Prospekt emisyjny TXM S.A. trafił do KNF

fot. www.textilmarket.pl

Spółka zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych TXM textilmarket złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny.

TXM S.A. (dawniej Adesso S.A.) została zarejestrowana w 1989 r. Od samego początku działa w branży tekstylno-dziecięcej. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Redan. Wiodącym akcjonariuszem jest Redan S.A., który posiada 64% akcji spółki dających tyle samo głosów na WZA. Pozostałe 36% kapitału należy do funduszu 21 Concordia oraz kilku mniejszych akcjonariuszy.

TXM S.A. jest właścicielem sklepów dyskontowych TXM textilmarket, które oferują szeroki wybór ubrań codziennego użytku, akcesoriów i tekstyliów domowych w konkurencyjnych cenach. Sieć sprzedaży liczy aktualnie około 330 placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz na Słowacji i w Czechach. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie pierwszego marketu w Rumunii. Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy www.txm24.pl, który wystartował w maju zeszłego roku. „Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej” – powiedział Lech Przemieniecki, Prezes TXM S.A.

TXM S.A. osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W 2014 r. spółka uzyskała 275,9 mln zł przychodów, czyli o 15,4% więcej niż w poprzednim roku. Znacznie więcej, bo aż o 66% wzrósł do 21,6 mln zł zysk z działalności operacyjnej. Z kolei w pierwszej połowie 2015 r. firma zarządzająca siecią TXM textilmarket poprawiła obroty w ujęciu r./r. o 16% do poziomu 140,7 mln zł, co jest efektem skutecznych akcji marketingowych, dbałości o wysoką atrakcyjność oferty oraz systematyczny rozwój sieci sprzedaży.

Data publikacji: 30.09.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson zwiększa przychody w pierwszym półroczu 2022 roku

Pierwsze półrocze było dla Grupy Esotiq & Henderson dużym wyzwaniem. Polski producent bielizny zanotował w pierwszych sześciu… więcej »

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »