Pierwszy kwartał roku słabszy dla Zalando. Firma stawia na rozwój logistyki

W pierwszym kwartale wolumen sprzedaży brutto (GMV) Zalando wyniósł 3,2 miliarda euro (+1%). Przychody ukształtowały się na poziomie 2,2 miliarda euro (-1,5% rok do roku), a skorygowany EBIT -51,8 miliona euro. Potwierdzona prognoza finansowa na rok 2022 zakłada niższy poziom wzrostów: GMV, przychodów i skorygowanego EBIT.

Udział części biznesu związanej z partnerami odnotował silny wzrost w pierwszym kwartale, odpowiadając za 32% GMV. Tysiące międzynarodowych i lokalnych firm korzysta z platformy, aby sprzedawać więcej swoich produktów modowych i kosmetycznych, co oznacza, że Zalando jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu na rok 2025, jakim jest 50% GMV generowanego przez część biznesu związaną z partnerami.

Zalando wzmacnia swoje relacje z klientami poprzez dalsze wdrażanie swojego programu lojalnościowego Plus oraz poszerzanie oferty w kategoriach Beauty, Lounge, Designer i Pre-Owned. Liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła w pierwszym kwartale o 5,2% (17% przez 12 miesięcy) do prawie 49 milionów, a liczba członków Zalando Plus wzrosła o 150% rok-do-roku.

Aby zapewnić klientom szybsze terminy dostaw, Zalando wzmacnia swoją sieć logistyczną. Ruszyła budowa magazynów we Frankfurcie, Bydgoszczy i pod Paryżem. W maju firma wchodzi na dwa nowe rynki – Węgry i Rumunię.

Data publikacji: 5.05.2022
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson zwiększa przychody w pierwszym półroczu 2022 roku

Pierwsze półrocze było dla Grupy Esotiq & Henderson dużym wyzwaniem. Polski producent bielizny zanotował w pierwszych sześciu… więcej »

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »