Przeciętny trzeci kwartał w grupie CCC

fot. firma.ccc.eu

Grupa CCC podsumowała wyniki finansowe trzeciego kwartału 2015 roku. Ze względu na wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe, wyniki te znajdują się poniżej poziomu zakładanego wstępnie przez firmę.

Jak zauważył na konferencji wynikowej Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu grupy CCC, przeciętny trzeci kwartał 2015 roku jest przede wszystkim efektem niesprzyjającej pogody. Bardzo gorący sierpień sprawił, że sprzedaż obuwia jesiennego było aż o 40% niższa niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Kolejne miesiące również były wyjątkowo pogodne, co przełożyło się na gorsze wyniki w całej branży obuwniczej.

W trzecim kwartale spółka odnotowała zysk brutto na poziomie 18,8 mln zł, a więc niższy niż w roku ubiegłym, w którym wynosił on 45 mln. Zysk brutto trzech pierwszych kwartałów wyniósł 111 mln zł, dla porównania w 2014 roku było to ok. 130 mln. Wyniki finansowe tego kwartału były obarczone dwiema zależnościami: niskim poziomem wzrostu przychodu ze sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem oraz niższą marżą. Ubytek marż był jednak mniejszy niż wstępnie zakładano.

Planowany całoroczny przychód ze sprzedaży spółki, przy założeniu sprzedaży w listopadzie i grudniu na poziomie 500 mln zł, może wynieść ok. 2 mld 350 mln zł. Jest to dobry rezultat, chociaż zdecydowanie niższy niż ten, na który liczyli przedstawiciele firmy.

CCC planuje w najbliższych latach dużo nowych otwarć w Europie Środkowej oraz na rynku niemieckim. W ciągu najbliższych 3 lat ma powstać około 500 nowych sklepów, w tym 378 w krajach Europy Środkowej oraz 122 w Niemczech i Austrii.

Data publikacji: 10.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »