Spadek przychodów w Grupie Solar

fot. ri-solar-company.com.pl

W trzecim kwartale 2015 roku Grupa Kapitałowa Solar Company odnotowała spadek łącznych przychodów na poziomie 5,7% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Równocześnie nastąpiło obniżenie marż oraz wzrost kosztów działalności firmy.

Spadek łącznych przychodów odnotowany w ostatnim kwartale wynika z niskiego poziomu sprzedaży jesiennej kolekcji, czego główną przyczyną były długo utrzymujące się wysokie temperatury i dobra pogoda w sierpniu i we wrześniu tego roku. W tym okresie obniżeniu uległa także marża na sprzedaży towarów, z kolei koszty działalności Grupy w trzecim kwartale wzrosły o 3,5% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wzrost kosztów wynika zarówno z wyższej wartości sprzedanych towarów i materiałów, jak również ze wzrostu wydatków reklamowych firmy.

W sumie po trzech kwartałach tego roku firma Solar odnotowała ujemny wynik na sprzedaży w wysokości -4 221 tys. zł, jednak zdaniem zarządu prowadzone obecnie działania prosprzedażowe oraz ciągła kontrola kosztów powinny przynieść polepszenie wyników w kolejnych kwartałach. Firma wciąż rozszerza swoją sieć sprzedażową oraz zwiększa intensywność akcji marketingowych i PR-owych.

Grupa Solar według stanu na dzień 30.09.2015 roku zachowała stabilność finansową, co charakteryzuje się wysokim poziomem środków pieniężnych na poziomie 8 467 tys. zł oraz brakiem odsetkowych źródeł finansowania.

 

Data publikacji: 25.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »

Rynek:
Społeczny wymiar sportu staje się coraz ważniejszy

O wyzwaniach minionego roku i perspektywach dla branży outdoorowej w 2024 roku opowiada Michael Levi, dyrektor sprzedaży na Europę w Columbia… więcej »

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson ponownie notuje rekord sprzedaży i utrzymuje marże

Polski producent bielizny zanotował po trzech kwartałach br. 204,4 mln zł… więcej »