Prospekt emisyjny TXM S.A. trafił do KNF

fot. www.textilmarket.pl

Spółka zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych TXM textilmarket złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny.

TXM S.A. (dawniej Adesso S.A.) została zarejestrowana w 1989 r. Od samego początku działa w branży tekstylno-dziecięcej. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Redan. Wiodącym akcjonariuszem jest Redan S.A., który posiada 64% akcji spółki dających tyle samo głosów na WZA. Pozostałe 36% kapitału należy do funduszu 21 Concordia oraz kilku mniejszych akcjonariuszy.

TXM S.A. jest właścicielem sklepów dyskontowych TXM textilmarket, które oferują szeroki wybór ubrań codziennego użytku, akcesoriów i tekstyliów domowych w konkurencyjnych cenach. Sieć sprzedaży liczy aktualnie około 330 placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz na Słowacji i w Czechach. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie pierwszego marketu w Rumunii. Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy www.txm24.pl, który wystartował w maju zeszłego roku. „Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej” – powiedział Lech Przemieniecki, Prezes TXM S.A.

TXM S.A. osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W 2014 r. spółka uzyskała 275,9 mln zł przychodów, czyli o 15,4% więcej niż w poprzednim roku. Znacznie więcej, bo aż o 66% wzrósł do 21,6 mln zł zysk z działalności operacyjnej. Z kolei w pierwszej połowie 2015 r. firma zarządzająca siecią TXM textilmarket poprawiła obroty w ujęciu r./r. o 16% do poziomu 140,7 mln zł, co jest efektem skutecznych akcji marketingowych, dbałości o wysoką atrakcyjność oferty oraz systematyczny rozwój sieci sprzedaży.

Data publikacji: 30.09.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa CCC z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41% rdr). Blisko… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje kwartał i szykuje się na trudny koniec roku

W drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 sprzedaż właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay wzrosła o 71%… więcej »

Rynek:
Zalando: branża mody musi przejść na system obiegu zamkniętego

Europejska platforma modowa i lifestyle’owa, wprowadza nowe modele biznesowe i praktyki w zakresie obiegu zamkniętego w całym cyklu życia… więcej »