Sieć dyskontowa TXM w maju mocno podkręciła obroty

fot. http://www.redan.com.pl/

O 16% do 55 mln zł zwiększyły się w maju obroty Grupy Redan, względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Głównym motorem wzrostu była sieć dyskontowa TXM textilmarket, która w ujęciu r./r. zwiększyła sprzedaż aż o 26%. Z kolei sieć modowa Top Secret odnotowała 4% poprawę obrotów.

Grupa Redan w maju 2016 r. osiągnęła łącznie 55 mln zł przychodów, czyli o 16% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwsze pięć miesięcy roku obroty wyniosły 230 mln zł i były wyższe o 10% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec maja wyniosła 125 tys. m2, co oznacza wzrost o 13% w odniesieniu do maja 2015 r.

„Maj był bardzo dobrym miesiącem w sieci dyskontowej TXM textilmarket. Wzrost sprzedaży jest nie tylko pochodną otwieranych regularnie nowych placówek w kraju i za granicą. W minionym miesiącu istotnie wzrosła także sprzedaż uzyskana w sklepach porównywalnych. W szczególności poprawa obrotów w sklepach działających ponad 12 miesięcy przyczynia się do wzrostu generowanych zysków” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w maju br. uzyskała 34 mln zł obrotów, czyli o 26% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od stycznia do maja br. przychody TXM textilmarket w ujęciu r./r. poprawiły się o 18% i wyniosły 135 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 365 sklepów własnych o łącznej powierzchni 83,2 tys. m2 i była o 20% większa niż na koniec maja 2015 r.

„Także w części modowej Top Secret osiągnęliśmy w maju wzrost obrotów, głównie dzięki skuteczniejszej niż rok temu wymianie kolekcji wiosennej na letnią” – dodał Bogusz Kruszyński. W segmencie modowym majowa sprzedaż towarów sięgnęła 21 mln zł i była wyższa o 4% niż w maju poprzedniego roku. W ujęciu narastającym obroty przez pięć pierwszych miesięcy bieżącego roku wyniosły 94 mln zł i były o 1% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec maja 2016 r. miały łączną powierzchnię 41,8 tys. m2, czyli o 1% więcej niż w maju 2015 r.

Data publikacji: 22.06.2016
Przeczytaj również

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »

Handel:
Jak bardzo wakacyjny boom rozkręci sprzedaż w sklepach?

Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i… więcej »