Tatuum stworzyło kolekcję z Dorotą Koziarą. Inspiracją był styl ludowy

NeoFolk to najnowsza propozycja marki Tatuum na sezon wiosna-lato 2021. Przygotowując ją, marka podjęła współpracę z Dorotą Koziarą, projektantką, artystką, architekt wnętrz, dyrektor artystyczną i kuratorką wystaw, przez międzynarodowe media uznaną za ambasadorkę polskiego designu na świecie.

Dorota Koziara podjęła się zaprojektowania kolekcji tkanin. NeoFolk jest efektem jej współpracy z Rafałem Gmerkiem, głównym projektantem kolekcji damskiej Tatuum. Kolekcja jest współczesną interpretacją polskich tradycyjnych wzorów ludowych oraz ich kolorystyki. To sięganie do korzeni i nadawanie im nowych form, to przenoszenie piękna lokalnej sztuki użytkowej do codzienności nowoczesnych kobiet.

Dorota Koziara, od lat prowadząca swoje studio w Mediolanie, w ramach projektu odbyła podróż po Polsce w celu poszukiwania tradycji. Odwiedziła wiele muzeów etnograficznych, skansenów, odbyła szereg rozmów z etnografami oraz rzemieślnikami zajmującymi się zanikającymi zawodami. Jej podróż była polem badawczym, które stało się bazą do stworzenia kolekcji NeoFolk. W kolekcji tkanin znajdujemy wzory inspirowane wybranymi motywami dekoracyjnymi haftów typowych dla Kaszub, Pałuk, łowickimi pasiakami i wycinankami czy w końcu – typowym dla stroju krakowskiego pawim oczkiem.

Jak mówi sama projektantka: -Polska tradycja ludowa jest prawdziwą krainą intensywnych, kontrastujących ze sobą kolorów. Wśród naszych korzeni mamy kulturę Kaszub, bardzo ascetyczną, której architektura jest najczęściej biało-czarna; we wnętrzach pojawia się skromnie kolor, a w strojach – zestawienia czerni z bielą i dodatkowo ostrą czerwienią. To bardzo surowe, ale zarazem eleganckie zestawienia. Jadąc dalej, wybiórczo napotykamy dość surową w kolorystyce, pełną elegancji Wielkopolskę i odważną wielobarwność: zaczynając od Łowicza, czyli środkowej Polski, przez okolice kieleckie, Kraków i Małopolskę, Śląsk; im dalej na południe i wschód, tym więcej koloru.

Data publikacji: 1.04.2021
Przeczytaj również

Moda:
Trendy w biżuterii na sezon jesień–zima 2021/2022

Nie od dzisiaj wiadomo, że efekt „wow” każdej stylizacji, zależy od dobrze dobranych do niej dodatków. Po oszczędnym w formie 2020 roku,… więcej »

Moda:
La vita è bella! Pokaz kolekcji Deni Cler jesień–zima 2021/22

2 września w restauracji Belverede w Łazienkach Królewskich odbył się premierowy pokaz najnowszej kolekcji Deni Cler. W wydarzeniu wzięło… więcej »

Marketing:
Historia marki VANS:
od kalifornijskich skate'ów po światowe kolaboracje

Pierwszego dnia działalności firmy udało się sprzedać 12 par butów. Ponad pół wieku później, produkuje się ich około 85 milionów… więcej »