W pierwszym kwartale wolumen sprzedaży brutto (GMV) Zalando wyniósł 3,2 miliarda euro (+1%). Przychody ukształtowały się na poziomie 2,2 miliarda euro (-1,5% rok do roku), a skorygowany EBIT -51,8 miliona euro. Potwierdzona prognoza finansowa na rok 2022 zakłada niższy poziom wzrostów: GMV, przychodów i skorygowanego EBIT.
Udział części biznesu związanej z partnerami odnotował silny wzrost w pierwszym kwartale, odpowiadając za 32% GMV. Tysiące międzynarodowych i lokalnych firm korzysta z platformy, aby sprzedawać więcej swoich produktów modowych i kosmetycznych, co oznacza, że Zalando jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu na rok 2025, jakim jest 50% GMV generowanego przez część biznesu związaną z partnerami.
Zalando wzmacnia swoje relacje z klientami poprzez dalsze wdrażanie swojego programu lojalnościowego Plus oraz poszerzanie oferty w kategoriach Beauty, Lounge, Designer i Pre-Owned. Liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła w pierwszym kwartale o 5,2% (17% przez 12 miesięcy) do prawie 49 milionów, a liczba członków Zalando Plus wzrosła o 150% rok-do-roku.
Aby zapewnić klientom szybsze terminy dostaw, Zalando wzmacnia swoją sieć logistyczną. Ruszyła budowa magazynów we Frankfurcie, Bydgoszczy i pod Paryżem. W maju firma wchodzi na dwa nowe rynki – Węgry i Rumunię.