Sprzedawcy w branży fashion, przygotujcie się na m-commerce!

fot. Criteo

Sprzedawcy online działający w branży fashion i towarów luksusowych zyskali więcej na popularyzacji trendu mobile niż inne sklepy internetowe. Obecnie w Polsce 16,7% wszystkich zakupów online  w branży fashion jest generowanych z poziomu urządzeń mobilnych, co stanowi wzrost o 7,7% w stosunku do roku ubiegłego.

Z roku na rok te liczby będą jeszcze wyższe. Dlaczego? Produkty fashion są po prostu łatwe do zakupu na mniejszych ekranach. A sprzedawcy działający w przemyśle modowym przyjęli taktykę  „mobilną” –  akcentując oferty ograniczone czasowo i system „kto pierwszy, ten lepszy”.
Ponadto, konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych nie tylko kupują częściej, ale również generują zakupy o wysokiej wartości. W większości krajów, średnia wartość koszyka na urządzeniu mobilnym jest bardzo zbliżona do jego odpowiednika na desktopie: konsumenci średnio wydają 100 zł na zakupy przez PC, a 94 zł na towary kupione z poziomu telefonu komórkowego. Czy może się  okazać, że te wyniki zostały zawyżone przez zaawansowane technicznie społeczeństwa USA, Wielkiej Brytanii czy Japonii, i w rzeczywistości nie odzwierciedlają  sytuacji w Polsce? Odpowiedź  może być zaskakująca: polscy konsumenci wydają  średnio 110 zł na zakupy przez urządzenia mobilne, a „tylko” 100 zł na zakupy z poziomu desktopu.
Zatem urządzenia mobilne stwarzają ogromny potencjał do rozwoju modowego biznesu online. Ale kreują także wyzwania. W branży fashion, fakt, że użytkownicy kupują często nie oznacza, że są lojalnymi klientami.  Wręcz przeciwnie – konsumenci, szczególnie ci najbardziej aktywni, wykazują jeszcze wyższą skłonność do odwiedzania wielu internetowych stron modowych niż zwykli klienci. Biorąc pod uwagę wartość użytkowników dokonujących częstych zakupów, niezwykle ważne jest utrzymanie zainteresowania tej grupy nabywców i niedopuszczenie, by odeszli do konkurencji.
Co czyni temat jeszcze bardziej skomplikowanym to fakt, że klienci w branży fashion lubią zmieniać urządzenia, na których przeglądają produkty i dokonują zakupów. 43% tych użytkowników korzysta z kilku urządzeń na drodze do zakupu, a wielu z nich dokonuje zakupu na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon) lub platformie (aplikacja lub strona www), z których obecnie korzysta. Jeśli nie uda ci się zapewnić im doświadczenia zakupowego, jakiego oczekują, ryzykujesz utratę ich zainteresowania, a w rezultacie – utratę klientów.

Mając to na uwadze, przedstawiamy kilka wskazówek, jak sprzedawcy w branży fashion mogą pozyskać użytkownika korzystającego z wielu urządzeń:

1)    Zapewnij wyjątkowe doświadczenie mobilne
Zapewnij najwyższej jakości doświadczenie zakupowe na każdym ekranie, a będziesz mógł pozyskać więcej użytkowników, którzy często zmieniają urządzenia. Możesz śledzić ich na różnych urządzeniach i upewnić się, że w ramach kampanii marketingowych docierasz do nich ze spersonalizowanym przekazem bez względu na miejsce, z którego się z tobą kontaktują.

2)    Pokaż, że doceniasz swoich dotychczasowych klientów
Dotychczasowi nabywcy mogą stanowić tylko 13% kupujących, na jakich liczą sprzedawcy fashion, ale grupa ta generuje ponad połowę przychodów. Nawet jeśli często odwiedzają strony twoich konkurentów, obecni klienci są twoimi najważniejszymi klientami. Są zmienni, dlatego też trzeba ciężko pracować by przyćmić konkurencję i zachęcić ich do ponownego, częstego odwiedzania twojej strony online.

3)    Zainwestuj w aplikacje
Średnio na świecie aplikacje generują 54% sprzedaży mobile, a najlepsze z nich aż 78%!Jest chcesz być równie skuteczny – nie oszczędzaj, nie szukaj dróg na skróty, ryzykuj – twoja aplikacja musi być perfekcyjnie „uszyta”. Twój projekt powinien zachęcać do ponownych odwiedzin, minimalizować czas do dokonania zakupu i napędzać impulsywne zakupy. Ta inwestycja szybko się zwróci.

criteo_BW_19Kamila Pater, Country Manager Poland, Criteo
Źródło: Criteo Fashion Flash Report 2015 (uzupełniony o dane 2015/2016)

Data publikacji: 11.05.2016
Przeczytaj również

Handel:
Innowacyjny retail: Modivo zastępuje wieszaki ekranami

Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do… więcej »

Handel:
Jak zmienia się retail w Polsce

Odwiedzalność w centrach handlowych wynosi około 80% ubiegłorocznych wyników, najemcy oczekują przejściowych obniżek czynszów o około… więcej »

Handel:
LPP odracza płatności w e-sklepach

Firma LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, postanowiła wdrożyć w sklepach internetowych wszystkich swoich marek nową… więcej »