Przeciętny trzeci kwartał w grupie CCC

fot. firma.ccc.eu

Grupa CCC podsumowała wyniki finansowe trzeciego kwartału 2015 roku. Ze względu na wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe, wyniki te znajdują się poniżej poziomu zakładanego wstępnie przez firmę.

Jak zauważył na konferencji wynikowej Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu grupy CCC, przeciętny trzeci kwartał 2015 roku jest przede wszystkim efektem niesprzyjającej pogody. Bardzo gorący sierpień sprawił, że sprzedaż obuwia jesiennego było aż o 40% niższa niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Kolejne miesiące również były wyjątkowo pogodne, co przełożyło się na gorsze wyniki w całej branży obuwniczej.

W trzecim kwartale spółka odnotowała zysk brutto na poziomie 18,8 mln zł, a więc niższy niż w roku ubiegłym, w którym wynosił on 45 mln. Zysk brutto trzech pierwszych kwartałów wyniósł 111 mln zł, dla porównania w 2014 roku było to ok. 130 mln. Wyniki finansowe tego kwartału były obarczone dwiema zależnościami: niskim poziomem wzrostu przychodu ze sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem oraz niższą marżą. Ubytek marż był jednak mniejszy niż wstępnie zakładano.

Planowany całoroczny przychód ze sprzedaży spółki, przy założeniu sprzedaży w listopadzie i grudniu na poziomie 500 mln zł, może wynieść ok. 2 mld 350 mln zł. Jest to dobry rezultat, chociaż zdecydowanie niższy niż ten, na który liczyli przedstawiciele firmy.

CCC planuje w najbliższych latach dużo nowych otwarć w Europie Środkowej oraz na rynku niemieckim. W ciągu najbliższych 3 lat ma powstać około 500 nowych sklepów, w tym 378 w krajach Europy Środkowej oraz 122 w Niemczech i Austrii.

Data publikacji: 10.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »