10 kwietnia w Warszawie odbyła się 11. edycja Retail Marketing Forum. Wydarzenie przyciągnęło ponad 100 uczestników – głównie właścicieli, menedżerów i dyrektorów marketingu sieci handlowych oraz deweloperów.
Na tegorocznej edycji, której tematem przewodnim była sprzedaż wielokanałowa, pojawili się przedstawiciele m.in. takich marek, jak: Reserved, New Balance, 4F, Kazar, Wittchen czy Coccodrillo. Retail Marketing Forum podzielone było na część wystawienniczą i wykładową. Na stoiskach można było zapoznać się z nowymi rozwiązaniami dla retailu. Dużym zainteresowaniem cieszyła się na przykład wirtualna przymierzalnia, którą można było osobiście przetestować.
Blok seminariów rozpoczął wykład Tomasza Żołnierza, head of Business Development EMEA, PayU Credit, o tym, jak zwiększyć wartość koszyka z odroczoną płatnością. Następnie Michał Adamczak, specjalista ds. sprzedaży, PayPro SA/DialCom24 radził, jakich błędów unikać wdrażając rozwiązania płatnicze, a Marcin Rutkowski, marketing & PR manager i-systems, pokazywał, jak aplikacja mobilna – brakujące ogniwo omnichannel – zmieni e-commerce. Kolejne prelekcje poświęcone były konsumentowi. O tym, jak zbadać emocje klienta i zadziałać na jego zmysły, opowiadał Wojciech Grendziński, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy IMS. Niezdecydowany klient i sposoby dotarcia do niego były przedmiotem wykładu Marzeny Kamińskiej, managing partnera UP&MORE, i Damiana Guczy, sales directora Youlead. Natomiast Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing INIS, tłumaczyła, jak zwiększyć ruch, sprzedaż i lojalność klientów przez wielopoziomową komunikację internetową.
Dla większości sklepów przepisy o ochronie danych osobowych to istne pole minowe. Jak się po nim poruszać, można było dowiedzieć się na wykładzie Joanny Michalskiej-Reich, dyrektor marketingu i PR Tide Software, oraz Judyty Kowalczyk, account manager Tide Software. Prelegentki zwróciły uwagę na pięć haczyków RODO, na które łatwo się dać złapać, prowadząc marketing omnichannel. Z kolei Anna Nowak, product development manager Posterscope Polska, i Malwina Kozakiewicz, head of creative technology Posterscope Polska, pokazały, dlaczego retailtainment i Big Data są przyszłością handlu. Uczestnicy Retail Marketing Forum mogli również wziąć udział w prelekcji o e-commerce nowej generacji Macieja Synoradzkiego, key account managera 2ClickShop, dowiedzieć się z wykładu Edyty Godziek, marketing & PR managera SerwerSMS.pl, jak skutecznie sprzedawać za pomocą wiadomości SMS oraz pogłębić swą wiedzę o strategiach skutecznego handlu omnichannel podczas prezentacji Artura Halika, head of Shoper Premium.
Cykl wykładów zakończył panel dyskusyjny, w którym wzięli udział: Marcin Rutkowski, marketing & PR manager i-systems, Wojciech Grendziński wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy IMS, Marzena Kamińska, managing partner UP&MORE, Joanna Michalska-Reich, dyrektor marketingu i PR Tide Software, Maciej Synoradzki, key account manager 2ClickShop i Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem. Rozmowę moderował Jerzy Osika, prezes Promedia. Eksperci rozmawiali o tym, jak stworzyć efektywne doświadczenie zakupowe w sprzedaży wielokanałowej.
Wiedzę zdobytą na wykładach można było pogłębić na stoiskach w części wystawienniczej, gdzie na zwiedzających czekał również przegląd najnowszych usług i produktów dla retail marketingu. Znalazły się tu ekspozycje firm: AllBag, LocalScreens, PayU Credit, PayPro SA/DialCom24, i-systems, IMS, UP&MORE, Youlead, INIS, Tide Software, Posterscope Polska, 2ClickShop, SerwerSMS.pl i Shoper Premium.
Podczas Retail Marketing Forum ogłoszono wyniki konkursu na najlepsze sklepy Retail Marketing Awards. Zwycięzcą tegorocznej edycji został salon Lancerto w Galerii Rzeszów. Drugie miejsce ex aequo zajęły sklepy Reserved w Złotych Tarasach, New Balance w Sadyba Best Mall oraz Recman w Galerii Sfera. Jako trzeci na podium znalazł się salon Kazar w Arkadii. Laureaci zostali dodatkowo nagrodzeni voucherami reklamowymi o wartości 10 tys. zł (I miejsce), 7 tys. zł (II miejsca) i 5 tys. zł (III miejsce) przez Partnera Głównego Konkursu , firmę IMS. W jury Retail Marketing Awards zasiadali: Ewa Fijałkowska, redaktor prowadząca „Fashionbusiness.pl”, Darek Gocławski, właściciel firmy A+D Retail Store Design, Monika Harłacz, właścicielka firmy mhshowroom, wykładowca visual merchandisingu w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru, i Eliza Mrowińska-Zalas, redaktor naczelna magazynu „Galerie Handlowe”. Jurorzy oceniali m.in. visual merchandising, korzystanie z nowoczesnych narzędzi marketingowych, programy lojalnościowe i poziom obsługi klienta.
Patronat Honorowy nad konferencją objęli: Polska Rada Centrów Handlowych, Polska Izba Artykułów Promocyjnych oraz Polska Izba Odzieżowo-Tekstylna.
Patronaci Medialni: OOH magazine, epr.pl, e-biznes.pl, Marketer+, Poradnik Przedsiębiorcy, Cena Biznesu, alterWEB, Kreatorzy.eu, Mayko, Marketing Portal, Fashionbusiness.pl, Moda Męska, Ambiente i Ambiente.info.pl.
Sponsorzy upominków: Patrizia Aryton, Cedar, Vermari, Queen Style, Linta, Primavika Biosensual, Illy.
Kolejna edycja Retail Marketing Forum oraz konkursu planowana jest za rok. Zainteresowanych udziałem zapraszamy do śledzenia strony: www.retailmarketingforum.com oraz fanpage’a: www.facebook.com/RetailMarketingForum/.