Marka obuwia Badura zmieniła identyfikację wizualną. Firma wprowadziła nowe logo, do którego zostały dodane sygnet z inicjałami założyciela brandu Zdzisława Badury oraz data powstania przedsiębiorstwa.
Nowe logo oraz sygnet zaprojektował Gustaw Dmowski ze studia graficznego Dmowski & Co. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy Badura, inspiracją towarzyszącą powstaniu nowej identyfikacji wizualnej Badury były pierwsze litery imienia i nazwiska założyciela marki. Połączenie delikatnej litery Z, która spaja bardziej masywną literę B to wyraz dualizmu marki Badura, która opiera się w równym stopniu na przywiązaniu do tradycji obuwniczych i współczesnym designie. To również gra kontrastem – lekkość łączy się z solidnością, męskie rzemiosło z kobiecą delikatnością.
– Nowy logotyp miał być ewolucją poprzedniej wersji w kierunku bardziej nowoczesnym, ale zachowującym charakter oryginału. W związku z tym, projektując nowe logo, postanowiliśmy pozostać przy kroju szeryfowym, ale w bardziej geometrycznej odsłonie, co nadało mu szlachetności i elegancji – powiedział Gustaw Dmowski, twórca projektu.
W nowej identyfikacji podkreślono charakter marki poprzez zastosowanie czarno-białej palety kolorów ze złotymi akcentami. Oprócz charakterystycznego sygnetu, w logo pojawiła się również informacja o roku założenia firmy, co akcentuje powrót do korzeni marki i czerpanie z wiedzy przekazywanej od 1979 roku.
Rebranding będzie stopniowo wprowadzany na każdym poziomie funkcjonowania marki. Nowe logo pojawi się w kampanii reklamowej oraz w nowej odsłonie sklepu internetowego we wrześniu tego roku. Zmiany będą widoczne także w brandingu produktów oraz wyglądzie sklepów stacjonarnych.