Pokaz młodych projektantów podczas Mercure Fashion Night

fot. Piętka Mieszko/AKPA

Za nami wyjątkowy wieczór Mercure Fashion, którego bohaterami byli absolwenci Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. We wnętrzach Mercure Warszawa Centrum, przed szeroką publicznością, młodzi projektanci zaprezentowali swoje kolekcje dyplomowe. Wieczór zakończył koncert Michała Szpaka, a wydarzenie poprowadziła Dorota Gardias.

Mercure Fashion Night by MSKPU

24. kwietnia, podczas pierwszej w tym roku gali Mercure Fashion Night, w hotelu Mercure Warszawa Centrum, spotkali się przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu. Podczas tego wieczoru mieli możliwość podziwiania najpiękniejszych, nagrodzonych przez przedstawicieli Accor, kolekcji przygotowanych przez absolwentów Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Zapoczątkowana w 2019 r. współpraca to szansa dla młodych adeptów projektowania i okazja do pokazania swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure nowoczesna platforma komunikacji ze swoimi gośćmi.

Czas dla młodych (projektantów)

Młodość rządzi się swoimi prawami. Dzięki przygotowanym przez Magdalenę Hołowińską, Robertę Borowiec, Sandrę Kuźniak, Wiktorię Szperkowską i Dawid Dumę kolekcjom mieliśmy przyjemność oglądać piękne i niebanalne projekty.

Magdalena Hołowińska w swojej kolekcji Power Confined postawiła na kryzę, czyli kołnierz występujący zarówno w damskim, jak i męskim ubiorze. W czasach elżbietańskich kryza podkreślała dostojeństwo i pozycję społeczną osoby. Dzisiaj natomiast kojarzona jest z ograniczeniem i niewygodą. Widoczne w kolekcji cięcia rękawów i spodni symbolizują chęć wyrwania się z ograniczeń oraz wewnętrzną walkę siły z kruchością.

Roberta Borowiec projektując swoją kolekcję Emotional Tourist czerpała inspirację z ludzkich słabości, jej nowoczesny styl docenili już polscy muzycy i influencerzy.

Perfectly Imperfect, czyli kolekcja Sandry Kuźniak, inspirowana była Kwitnącą Rzeźbą Jean’a- Michela Bihorela. Dominują w niej surowe i nieoczywiste wykończenia materiałów. Surowość połączona jest z kobiecością, a ta choć do końca niezdefiniowana, czyni nas pięknym w wyjątkowy sposób.

Lekka iluzja przedstawiona została natomiast w kolekcji Beauty of Heavy Ugly Light Soul, której autorem jest Wiktoria Szperkowska. Wysokie kołnierze, zbyt długie rękawy czy inne nogawki są odzwierciedleniem podświadomości autorki oraz wnętrza w danym momencie.

Ostatnią z propozycji wieczoru był pokaz przygotowany przez Dawida Dumę. Główną inspiracją kolekcji Unfurl było postrzeganie dowolnej formy za materiałem – za czymś w postaci mgły, koronki czy deszczu. Kolekcji towarzyszy wrażenie uchwycenia nastroju i widzenia rzeczywistości w danym momencie.

Urodziny Mercure Warszawa Centrum

Pokaz Mercure Fashion Night by MSKPU towarzyszył innemu, równie ważnemu wydarzeniu, jakim są 30-te urodziny hotelu Mercure Warszawa Centrum. Ten zlokalizowany w samym centrum stolicy obiekt co roku jest odwiedzany przez gości z całego świata. Jest także miejscem, w którym odbywają się ważne wydarzenia biznesowe i kulturalne stolicy.

Partnerzy i goście

Wydarzenie zgromadziło ponad 200 gości – klientów, partnerów biznesowych Mercure, a także przedstawicieli programu lojalnościowego Accor, przyjaciół Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, media oraz gwiazdy ze świata kultury i sztuki. Była to również okazja, aby w wyjątkowym gronie świętować 30. urodziny Mercure Warszawa Centrum. O fryzury modelek zadbał K&L Salon Expert, który właśnie promuje swoją nową lokalizację w CEDET. Za makijaż odpowiadali stylici z Salonu Bobby Brown na Placu Unii Lubelskiej – marki, która wspiera naturalną urodę i podkreśla, że prawdziwe piękno to pewność siebie. Na wydarzeniu była również obecna marka odzieżowa Lavard oraz marka zegarków Błonie, które przygotowały dla uczestników niespodzianki.

Mercure Fashion Night

Mercure Fashion Night to zapoczątkowany w 2016 r. cykl wydarzeń, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury dzięki łączeniu mody ze sztuką użytkową i designem. Właśnie poprzez modę wydarzenia MFN odpowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele Mercure. Dotychczas, w ramach Mercure Fashion Night, odbyło się 11 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce, na Węgrzech i w Czechach.

Data publikacji: 25.04.2019
Przeczytaj również

Moda:
Speed hiking - włącz wyższy bieg z Columbia Sportswear

Speed hiking to aktywność szczególnie cenna w dobie nieustannego braku czasu, kiedy to weekendowy wyjazd w góry staje się wyprawą na wagę… więcej »

Marketing:
Kappahl w kampanii „Denim Fit For You” przybliża proces produkcji dżinsów

Kappahl skupia się na przedstawieniu transparentności procesu produkcji dżinsów, dając klientom możliwość śledzenia pochodzenia i etapów… więcej »

Moda:
Artykuł promocyjny: Srebrna biżuteria na prezent
- dlaczego to znakomity pomysł

Biżuteria ze srebra to znakomity pomysł na prezent, czego dowodem jest to, że od wieków jest jedną z tych, po które najchętniej sięgają… więcej »