Sklepy pop-up stają się coraz bardziej popularne na Zachodzie. Moda na te tymczasowe formaty sprzedażowe rozwija się także w Polsce. O tym, jak wygląda to zjawisko i jak można je wykorzystać, można było dowiedzieć się 24 listopada 2015 na Pop-up Forum zorganizowanym przez firmę Promedia.
Forum rozpoczęło się prezentacją Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia. Pokazał on, jak zyskać klientów dzięki sklepom pop-up. Następnie Agnieszka Ochowska-Wasiljew, właścicielka agencji Sellmore, zaprezentowała, w jaki sposób można je wykorzystać w działaniach marketingowych centrów handlowych. Z kolei Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem Consulting, omówiła różne podejścia do visualu sklepów tymczasowych. O tym, jak można zintegrować pop-up z działaniami sprzedażowymi i marketingowymi w internecie, opowiedzieli specjaliści od e-commerce i omnichannel – Anna Przybysz, PR & marketing manager i-systems, oraz Piotr Urbaniak, członek zarządu Traffic Trends. Sporo praktycznej wiedzy dostarczyła prelekcja Marcina Rupały, dyrektora marketingu Vileroy & Boch Polska, który przedstawił doświadczenia z pop-upami firmy w naszym kraju. Kolejne case study pochodziło z rynku brytyjskiego, a zaprezentowała je Marlena Woolford, właścicielka Inspiration Trend Analysis Londyn. Omówiła ona przypadek butiku tymczasowego, który otworzyła kilka lat temu w Londynie, oraz przybliżyła słuchaczom brytyjski rynek pop-upów.
Pop-up Forum zakończyła dyskusja na temat przyszłości butików tymczasowych na polskim rynku oraz stosunku do nich centrów handlowych, które czasami postrzegają je jako zagrożenie, a czasami jako szanse na przyciągnięcie klientów znudzonych już stałą ofertą.
W wydarzeniu wzięli udział liderzy rynku retailowego, przedstawiciele m.in. takich firm, jak: Ikea Centres Polska, Mayland Real Estate, Neinver Polska, Balmain, Atrium Real Estate, Metro Properties, czy DTZ Polska.
Pop-up Forum zostało zorganizowane przez firmę Promedia Jerzy Osika. Partnerami wydarzenia były firmy: i-systems, Traffic Trends, Multicontract i Amann Group. Partnerzy honorowi: Polska Rada Centrów Handlowych, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, PIOT, PSPW, POHID, Polska Izba Opakowań, Targi Mody Poznań, Apparel.info.pl, Ispo, Inhorgenta Munich, Via Moda. Patroni medialni: „Galerie Handlowe”, „Fashionbusiness.pl”, „Marketer+”, „OOH Magazine”, „Życie Handlowe”, „Moda Męska”, „Ambiente”, „Ambiente International”. Sponsorzy upominków: Duke, Rebis.