Polacy nie chcą dalszego ograniczania handlu w niedzielę

Co trzeci Polak uważa, że każda niedziela powinna być handlowa, a co piąty jest za całkowitym zakazem handlu w niedzielę. Niemal połowa (48%) akceptuje jakąś formę ograniczenia handlu. Spośród osób akceptujących zakaz handlu w niedzielę najwięcej jest zwolenników dwóch niedziel handlowych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Polacy w sprawie zakazu handlu w niedzielę są podzieleni. Zdecydowanie najmniejszy odsetek z nich preferuje obecne rozwiązanie, czyli jedna handlowa niedziela w miesiącu. Dwukrotnie wyższy odsetek respondentów preferował rozwiązanie z ubiegłego roku. W porównaniu z wynikami z ubiegłego roku istotnie – o 11 p.p. zmalał odsetek osób, którym temat zakazu handlu jest obojętny (z 27% do 16%).

Najwięcej zwolenników całkowitego zniesienia zakazu handlu w niedzielę jest wśród mężczyzn (40%), osób po 45-tym roku życia (40%), mieszkańców największych miast (47%) oraz mieszkańców miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (41%).

Z kolei najwięcej zwolenników całkowitego zakazu handlu w niedzielę jest wśród mieszkańców mniejszych miast (50 tys. mieszkańców – 199 tys. mieszkańców): 26%.

Najmniej (10%) osób obojętnych wobec zakazu handlu w niedzielę jest wśród mieszkańców największych miast.

Zrzut ekranu 2019-02-21 o 09.40.30

8% Polaków przyznaje, że nie wie, w które niedziele można robić zakupy, a 31% wskazuje niewłaściwe odpowiedzi. Prawidłową odpowiedź częściej wskazywały kobiety (65%) niż mężczyźni (56%). Stosunkowo najmniejszą wiedzę na ten temat mają osoby najmłodsze, w wieku od 15 do 24 lat.

Zrzut ekranu 2019-02-21 o 09.41.23

Polacy w większości wiedzą, w których sklepach mogą zrobić zakupy w niedzielę niehandlową, ale nadal nie ma pewności co do wszystkich rodzajów sklepów. Ciekawy jest wynik dotyczący stacji benzynowych – tylko połowa badanych uważa, że jest możliwość zrobienia tam zakupów w niedzielę.

Zrzut ekranu 2019-02-21 o 09.43.19

Informacja na temat badania

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 13-17.02.2019 metodą CAWI (ankiety online zrealizowane na epanel.pl). Próba N=1005, reprezentatywna dla mieszkańców Polski ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie.

ARC Rynek i Opinia od ponad 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. http://www.arc.com.pl

Data publikacji: 21.02.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
W Warszawie ruszył pierwszy w Polsce salon Karla Lagerfelda

Pierwszy w Polsce salon Karla Lagerfelda otwarto w Galerii Mokotów. Kolekcja damska, męska oraz duży wybór dodatków są prezentowane 110… więcej »

Aktualności:
Produkcja na żądanie zmienia branżę odzieżową na przyjaźniejszą dla środowiska
Zero nadprodukcji, marnowania wody i redukcja emisji dwutlenku węgla - dzięki produkcji na żądanie firmy odzieżowe mogą wdrażać ekologiczne rozwiązania, ograniczając… więcej »
Aktualności:
Giacomo Conti unowocześnia sklep internetowy. W ofercie e-commerce pojawi się Sunset Suits

Inwestycje w rozwój kanału e-commerce, uruchomienie promocji marki Sunset Suits w internecie i otwarcie nowych salonów stacjonarnych to… więcej »