Właściciel pięciu popularnych marek odzieżowych – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, może uznać trzeci kwartał 2015 roku za udany, biorąc pod uwagę wyniki sprzedażowe oraz dynamiczny rozwój marki.
Wartość przychodów ze sprzedaży firmy, zrealizowanych w III kwartale 2015 roku wyniosła ponad 1,2 mld zł i wzrosła o 2 proc. rok do roku. W analizowanym okresie firma wypracowała zysk netto na poziomie niemal 80 mln zł i otworzyła nowe salony o łącznej powierzchni ponad 20 tys. mkw., zwiększając tym samym swoją przestrzeń handlową do niemal 800 tys. mkw.
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, podkreślił w raporcie działania podejmowane przez firmę, które mają na celu umocnić jej pozycję na rynku. Należy do nich znaczne zwiększenie liczby modeli w kolekcjach Reserved, położenie nacisku na jakość produktów oraz rozwój sprzedaży internetowej.
LPP planuje dalszy rozwój sieci sprzedaży zarówno w krajach, w których firma ma już sklepy, jak i na nowych rynkach w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie. Do rozwoju w tym ostatnim regionie zachęcają dwukrotnie wyższe niż średnia w Polsce sprzedaże z metra, wypracowane w pierwszych miesiącach działania salonów.
Jesteśmy przekonani, że obok atrakcyjnej oferty, to przede wszystkim zasięg naszej sieci sprzedaży jest kluczem do sukcesu. Dlatego nie zwalniamy tempa i w 2016 roku chcemy zwiększyć naszą powierzchnię handlową o 15 proc. czyli o aż 125 tys. mkw. Aby osiągnąć ten cel łączna wartość inwestycji w sklepy własne naszych marek wyniesie prawie 300 mln zł – dodaje Przemysław Lutkiewicz.