Sinsay debiutuje w Albanii i przyspiesza rozwój na Bałkanach

Grupa LPP rozpoczęła realizację nowej strategii biznesowej i otworzyła pierwszy salon Sinsay w Albanii. Debiut w kolejnym już w tym roku, po Kosowie, kraju na Bałkanach daje impuls do przyspieszenia rozwoju najmłodszej marki, która będzie motorem napędowym całej Grupy. W pierwszej połowie kwietnia polski brand otworzył dwa salony w Durres i Tiranie. Do końca roku spółka planuje łącznie ponad dziesięć lokalizacji w Albanii, w tym cztery w stolicy kraju. W bieżącym roku ma zostać uruchomiona również sprzedaż internetowa na tym rynku.

LPP intensywnie rozbudowuje swoją sieć na Bałkanach, a albański debiut wpisuje się w założenia największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy. W ogłoszonej na początku kwietnia br. strategii LPP stawia bowiem na wzmocnienie marki Sinsay, która w 2027 roku będzie odpowiadała za 75 proc. przychodów Grupy. W ciągu najbliższych 3 lat LPP planuje czterokrotnie zwiększyć stacjonarną sieć sprzedaży , co oznacza, że liczba sklepów tej marki sięgnie ok. 6000 na 27 rynkach docelowych, a cała sieć Grupy wzrośnie do ok. 7500 salonów.

Sinsay wchodzi na rynek albański z pełną ofertą produktową, obejmującą kolekcje damskie, męskie, dziecięce, a także akcesoria oraz produkty wyposażenia wnętrz. Elementem wyróżniającym markę na rynku jest unikalny koncept sprzedażowy, który odpowiada na często pomijane potrzeby klientów oczekujących dostępu do szerokiej gamy przystępnych cenowo, markowych produktów oraz nowoczesnych form zakupów. W ramach realizacji strategii omnichannelowej LPP zamierza wykorzystać potencjał sprzedażowy poprzez równoległy rozwój sprzedaży stacjonarnej i internetowej. Start sklepu online w Albanii zaplanowano na bieżący rok.

Po sukcesie marki w Kosowie, gdzie Sinsay w krótkim czasie zyskał dużą popularność, rozszerzenie działalności na Albanię jest kolejnym naturalnym krokiem rozwoju w regionie. Mając na względzie zarówno stały wzrost gospodarczy kraju, silnie rozwijającą się turystykę, jak i rosnącą siłę nabywcza konsumentów, widzimy duży potencjał naszej unikalnej marki na tym rynku. Albańczycy, szczególnie młodsze pokolenie, są otwarci na zagraniczne marki oferujące atrakcyjny stosunek jakości do ceny. A to, w połączeniu z dostępnością nowoczesnych powierzchni handlowych, stwarza dla nas doskonałe warunki do rozwoju sieci w całym kraju – komentuje Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.

Pierwszy albański salon Sinsay został ulokowany w centrum handlowym Blue Star w mieście Durres – najstarszym i najchętniej odwiedzanym obiekcie handlowym w mieście, położonym zaledwie 5 minut od portu i 10 minut od popularnej i ruchliwej promenady. Sklep stacjonarny marki obejmuje powierzchnię około 850 mkw. Z kolei drugi salon, zajmujący 1000 mkw., został otwarty w nowym centrum handlowym Fashion Gallery Tirana w stolicy kraju, znajdującym się tuż obok największej galerii w Albanii – Tirana East Gate.

– Albania to rynek o znaczącym potencjale dla marki Sinsay. Na dziś mamy zaplanowanych ponad dziesięć lokalizacji w całym kraju. Już pierwszy tydzień działalności salonu w Durres pokazał, że nasza oferta doskonale trafia w gusta albańskich konsumentów, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że kolejne otwarcia spotkają się z równie pozytywnym przyjęciem. Sinsay jest pierwszą marką LPP, która wchodzi na albański rynek, torując drogę dla ewentualnego wprowadzenia innych brandów Grupy w przyszłości – dodaje Tomasz Koczara.

Albania jest 42. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, na który spółka zamierza przeznaczyć rekordowe 2,3 mld zł.  Sinsay, dzięki unikalnej koncepcji biznesowej, skalowalności, a także niskiemu nasyceniu rynku, ma potencjał dotarcia do 300 mln klientów na 27 rynkach docelowych, zaledwie w ciągu trzech lat.

Sinsay debiutuje w Albanii i przyspiesza rozwój na Bałkanach

Grupa LPP rozpoczęła realizację nowej strategii biznesowej i otworzyła pierwszy salon Sinsay w Albanii. Debiut w kolejnym już w tym roku, po Kosowie, kraju na Bałkanach daje impuls do przyspieszenia rozwoju najmłodszej marki, która będzie motorem napędowym całej Grupy. W pierwszej połowie kwietnia polski brand otworzył dwa salony w Durres i Tiranie. Do końca roku spółka planuje łącznie ponad dziesięć lokalizacji w Albanii, w tym cztery w stolicy kraju. W bieżącym roku ma zostać uruchomiona również sprzedaż internetowa na tym rynku.

LPP intensywnie rozbudowuje swoją sieć na Bałkanach, a albański debiut wpisuje się w założenia największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy. W ogłoszonej na początku kwietnia br. strategii LPP stawia bowiem na wzmocnienie marki Sinsay, która w 2027 roku będzie odpowiadała za 75 proc. przychodów Grupy. W ciągu najbliższych 3 lat LPP planuje czterokrotnie zwiększyć stacjonarną sieć sprzedaży , co oznacza, że liczba sklepów tej marki sięgnie ok. 6000 na 27 rynkach docelowych, a cała sieć Grupy wzrośnie do ok. 7500 salonów.

Sinsay wchodzi na rynek albański z pełną ofertą produktową, obejmującą kolekcje damskie, męskie, dziecięce, a także akcesoria oraz produkty wyposażenia wnętrz. Elementem wyróżniającym markę na rynku jest unikalny koncept sprzedażowy, który odpowiada na często pomijane potrzeby klientów oczekujących dostępu do szerokiej gamy przystępnych cenowo, markowych produktów oraz nowoczesnych form zakupów. W ramach realizacji strategii omnichannelowej LPP zamierza wykorzystać potencjał sprzedażowy poprzez równoległy rozwój sprzedaży stacjonarnej i internetowej. Start sklepu online w Albanii zaplanowano na bieżący rok.

Po sukcesie marki w Kosowie, gdzie Sinsay w krótkim czasie zyskał dużą popularność, rozszerzenie działalności na Albanię jest kolejnym naturalnym krokiem rozwoju w regionie. Mając na względzie zarówno stały wzrost gospodarczy kraju, silnie rozwijającą się turystykę, jak i rosnącą siłę nabywcza konsumentów, widzimy duży potencjał naszej unikalnej marki na tym rynku. Albańczycy, szczególnie młodsze pokolenie, są otwarci na zagraniczne marki oferujące atrakcyjny stosunek jakości do ceny. A to, w połączeniu z dostępnością nowoczesnych powierzchni handlowych, stwarza dla nas doskonałe warunki do rozwoju sieci w całym kraju – komentuje Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.

Pierwszy albański salon Sinsay został ulokowany w centrum handlowym Blue Star w mieście Durres – najstarszym i najchętniej odwiedzanym obiekcie handlowym w mieście, położonym zaledwie 5 minut od portu i 10 minut od popularnej i ruchliwej promenady. Sklep stacjonarny marki obejmuje powierzchnię około 850 mkw. Z kolei drugi salon, zajmujący 1000 mkw., został otwarty w nowym centrum handlowym Fashion Gallery Tirana w stolicy kraju, znajdującym się tuż obok największej galerii w Albanii – Tirana East Gate.

– Albania to rynek o znaczącym potencjale dla marki Sinsay. Na dziś mamy zaplanowanych ponad dziesięć lokalizacji w całym kraju. Już pierwszy tydzień działalności salonu w Durres pokazał, że nasza oferta doskonale trafia w gusta albańskich konsumentów, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że kolejne otwarcia spotkają się z równie pozytywnym przyjęciem. Sinsay jest pierwszą marką LPP, która wchodzi na albański rynek, torując drogę dla ewentualnego wprowadzenia innych brandów Grupy w przyszłości – dodaje Tomasz Koczara.

Albania jest 42. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, na który spółka zamierza przeznaczyć rekordowe 2,3 mld zł.  Sinsay, dzięki unikalnej koncepcji biznesowej, skalowalności, a także niskiemu nasyceniu rynku, ma potencjał dotarcia do 300 mln klientów na 27 rynkach docelowych, zaledwie w ciągu trzech lat.

Data publikacji: 23.04.2025
Przeczytaj również

Rynek:
Zalando: wzrost  przychodów i poprawa rentowności w pierwszym kwartale

Wartość sprzedaży brutto (GMV) niemieckiego sklepu internetowego w pierwszym kwartale… więcej »

Rynek:
LPP ogłasza nową strategię biznesową. Mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay

Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł LPP zamierza przeskalować swój… więcej »

Rynek:
Grupa CCC w Q4 2024: wzrost zysku operacyjnego i ponad 500 mln zł zysku EBITDA

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny… więcej »