Esotiq & Henderson do podziału

Zarząd Esotiq & Henderson zdecydował o podjęciu prac nad podziałem odzieżowej spółki na dwie części. W dzielonej spółce, notowanej na GPW, ma pozostać m.in. sieć salonów Esotiq z bielizną i kosmetykami w Polsce i w Niemczech. Spółki odpowiadające za rozwój segmentu modowego mają trafić do spółki przejmującej, której akcje mają być docelowo notowane na rynku NewConnect.

O zamiarze podziału spółka poinformowała w raporcie bieżącym z 5 maja. W wyniku podziału wszyscy dotychczasowi akcjonariusze spółki dzielonej otrzymają wszystkie nowo wyemitowane akcje spółki przejmującej. Ilość objętych akcji spółki przejmującej segment modowy przez każdego akcjonariusza będzie taka sama, jak ilość posiadanych przez nich akcji w spółce dzielonej.

Nowa spółka ma zająć się rozwojem segmentu modowego. Obecnie w Polsce funkcjonuje już 18 salonów odzieżowych grupy. Spółka dzielona z kolei będzie rozwijała sieć sprzedaż bielizny i kosmetyków. Obecnie posiada ona 250 salonów Esotiq w Polsce. W dzielonej spółce pozostanie także Esotiq Germany GmbH, odpowiadająca za sieć sprzedaży w Niemczech. Sprzedaż prowadzona jest tam w 4 salonach Esotiq.

– Podział ma na celu zwiększenie przejrzystości i efektywności zarządzania grupą Esotiq & Henderson S.A. Struktury grupy zostaną uproszczone, dzięki czemu akcjonariusze i potencjalni inwestorzy będą mogli łatwiej śledzić rozwój poszczególnych segmentów. Podział daje też inwestorom większą elastyczność w lokowaniu kapitału – mogą skupić się na tych aktywach, które ich najbardziej interesują – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Zarząd Esotiq & Henderson podkreśla w raporcie bieżącym, że jego intencją jest wprowadzenie akcji spółki przejmującej segment modowy do obrotu na rynku alternatywnym NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Plan podziału, sprawozdanie zarządu oraz inne dokumenty dotyczące podziału Esotiq & Henderson przekaże do publicznej wiadomości niezwłocznie po ich sporządzeniu.

W portfelu marek Esotiq & Henderson S.A. znajdują się obecnie marki: Esotiq, Eva Minge, Femestage Eva Minge, Eva Minge Milano, Esotiq Formula, Henderson, La Marru.

Data publikacji: 9.05.2016
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »