Poprawa wyników finansowych firmy Intersport

fot. www.intersport.pl

W III kwartale 2015 roku sieć Intersport Polska, dzięki zmniejszaniu kosztów oraz utrzymaniu wzrostowego trendu marży, poprawiła wynik finansowy za trzeci kwartał w porównaniu z rokiem 2014.

W okresie od lipca do września tego roku spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 53 262 tys. zł, czyli o 5,7% wyższe niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Firma poprawiła w tym kwartale wynik finansowy o 67% – strata brutto wyniosła 647 tys. zł, czyli o 1 317 tys. zł mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014. Dobre wyniki spółka zawdzięcza przede wszystkim konsekwentnej polityce zmniejszania kosztów na porównywalnych sklepach oraz utrzymaniu trendu wzrostowego marży.

W tym kwartale sieć Intersport przedłużyła na kolejne 10 lat, dwie umowy najmu – w Galerii Krakowskiej w Krakowie oraz w Silesia City Center w Katowicach. W lipcu z kolei podpisała umowę najmu lokalu handlowego w centrum handlowo-usługowym „Zielone Arkady” w Bydgoszczy. Nowy salon o powierzchni 758 m2 zostanie uruchomiony już 13 listopada br.

Narastająco, po trzech kwartałach, firma wypracowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 164 526 tys. zł, czyli o 0,6% niższe niż w tym samym okresie w 2014 roku. Zysk brutto wyniósł 688 tys. zł, podczas gdy w ubiegłym roku w tym okresie była to strata w wysokości 1 866 tys. zł.

Data publikacji: 10.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Ekologiczna moda na "czerwonych dywanach" promuje zrównoważoną produkcję

Powszechnym zjawiskiem stało się noszenie przez celebrytów na rozdaniach nagród wstążek lub przypinek, które mają symbolizować ich… więcej »

Rynek:
Radar konsumencki: Polacy stają się bardziej skłonni do zakupów. Optymizm chłodzi obawa o zarobki

Marcowe badanie optymizmu konsumenckiego „Radar konsumencki” ARC Rynek i Opinia pokazało wzrosty w wielu obszarach. Polacy zdecydowanie… więcej »

Rynek:
Columbia Sportswear:
Chcemy, aby outdoor był dostępny dla każdego

Rozmowa z Matthieu Scheggiem, vice-prezesem i dyrektorem generalnym Columbia Sportswear w regionie EMEA