Esotiq & Henderson do podziału

Zarząd Esotiq & Henderson zdecydował o podjęciu prac nad podziałem odzieżowej spółki na dwie części. W dzielonej spółce, notowanej na GPW, ma pozostać m.in. sieć salonów Esotiq z bielizną i kosmetykami w Polsce i w Niemczech. Spółki odpowiadające za rozwój segmentu modowego mają trafić do spółki przejmującej, której akcje mają być docelowo notowane na rynku NewConnect.

O zamiarze podziału spółka poinformowała w raporcie bieżącym z 5 maja. W wyniku podziału wszyscy dotychczasowi akcjonariusze spółki dzielonej otrzymają wszystkie nowo wyemitowane akcje spółki przejmującej. Ilość objętych akcji spółki przejmującej segment modowy przez każdego akcjonariusza będzie taka sama, jak ilość posiadanych przez nich akcji w spółce dzielonej.

Nowa spółka ma zająć się rozwojem segmentu modowego. Obecnie w Polsce funkcjonuje już 18 salonów odzieżowych grupy. Spółka dzielona z kolei będzie rozwijała sieć sprzedaż bielizny i kosmetyków. Obecnie posiada ona 250 salonów Esotiq w Polsce. W dzielonej spółce pozostanie także Esotiq Germany GmbH, odpowiadająca za sieć sprzedaży w Niemczech. Sprzedaż prowadzona jest tam w 4 salonach Esotiq.

– Podział ma na celu zwiększenie przejrzystości i efektywności zarządzania grupą Esotiq & Henderson S.A. Struktury grupy zostaną uproszczone, dzięki czemu akcjonariusze i potencjalni inwestorzy będą mogli łatwiej śledzić rozwój poszczególnych segmentów. Podział daje też inwestorom większą elastyczność w lokowaniu kapitału – mogą skupić się na tych aktywach, które ich najbardziej interesują – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Zarząd Esotiq & Henderson podkreśla w raporcie bieżącym, że jego intencją jest wprowadzenie akcji spółki przejmującej segment modowy do obrotu na rynku alternatywnym NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Plan podziału, sprawozdanie zarządu oraz inne dokumenty dotyczące podziału Esotiq & Henderson przekaże do publicznej wiadomości niezwłocznie po ich sporządzeniu.

W portfelu marek Esotiq & Henderson S.A. znajdują się obecnie marki: Esotiq, Eva Minge, Femestage Eva Minge, Eva Minge Milano, Esotiq Formula, Henderson, La Marru.

Data publikacji: 9.05.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
Co przyniesie rok 2023? Prognozy dla sprzedaży, marketingu, technologii i cyfrowej transformacji

Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z… więcej »

Rynek:
Dla branży towarów luksusowych recesja niestraszna

Pomimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej wartość globalnego rynku osobistych dóbr luksusowych wzrośnie w tym roku o 22 proc. i w… więcej »

Aktualności:
LPP podsumowuje wyniki za trzeci kwartał i przygotowuje się na spowolnienie popytu

W trzecim kwartale br. obrotowego przychody polskiego producenta odzieży wzrosły o prawie 40 proc. Strategia wzmacniania obecności marek LPP na… więcej »