Polacy marzą o Primarku

fot. Primark

Na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych i BNP Paribas Real Estate, firma badawcza SW Research przeprowadziła ankietę wśród mieszkańców 8 największych aglomeracji pytając jakich marek najbardziej brakuje im pośród oferty dostępnej obecnie na polskim rynku. Wśród 10 najczęściej typowanych sklepów znalazły się głównie marki modowe.

Jak pokazały wyniki badania, mieszkańcy dużych miast, obok sieciowych sklepów, chcieliby widzieć nowe marki, w tym znane z zagranicy. Wielkimi nieobecnymi wskazywanymi przez większość ankietowanych w analizowanych miastach są: Primark, Abercrombie & Fitch oraz Next. Kolejne marki to H&M, Reserved, C&A, River Island czy Marks & Spencer, które mimo obecności w centrach handlowych wciąż wskazywane są jako pożądane, co pokazuje na duży potencjał rozwoju także przy ulicach handlowych.
Największą popularnością wśród przebadanej grupy cieszyła się marka, której jeszcze w Polsce nie ma, Primark. Irlandzka sieć zajmująca się sprzedażą detaliczną odzieży, na świecie posiadająca ponad 250 sklepów jest marką, którą respondenci najchętniej widzieliby na naszym rynku.
„Nowe marki częściej otwierają swoje pierwsze sklepy w Polsce jednak w centrach handlowych. Jednym z największych problemów z jakim zmagają się najemcy chcący rozpocząć działalność przy ulicy handlowej są restrykcje dotyczące  maksymalnej wielkości lokalu, dopuszczalnego rodzaju działalności w danym punkcie czy braku odpowiedniej strategii dotyczącej rozwoju w danej ulicy, co w efekcie mogłoby pozytywnie wpłynąć na odwiedzalność i obroty danego sklepu” powiedział Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań Rynku i Wicedyrektor PRCH.

Najbardziej pożądane marki w 8 polskich miastach:
1.    Primark
2.    H&M
3.    Reserved
4.    C&A
5.    River Island
6.    Top Shop
7.    Abercrombie & Fitch
8.    Marks & Spencer
9.    Next
10.  Nike

Data publikacji: 9.01.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »