobilnych_CMYK

Flash sales jako specyfika biznesowa

Przy tworzeniu rozwiązań e-commerce przyjęto model sprzedaży typu flash sales, który najlepiej wpasowuje się w strategię sprzedaży. Inspiruje on do podjęcia działania i w pewien sposób nagradza aktywnych klientów. Przygotowane zostały rozwiązania, które efektywnie wspomagają prezentację produktów i dają możliwość sprawnej modyfikacji oferty. Jednym z takich rozwiązań jest lookbook. Polega on na prezentacji całego zestawu modowego, obok którego wyświetlają się konkretne części garderoby, składające się na całość kreacji. Co ciekawe, w większości sklepów internetowych, gdy produkt jest niedostępny, znika z oferty. Natomiast w systemie e-commerce Fashion House Online Shopping produkt jest nadal widoczny, ale ma automatycznie dodawany znaczek, który informuje o niedostępności danego towaru. Klient może podać e-maila i jak tylko produkt będzie dostępny, system automatycznie wyśle mu stosowną informację.

– Innowacja powinna być kierowana oczekiwaniami klienta. Dokładnie tak też było w naszym wypadku. Jak radzi Simon Sinek, zaczęliśmy od pytania „dlaczego” chcemy to robić, a dopiero potem odpowiadaliśmy sobie na pytania „jak” i „co” dokładnie zrobimy. Budowanie strategii było oczywiście bardziej skomplikowane niż zadanie sobie tych trzech pytań, jednak platforma e-commerce okazała się strzałem w dziesiątkę. Intuicyjna, przyjazna użytkownikowi platforma, w dodatku produkt stosunkowo niskomarżowy (bo już przeceniony o -30 do -70 proc. w stosunku do ceny rynkowej), a konkurencja w branży modowej jest ogromna. Postawiliśmy więc na nasze atuty: bezpośredni dostęp do produktów wiodących w świecie marek, doświadczenie naszych międzynarodowych ekspertów w branży retail oraz moje doświadczenie w rozwijaniu e-commerce – dodaje Piotr Kreft.

Zarządzanie produktami

Model flash sales wymaga możliwości zaawansowanego zarządzania produktami w systemie. Wśród licznych rozwiązań warto zwrócić uwagę na istotny przy podejmowaniu decyzji zakupowych szczegół – tabele rozmiarów. Każdy producent wykorzystuje bowiem swoją rozmiarówkę. Obecnie Fashion House Online Shopping oferuje produkty ponad 20 marek. Zarządzanie tabelami może więc przysporzyć dużej ilości pracy. Stworzone zostało więc rozwiązanie, które pozwala masowo przydzielać nowe rozmiarówki do produktów danej marki.

Widok_strona_produktowa_CMYK

Specyfika rynku rosyjskiego

Jak wszyscy wiemy, Rosja jest rozległa pod względem geograficznym. Z biznesowego punktu widzenia wysyłka produktów z centrum handlowego do najodleglejszych zakątków kraju nie zawsze jest korzystna, choćby ze względu na kosztowne zwroty. Dlatego postanowiono wysyłać towary z przyjęciem różnych metod i różnych kosztów dostawy w zależności od destynacji.

– W systemie zapisanych jest kilka tysięcy miejsc, w które można wysłać paczkę z Fashion House Online Shopping. Już podczas składania zamówienia klient podaje swój kod pocztowy. Na jego podstawie system pokazuje możliwości w wyborze metody dostawy i płatności oraz koszty z uwzględnieniem wagi przesyłki. Oczywiście można także wybrać odbiór osobisty w Fashion House Outlet Centre w Moskwie. Jest to istotny element strategii omnichannel – twierdzi Marcin Rutkowski, marketing & PR manager i-systems.

Kierunki i możliwości rozwoju

– Już po roku od otwarcia Fashion House Online Shopping wiemy, że odnieśliśmy sukces: dzięki podejściu „lean startup” i stopniowej budowie platformy oraz całego modelu biznesowego, dopuszczając testowanie i usprawnianie różnych elementów tej cyfrowej układanki, aby wszystko tworzyło spójną całość i spełniało oczekiwania klientów, stworzyliśmy źródło tysięcy zamówień dla marki, która wcześniej nie istniała w świecie e-commerce. To doskonały fundament dla wdrażanej przez nas strategii omnichannel – podsumowuje Piotr Kreft.

Platforma przygotowana przez i-systems dla Fashion House Online Shopping jest elastyczna i będzie dalej rozwijana. W planach jest wykorzystanie beaconów oraz połączenie ich z dedykowaną aplikacją mobilną. Pomoże to klientom m.in. poruszać się po moskiewskim centrum outeltowym oraz wyszukiwać najlepsze dla nich oferty. System może być z powodzeniem również zaadaptowany na innych rynkach.

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting czy systemy rozwijające sprzedaż B2B. Wśród klientów firmy są takie marki, jak Vistula, W.Kruk, Wólczanka, Fashion House Group, 5.10.15., Monnari czy New Balance Poland.

Data publikacji: 12.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Handel:
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe oraz social media

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost… więcej »