Przeciętny trzeci kwartał w grupie CCC

fot. firma.ccc.eu

Grupa CCC podsumowała wyniki finansowe trzeciego kwartału 2015 roku. Ze względu na wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe, wyniki te znajdują się poniżej poziomu zakładanego wstępnie przez firmę.

Jak zauważył na konferencji wynikowej Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu grupy CCC, przeciętny trzeci kwartał 2015 roku jest przede wszystkim efektem niesprzyjającej pogody. Bardzo gorący sierpień sprawił, że sprzedaż obuwia jesiennego było aż o 40% niższa niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Kolejne miesiące również były wyjątkowo pogodne, co przełożyło się na gorsze wyniki w całej branży obuwniczej.

W trzecim kwartale spółka odnotowała zysk brutto na poziomie 18,8 mln zł, a więc niższy niż w roku ubiegłym, w którym wynosił on 45 mln. Zysk brutto trzech pierwszych kwartałów wyniósł 111 mln zł, dla porównania w 2014 roku było to ok. 130 mln. Wyniki finansowe tego kwartału były obarczone dwiema zależnościami: niskim poziomem wzrostu przychodu ze sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem oraz niższą marżą. Ubytek marż był jednak mniejszy niż wstępnie zakładano.

Planowany całoroczny przychód ze sprzedaży spółki, przy założeniu sprzedaży w listopadzie i grudniu na poziomie 500 mln zł, może wynieść ok. 2 mld 350 mln zł. Jest to dobry rezultat, chociaż zdecydowanie niższy niż ten, na który liczyli przedstawiciele firmy.

CCC planuje w najbliższych latach dużo nowych otwarć w Europie Środkowej oraz na rynku niemieckim. W ciągu najbliższych 3 lat ma powstać około 500 nowych sklepów, w tym 378 w krajach Europy Środkowej oraz 122 w Niemczech i Austrii.

Data publikacji: 10.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP: spadek przychów, ale trzycyfrowy wzrost e-commerce

Przychody polskiego producenta odzieży spadły w pierwszym kwartale… więcej »

Rynek:
Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż internetową

Po boomie na online oraz uwolnieniu handlu widać wyciszanie się dynamicznych wzrostów, jakie… więcej »

Rynek:
LPP publikuje wyniki za 2019. Spółka zanotowała rekordową sprzedaż

Polski producent odzieży zakończył ubiegły rok ze sprzedażą o wartości niemal 10 mld… więcej »