Retail Marketing Forum: jak odnieść sukces w czasach internetu

Już po raz siódmy przedstawiciele handlu detalicznego spotkali się w kwietniu na corocznym Retail Marketing Forum (Forum Marketingu w Handlu Detalicznym).

W tym roku tematem przewodnim była integracja handlu tradycyjnego z internetowym. Można było dowiedzieć się, jakie atuty mają salony stacjonarne i w jaki sposób mogą wykorzystać swoją przewagę nad e-sklepami. Eksperci pokazali także, jak e-commerce może wspierać tradycyjny handel. Okazuje się, że te dwa kanały wcale nie muszą ze sobą konkurować, a wręcz przeciwnie – wykorzystując ich synergię możemy odnieść wielki sukces rynkowy.

Gdzie klienci szukają, a gdzie ostatecznie kupują różne produkty, jak to oszacować i jak wykorzystać tę wiedzę – na te i na wiele innych pytań odpowiedział w trakcie konferencji Radosław Knap, wicedyrektor generalny i dyrektor ds. badań rynku w PRCH omawiając wyniki badań pt. „Showromming i efekt ROPO w centrach handlowych”.

Jak olśnić klienta w tradycyjnym sklepie? Frapującą prelekcję na temat możliwości wykorzystania nowinek technicznych i zaskakujących sposobów przyciągnięcia klienta do tradycyjnego sklepu, zaobserwowanych w różnych miejscach na świecie, wygłosił właściciel i prezes Promedia Jerzy Osika. „Zwykłe” sklepy konkurując z e-commerce powinny postawić na oddziaływanie emocjonalne, bo to właśnie emocje i zmysły (przede wszystkim wzrok, ale i dotyk, słuch i smak) sprawiają, że 95 proc. klientów robi zakupy. W następnych wykładach prelegenci zapoznawali słuchaczy kolejno z tajnikami integracji oprogramowania (Mirka Achinger, ODL), postępującym rozwojem zarówno e-commerce, jak i m-commerce oraz badaniami rynku na tę okoliczność (Beata Horodniczy i Ewa Andraszek z DCN Direct), sposobami motywowania pracowników, który sprzyjałby nakłanianiu klientów do korzystania z nowych technologii (Tomasz Sepioło z fimy Solix) oraz możliwościami zwiększenia sprzedaży przez integrację systemu e-marketingowego z platformą e-commerce (Mariusz Gajewski z SARE).

Prelegenci przedstawili też skuteczne strategie marketingowe w handlu w cyberprzestrzeni (Mateusz Kowalczyk, I-sklep.pl), nowoczesne usługi płatnicze wykorzystywane w e-commerce (Jacek Kinecki, Przelewy24) oraz sposoby zaspokajania indywidualnych potrzeb klientów podczas ich pobytu w e-sklepie w celu zwiększenia wartości i częstotliwości zakupów zarówno w kanale online, jak i offline (Cezary Kożon, Fast White Cat). Następnie Katarzyna Czuchaj-Łagód, właścicielka i dyrektor zarządzający Mobile Institute przedstawiła nowe trendy zakupowe w kontekście zwiększającej się liczby konsumentów mobilnych, a Andrzej Kazoń z X Place omówił nowe technologie „terminalowe” w dobie e-commerce.

Uczestnicy konferencji mogli nie tylko po wykładach, ale i mniej formalnie – przy kawie – zadawać pytania prelegentom oraz nawiązać z nimi trwalsze formy współpracy. Spotkaniu Retail Marketing Forum towarzyszyła także część wystawiennicza, gdzie zaprezentowały się firmy z ofertą dla sieci handlowych.

Patroni Honorowi: ZPPM Lewiatan, Polska Rada Centrów Handlowych, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Aparel.info.pl. Partnerzy: i-sklep, ODL, Fast White Cat, Przelewy24, Sare, DCN Direct, Dekam, Solix, Mobile Institute, X Place, Retilia, Grow, LDP. Dystrybucja materiałów: SMS Przypominacz, SMS API. Patroni medialni: BIZNES meble.pl, Viamoda Industrial, OOH Magazine, Fashionbusiness.pl, Moda Męska, Ambiente, Ambietne International, meble.pl. Sponsor nagrody głównej: RS Reveal Systems. Sponsorzy upominków: Barilla, Wasa, Julia Świat Kryształu, A propos de Lingerie, Parrs, Chatelet Hair Spa, Teekanne, Menbur, Uniontex.

Data publikacji: 1.09.2014
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Poland & CEE Retail Summit 2024: Łącząc serca i umysły w handlu detalicznym 9-10 kwietnia 2024

Organizowana przez European Conferences United, 15. edycja Poland & CEE Retail Summit 2024, zaplanowana na 9-10 kwietnia w DoubleTree by… więcej »

Szkolenia i konferencje:
IV Forum Loyalty Planet 360  zaprasza 17-18 kwietnia 2024 r.

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec… więcej »