Stabilny wzrost rynku e-commerce w Polsce do ponad 27 mld zł w 2014 roku

Sprzedaż w internecie jest kanałem rynku handlu detalicznego w Polsce, który z roku na rok stabilnie zwiększa swoją wartość, co pokazują szacunki PMR zaprezentowane w najnowszym raporcie: „Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019”. Warto zaznaczyć, że prognozy dla tego rynku są także bardzo obiecujące i mówią o podwojeniu jego wartości w przeciągu pięciu lat.

E-handel jest obecnie tym kanałem rynku detalicznego, który notuje stabilną dynamikę wzrostu i według naszych prognoz osiągnie wartość ponad 27 mld zł na koniec bieżącego roku. Co więcej, na wartość rynku nie wpływają znacząco negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej.

Dynamika tego rynku e-commerce jest wynikiem z jednej strony dojrzewającego rynku, który w wielu segmentach jest daleki od poziomu nasycenia, a z drugiej strony stopniowo obniżającej się atrakcyjności zakupów internetowych w związku ze zmniejszającą się różnicą cenową pomiędzy ofertą internetową a stacjonarną. Wzrost dynamiki w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz ogólnie prognozowaną lepszą kondycją gospodarki.

Warto też wspomnieć, że na rynku istnieje wiele trendów i usług ściśle powiązanych z tym kanałem, które nie występują nigdzie indziej. Proponowane są rozwiązania w postaci szybkiego odbioru produktów, czy sposobu odbioru (punkty typu drive through przy sklepach spożywczych), a także ułatwienia w płatnościach, czy procesie reklamacyjnym.

Untitled1

Głównym i pozytywnym trendem na omawianym rynku są zmiany w zakresie technologii informatycznej oraz przyzwyczajeń konsumentów, które sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i dokonujących zakupów w tym kanale sprzedaży. Co więcej, oprócz tego, że osoby młode wchodząc na rynek w pełni potrafią i używają nowoczesnych narzędzi, także osoby starsze starają się zapoznać z ich obsługą.

Warto także wspomnieć, że dostęp do internetu staje się powszechny dzięki popularyzacji smartfonów czy tabletów, a także dzięki darmowym sposobom na korzystanie z internetu. Oprócz darmowych hotspotów, których w Polsce jest około 2 000, istnieje także możliwość korzystania z operatora Aero2 poprzez sieć GSM. Choć transfer przez takie urządzania nie jest znaczący, to zezwala on na podstawowe korzystanie z internetu w sposób wystarczający na dokonywanie transakcji zakupowych.

Wraz z rozwojem infrastruktury, a także powszechnością stosowania urządzeń z dostępem do internetu przez polskich konsumentów, rośnie także liczba osób kupujących w internecie, co pokazują zarówno dane GUS, jak i potwierdza badanie konsumenckie przeprowadzone przez PMR na potrzeby raportu na temat handlu detalicznego w tym kanale dystrybucji.

Niniejsza informacja prasowa została przygotowana na podstawie danych zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt.: “Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019”.

Data publikacji: 25.11.2014
Przeczytaj również

Handel:
Innowacyjny retail: Modivo zastępuje wieszaki ekranami

Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do… więcej »

Handel:
Jak zmienia się retail w Polsce

Odwiedzalność w centrach handlowych wynosi około 80% ubiegłorocznych wyników, najemcy oczekują przejściowych obniżek czynszów o około… więcej »

Handel:
LPP odracza płatności w e-sklepach

Firma LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, postanowiła wdrożyć w sklepach internetowych wszystkich swoich marek nową… więcej »