Pitti Uomo: Punkt zwrotny dla branży mody męskiej?

Na zdjęciu od lewej: Wojciech Tulwin, Anna Olbryś, Marcin Samosiuk, Paweł Kraj z firmy Recman

Na początku lipca zakończyła się letnia edycja najważniejszych targów mody męskiej Pitti Uomo we Florencji. To tu można podpatrzeć rodzące się zmiany w kroju, kolorystyce czy stylu odzieży dla panów, a także poznać nastroje w branży. O ocenę imprezy poprosiliśmy jej uczestnika, Wojciecha Tulwina z firmy Recman.

Jakie trendy i nowości zwróciły Pańską uwagę jako specjalisty z branży?

Pitti Uomo to jedne z największych targów mody męskiej na świecie. Cieszę się, że mimo trwającej pandemii i wielu obostrzeń udało się zorganizować 100. edycję targów. Blisko 400 marek miało możliwość zaprezentowania swoich kolekcji na sezon wiosna-lato 2022.

Mimo znacznie węższej liczby prezentowanych kolekcji dało się zauważyć wiele nowości i trendów na kolejny sezon wiosenno-letni. Wśród nich warto wskazać m.in. trend związany z podejściem eco-friendly w kontekście produkcji odzieży (np. zastosowanie bawełny organicznej, tkanin z recyklingu czy ograniczanie zużycia wody podczas produkcji) oraz high tech w zakresie innowacyjnych tkanin, dodatków czy rozwiązań, które mają zapewnić najwyższy komfort użytkowania.

Na skutek pandemii widać też coraz szerszy asortyment w stylu casual i sport. Nawet po samych uczestnikach targów i wystawcach było widać, że stawiają na mniej oficjalne stylizacje. Wygoda wiąże się też z wykorzystaniem bardziej elastycznych włókien, które dominują nie tylko w t-shirtach czy polo, ale również w spodniach, marynarkach czy koszulach.

Które z lansowanych we Florencji trendów mają szanse przyjąć się wśród polskich klientów?

Przeważnie trendy pokazywane na targach pojawiają się w danym sezonie w mocno ograniczonym zakresie – najczęściej na zasadzie kilku wizerunkowych modeli. Te z lansowanych trendów, które zyskują na popularności, przyjmują się wśród polskich klientów na szerszą skalę dopiero w kolejnym sezonie.

Jak ocenia Pan same targi? Jak pandemia wpłynęła na ich kondycję, nastroje wystawców i zwiedzających oraz całą atmosferę wokół imprezy?

Uważam, że to, iż targi się odbyły jest wielkim sukcesem organizatorów. To pierwsze, znaczące targi mody męskiej, które zostały zorganizowane od startu pandemii, która bardzo mocno dotknęła branżę odzieżową, a w szczególności marki oferujące odzież formalną oraz smart casualową. W moim odczuciu to była nie tylko 100. edycja targów, ale mam nadzieję, że również punkt zwrotny, który będzie symbolizował wyjście całej branży z kryzysu.

Organizatorzy zapewnili niezbędne środki bezpieczeństwa, co pozwoliło uczestnikom skoncentrować się przeglądaniu kolekcji, rozmowach z przedstawicielami danych marek czy wymianie  poglądów, komentarzy na temat aktualnej sytuacji.

Data publikacji: 8.07.2021
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Targi:
Techtextil i Texprocess 2024:
Wgląd w przyszłość przemysłu odzieżowo-tekstylnego

23 - 26 kwietnia we Frankfurcie odbędą się targi Techtextil i Texprocess. To świetna okazja, aby zobaczyć, w jakim kierunku zmierza produkcja… więcej »

Targi:
Targi RetailShow 2023 już w tym tygodniu

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br.  w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze… więcej »