Raport: co Polacy najchętniej kupują jesienią

Wygoda, komfort, otulenie i kolory ziemi. Tak w skrócie można scharakteryzować rzeczy, które zagoszczą w jesiennej szafie. Sprawdźcie, w co w tym okresie ubierają się Polacy i czy ich wybory  wpisują się w panujące trendy.

Top 10 jesiennych wyborów
Według danych* Domodi.pl to właśnie sukienki są najczęściej wybieranym elementem garderoby na przełomie września i października. W ich przypadku eksperymentujemy z kolorami, stawiając na kwiatowe wzory i zwierzęce printy. Zaraz za nimi znajdują się kurtki na zmianę przeplatane płaszczami. Te ostatnie są wybierane zdecydowanie chętniej przez kobiety. A otulenie znajdujemy najczęściej w swetrach, które o prawie 50% wyprzedzają lansowane przez wybiegi i influencerów bluzy i stanowią 4% zakupów.

Domodi_raport (1)

Polacy stawiają na kolorystyczną klasykę
Choć barwy jesieni są ciepłe i wyraziste, nie znajdują one odbicia w naszych szafach. Tak kobiety i jak mężczyźni najczęściej kupują ubrania w kolorze czarnym – dotyczy to ponad 40% decyzji zakupowych podejmowanych na przełomie września i października! Na drugim miejscu zadomowiła się szarość z wynikiem 13%, a zaraz za nią – biel z 10%. Brązy i beże, choć mocno związane z tą porą roku, zeszły na dalszy plan – stanowiąc niespełna 9% zakupów. Najchętniej widzimy je jednak w akcesoriach np. w postaci camelowych botków!

Kurtki w natarciu
Zdecydowanie bardziej nie wyobrażamy sobie jesieni bez kurtek. Wybiera je prawie 25% badanych użytkowników. I kobiety (39%) i mężczyźni (45%) w zdecydowanej większości stawiają na modele w kolorze czarnym (odpowiednio 39% i 45%) i szarym (analogicznie: 20% i 19%). W swoich wyborach Polki chętniej sięgają po odcienie zieleni (15%), a Polacy – czerwieni, w tym bordo (10%). Dużym zainteresowaniem u Panów cieszą się także chłodniejsze barwy niebieskie, w tym granat.

Płaszcze
Zakup płaszczy to nadal domena kobiet. Kupują je one prawie 10 razy częściej, niż mężczyźni. Stylowe trencze, luźniejsze prochowce czy dwurzędowe modele idealnie współgrają z botkami i pasują tak do eleganckich jak i sportowych stylizacji. W tym wypadku także bezsprzecznie króluje czerń, którą płeć piękna przełamuje beżem, brązem oraz zielenią. Panowie natomiast – pozostają w odcieniach klasyki – niebieskiego i szarości.

Domodi_raport (2)

Domodi_raport (3)

Domodi_raport (4)

Domodi_raport (5)

*Dane z Domodi.pl za okres wrzesień-październik 2018 r.

Data publikacji: 25.09.2019
Przeczytaj również

Handel:
Decathlon uruchamia nowy format sklepu wpisujący się w trend omnichannel

Gigant branży sportowej, Decathlon, zapowiedział otwarcie pierwszego w Polsce sklepu w nowym formacie. Decathlon City, bo o nim mowa, powstaje w… więcej »

Aktualności:
Sprawdź, jak najlepiej sprzedawać modę w internecie. Weź udział w Fashion Business Congress

24 października firmy z branży mody spotkają się na 12. edycji Fashion Business Congress w Łodzi. Tegoroczne spotkanie będzie poświęcone… więcej »

Handel:
Mikołaj Wezdecki, dyrektor ds. digitalizacji, LPP : Czy technologia AI to gamechanger dla branży retail?

Przez ostanie 20 lat w branży retail nie było technologii, która mogłaby dokonać rewolucji na skalę AI. Firmy, które do tej pory nie… więcej »