Retail Marketing Forum: czas na współpracę

21 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbyło się 9. Retail Marketing Forum. Wydarzenie było poświęcone zwiększaniu efektywności marketingowej i sprzedażowej w sklepach  oraz centrach handlowych. W imprezie wzięły udział sklepy, sieci oraz przedstawiciele centrów handlowych.

Konferencję otworzyła prelekcja Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia pod tytułem „Together marketing, czyli razem łatwiej”, który wprowadził uczestników w temat przewodni konferencji. Na przykładach z różnych stron świata, przedstawił korzyści ze współpracy między sklepem a klientem, podmiotami handlowymi i usługowymi w ramach tej samej galerii lub ulicy handlowej,  sklepami a centrami handlowymi, sprzedażą online i offline, jak też między markami, które na co dzień z sobą konkurują. Jednym z ciekawszych  case’ów  był przykład wspólnej akcji dwóch największych rywali – firm McDonalds i Burger King, która miała miejsce w USA.

O tym, jak skuteczny tandem marketingowy można stworzyć poprzez połączenie działań online i offline, opowiedziała Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS. Pokazała jak, dzięki synergii obydwu kanałów, dotrzeć do różnych grup konsumenckich. Z kolei z prelekcji Jacka Kineckiego, dyrektora sprzedaży e-commerce Przelewy24, uczestnicy dowiedzieli się, jakich rozwiązań poszukują klienci płacąc za zakupy w sklepach, a także, jakie są możliwości łączenia płatności online i offline. Przenikaniu obydwu światów – wirtualnego i realnego – poświęcony był również wykład Marcina Rutkowskiego PR & marketing managera, i-systems, który przekonywał, że systemy omnichannel można wdrożyć wszędzie, podając m.in. przykłady współpracy między sklepem internetowym firmy odzieżowej, a jej franczyzobiorcami prowadzącymi sklepy stacjonarne. Zaprezentował też ciekawy case centrum handlowego Fashion House Outlet Centre w Rosji, które otworzyło własny sklep internetowy z markami najemców.

Druga część Retail Marketing Forum poświęcona była nowym narzędziom stosowanym w marketingu. Anna Piwońska, special projects manager firmy Social WiFi pokazała, jak można wykorzystać sieci WiFi do działań marketingowych i badania jakości. Natomiast Magdalena Subdys, group account manager w firmie Pozytywnie.pl, skupiła się na temacie relacji social mediów centrów handlowych i ich najemców oraz radziła, jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększania obrotów. Z kolei, dzięki wykładowi Magdy Daniłoś, creative directora OFFON Agency, goście konferencji zapoznali się bliżej z video marketingiem i ciekawymi przykładami zastosowania go na świecie.

Cykl prelekcji zakończyła prezentacja Elżbiety Dmowskiej-Mędrzyckiej, prezes Mediadem, na temat budowania przez galerie relacji z najemcami, klientami oraz instytucjami, o korzyściach, jakie to niesie, a także o sposobach komunikacji multichannelowej. Następnie rozpoczęła się dyskusja na temat tego, jak zyskać przewagę konkurencyjną dzięki współpracy. W rozmowie wzięli udział Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS, Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży e-commerce Przelewy24, Marcin Rutkowski PR & marketing manager i-systems, Magda Daniłoś, creative director OFFON Agency, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem oraz Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Podczas Retail Marketing Forum ogłoszono również wyniki 9. edycji Retail Marketing Awards – konkursu na najlepsze sklepy w Polsce. Pierwsze miejsce zdobył salon mutlibrandowy z modą włoską Sono Idoni w Starym Browarze. Statuetkę z rąk Jerzego Osiki, właściciela firmy Promedia organizującej RMA, odebrał Paweł Ciechanowski, prezes Rosa Fashion FML. Drugi na podium znalazł się sklep sportowy Intersport w Arkadii, który reprezentowała na uroczystości wręczenia nagród Aleksandra Kaja, młodszy specjalista ds. marketingu i promocji. Trzecie miejsce zajął salon z modą męską Recman w M1 w Markach – nagrodę w imieniu firmy odebrał Marcin Samosiuk, regionalny kierownik sprzedaży. Jury postanowiło w tym roku przyznać także wyróżnienie za kreatywne podejście do niszowego tematu dla sklepu wędkarskiego Przelotka z Warszawy. Dyplom odebrał Artur Sadowski, właściciel sklepu.

 

Partnerami 9. Retail Marketing Forum były: Neon Efekt, i-systems, Przelewy24, OFFON Agency, INIS, Social WiFi, Pozytywnie.pl, Visent Coders, ComVision. Partnerzy honorowi: Polska Rada Centrów Handlowych, Polska Izba Handlu, PIAP, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, PIOT, Apparel.info.pl.

Patroni medialni: Galerie Handlowe, Galeriehandlowe.pl, Fashionbusiness.pl, Ambiente, Moda Męska, Wiadomosci-warszawskie.pl

Promedia (33 of 115) Promedia (48 of 115) Promedia (88 of 115)

Data publikacji: 26.04.2016
Przeczytaj również

Szkolenia i konferencje:
Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores?

17 czerwca 2020 w Warszawie odbędzie się 5.edycja Pop-Up Forum, jedynego cyklicznego… więcej »

Szkolenia i konferencje:
O kondycji kształcenia branżowego


26.02.2020 r. w Expo-Łódź obędzie się konferencja „Kształcenie w branży odzieżowo-tekstylnej – potrzeby pracodawców i szkół.… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Okazjonalny VM 2020

„Okazjonalny Visual Merchandising 2020" to temat najbliższego szkolenia z cyklu „VM… więcej »