Polacy marzą o Primarku

fot. Primark

Na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych i BNP Paribas Real Estate, firma badawcza SW Research przeprowadziła ankietę wśród mieszkańców 8 największych aglomeracji pytając jakich marek najbardziej brakuje im pośród oferty dostępnej obecnie na polskim rynku. Wśród 10 najczęściej typowanych sklepów znalazły się głównie marki modowe.

Jak pokazały wyniki badania, mieszkańcy dużych miast, obok sieciowych sklepów, chcieliby widzieć nowe marki, w tym znane z zagranicy. Wielkimi nieobecnymi wskazywanymi przez większość ankietowanych w analizowanych miastach są: Primark, Abercrombie & Fitch oraz Next. Kolejne marki to H&M, Reserved, C&A, River Island czy Marks & Spencer, które mimo obecności w centrach handlowych wciąż wskazywane są jako pożądane, co pokazuje na duży potencjał rozwoju także przy ulicach handlowych.
Największą popularnością wśród przebadanej grupy cieszyła się marka, której jeszcze w Polsce nie ma, Primark. Irlandzka sieć zajmująca się sprzedażą detaliczną odzieży, na świecie posiadająca ponad 250 sklepów jest marką, którą respondenci najchętniej widzieliby na naszym rynku.
„Nowe marki częściej otwierają swoje pierwsze sklepy w Polsce jednak w centrach handlowych. Jednym z największych problemów z jakim zmagają się najemcy chcący rozpocząć działalność przy ulicy handlowej są restrykcje dotyczące  maksymalnej wielkości lokalu, dopuszczalnego rodzaju działalności w danym punkcie czy braku odpowiedniej strategii dotyczącej rozwoju w danej ulicy, co w efekcie mogłoby pozytywnie wpłynąć na odwiedzalność i obroty danego sklepu” powiedział Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań Rynku i Wicedyrektor PRCH.

Najbardziej pożądane marki w 8 polskich miastach:
1.    Primark
2.    H&M
3.    Reserved
4.    C&A
5.    River Island
6.    Top Shop
7.    Abercrombie & Fitch
8.    Marks & Spencer
9.    Next
10.  Nike

Data publikacji: 9.01.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »