Szósta edycja RetailShow dobiegła końca

VI Międzynarodowe Targi Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow odbyły się w Warszawie w dniach 18-19.11.2015. Przez dwa dni ponad wystawcy z Polski i zagranicy prezentowali swoje rozwiązania dla sklepów.

Szósta edycja Targów RetailShow to większe i ładniejsze stoiska, wyższa niż rok temu liczba wystawców, jak też większa powierzchnia, na której odbywają się targi. Dużym zainteresowaniem cieszył się jak co roku Modelowy Sklep. Odwiedzający mogli nie tylko przyjrzeć się jego nowoczesnej aranżacji, lecz także porozmawiać z projektantami i przedstawicielami firm, które wyposażyły sklep.

Na targach prezentowały się licznie firmy oferujące produkty i rozwiązania dla branży retail. Można było spotkać także firmy z zakresu nowych technologii, których rozwiązania umożliwiają zwiększenie satysfakcji klientów i wartości koszyka zakupowego, usprawnienie procesów logistycznych czy magazynowych.

Pierwszego dnia targów odbyła się konferencja Retail Congress, w której wzięło udział ponad 160 osób. Mariusz Pyc, Client Service Director z firmy badawczej Open Research, podzielił się wynikami obserwacji dzisiejszego klienta; eksperci z ARS Retail + Shopfitting przybliżyli kodeks dobrych praktyk dla firm shopfitterskich, czyli projektujących i budujących wnętrza sklepów i centrów handlowych; z kolei kreatorki targowego Modelowego Sklepu, Ewa Gawroniak-Olejniczak z EGO-STUDIO Shop design i Ewa Dominiak z Black Hog Design Studio opowiedziały o procesie remodelingu. Retail Congress zamknęła sesja pt. „Innowacje” poświęcona nowościom produktowym usprawniającym procesy w branży handlowej i przyczyniającym się do znacznych oszczędności. Przedstawiciele firm omówili m.in. rozwiązania mobilne dla handlu, chmurę informacyjną czy systemowe zarządzanie reklamą wizualną.

Na towarzyszącym targom warsztatach dr Marek Borowiński, ekspert Visual Merchandisingu, rozwinął tematykę zachowań klienta, a Antoni Mączyński z firmy Human Traffic przedstawił analizę sklepów Apple, które generują najwyższe przychody z metra kwadratowego powierzchni.

W branżowych konkursach „Innowacje Handlu 2015” oraz „Best Shop Concept 2015” jury wyłoniło najlepsze produkty, a także sklepy, które odznaczają się pomysłem, designem, zastosowanymi technologiami oraz walorami użytkowymi.

Kolejna edycja targów odbędzie się 16 i 17 listopada 2016 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Data publikacji: 11.12.2015
Przeczytaj również

Targi:
Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań


Targi Mody Poznań, które odbyły się w dniach 19-20.02.2020, upłynęły w atmosferze wielu merytorycznych spotkań, ciekawych dyskusji… więcej »

Targi:
ILM: nowe kolekcje, trendy i know-how dla branży modnych dodatków

W dniach 29 lutego 2 marca 2020 r. branża galanteryjna spotka się w… więcej »

Targi:
TMP: Miasto Żyje Modą i Kongres Fachowców

Rusza „miejski” projekt Targów Mody Poznań i partnerów, który odbędzie się w dniach 17-23.02.2020. Celem projektu jest poszerzanie… więcej »