Pierwszy kwartał roku słabszy dla Zalando. Firma stawia na rozwój logistyki

W pierwszym kwartale wolumen sprzedaży brutto (GMV) Zalando wyniósł 3,2 miliarda euro (+1%). Przychody ukształtowały się na poziomie 2,2 miliarda euro (-1,5% rok do roku), a skorygowany EBIT -51,8 miliona euro. Potwierdzona prognoza finansowa na rok 2022 zakłada niższy poziom wzrostów: GMV, przychodów i skorygowanego EBIT.

Udział części biznesu związanej z partnerami odnotował silny wzrost w pierwszym kwartale, odpowiadając za 32% GMV. Tysiące międzynarodowych i lokalnych firm korzysta z platformy, aby sprzedawać więcej swoich produktów modowych i kosmetycznych, co oznacza, że Zalando jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu na rok 2025, jakim jest 50% GMV generowanego przez część biznesu związaną z partnerami.

Zalando wzmacnia swoje relacje z klientami poprzez dalsze wdrażanie swojego programu lojalnościowego Plus oraz poszerzanie oferty w kategoriach Beauty, Lounge, Designer i Pre-Owned. Liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła w pierwszym kwartale o 5,2% (17% przez 12 miesięcy) do prawie 49 milionów, a liczba członków Zalando Plus wzrosła o 150% rok-do-roku.

Aby zapewnić klientom szybsze terminy dostaw, Zalando wzmacnia swoją sieć logistyczną. Ruszyła budowa magazynów we Frankfurcie, Bydgoszczy i pod Paryżem. W maju firma wchodzi na dwa nowe rynki – Węgry i Rumunię.

Data publikacji: 5.05.2022
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »