Spadek przychodów w Grupie Solar

fot. ri-solar-company.com.pl

W trzecim kwartale 2015 roku Grupa Kapitałowa Solar Company odnotowała spadek łącznych przychodów na poziomie 5,7% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Równocześnie nastąpiło obniżenie marż oraz wzrost kosztów działalności firmy.

Spadek łącznych przychodów odnotowany w ostatnim kwartale wynika z niskiego poziomu sprzedaży jesiennej kolekcji, czego główną przyczyną były długo utrzymujące się wysokie temperatury i dobra pogoda w sierpniu i we wrześniu tego roku. W tym okresie obniżeniu uległa także marża na sprzedaży towarów, z kolei koszty działalności Grupy w trzecim kwartale wzrosły o 3,5% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wzrost kosztów wynika zarówno z wyższej wartości sprzedanych towarów i materiałów, jak również ze wzrostu wydatków reklamowych firmy.

W sumie po trzech kwartałach tego roku firma Solar odnotowała ujemny wynik na sprzedaży w wysokości -4 221 tys. zł, jednak zdaniem zarządu prowadzone obecnie działania prosprzedażowe oraz ciągła kontrola kosztów powinny przynieść polepszenie wyników w kolejnych kwartałach. Firma wciąż rozszerza swoją sieć sprzedażową oraz zwiększa intensywność akcji marketingowych i PR-owych.

Grupa Solar według stanu na dzień 30.09.2015 roku zachowała stabilność finansową, co charakteryzuje się wysokim poziomem środków pieniężnych na poziomie 8 467 tys. zł oraz brakiem odsetkowych źródeł finansowania.

 

Data publikacji: 25.11.2015
Przeczytaj również

Handel:
E-commerce B2B – nowe horyzonty dla tradycyjnego handlu hurtowego

W ostatnich latach rynek e-commerce B2B (business-to-business) zyskuje na znaczeniu, a tempo… więcej »

Handel:
Jak polskie marki modowe mogą zaistnieć na rynku skandynawskim

Kraje nordyckie to łakomy kąsek dla firm z branży fashion. Jaka jest ich specyfika oraz jak je zdobyć opowiada Jakub Grzywacz, Head of Sales z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »