Polacy marzą o Primarku

fot. Primark

Na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych i BNP Paribas Real Estate, firma badawcza SW Research przeprowadziła ankietę wśród mieszkańców 8 największych aglomeracji pytając jakich marek najbardziej brakuje im pośród oferty dostępnej obecnie na polskim rynku. Wśród 10 najczęściej typowanych sklepów znalazły się głównie marki modowe.

Jak pokazały wyniki badania, mieszkańcy dużych miast, obok sieciowych sklepów, chcieliby widzieć nowe marki, w tym znane z zagranicy. Wielkimi nieobecnymi wskazywanymi przez większość ankietowanych w analizowanych miastach są: Primark, Abercrombie & Fitch oraz Next. Kolejne marki to H&M, Reserved, C&A, River Island czy Marks & Spencer, które mimo obecności w centrach handlowych wciąż wskazywane są jako pożądane, co pokazuje na duży potencjał rozwoju także przy ulicach handlowych.
Największą popularnością wśród przebadanej grupy cieszyła się marka, której jeszcze w Polsce nie ma, Primark. Irlandzka sieć zajmująca się sprzedażą detaliczną odzieży, na świecie posiadająca ponad 250 sklepów jest marką, którą respondenci najchętniej widzieliby na naszym rynku.
„Nowe marki częściej otwierają swoje pierwsze sklepy w Polsce jednak w centrach handlowych. Jednym z największych problemów z jakim zmagają się najemcy chcący rozpocząć działalność przy ulicy handlowej są restrykcje dotyczące  maksymalnej wielkości lokalu, dopuszczalnego rodzaju działalności w danym punkcie czy braku odpowiedniej strategii dotyczącej rozwoju w danej ulicy, co w efekcie mogłoby pozytywnie wpłynąć na odwiedzalność i obroty danego sklepu” powiedział Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań Rynku i Wicedyrektor PRCH.

Najbardziej pożądane marki w 8 polskich miastach:
1.    Primark
2.    H&M
3.    Reserved
4.    C&A
5.    River Island
6.    Top Shop
7.    Abercrombie & Fitch
8.    Marks & Spencer
9.    Next
10.  Nike

Data publikacji: 9.01.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z bardzo dobrymi wynikami za I kwartał: ponad 4,3 mld zł przychodu, dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz rekordowy zysk operacyjny

Wiosenne propozycje modowe projektantów gdańskiej spółki spotkały się z pozytywnym przyjęciem klientów, dzięki czemu LPP po raz kolejny… więcej »

Rynek:
W pierwszym kwartale 2024 Grupa CCC odnotowała zysk netto na poziomie 50,5 mln zł (+202,5 mln zł rdr)

Grupa CCC w Q1 2024 (luty’24 – kwiecień’24) odnotowała zysk netto na poziomie 50,5 mln zł, wyższy o 202,5 mln zł rdr, dzięki skokowej… więcej »

Rynek:
Zysk netto Grupy Esotiq & Henderson wzrósł o 50 proc. Spółka stawia na rozwój sprzedaży internetowej i aplikacji mobilnej

Polski producent bielizny zanotował w pierwszym kwartale 2024 roku 63,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, poprawiając… więcej »