TMP wspierają polską modę

fot. serwis prasowy MTP

fot. serwis prasowy MTP

Na Targach Mody Poznań dzieje się coraz więcej. Z edycji na edycję rozrasta się program imprez towarzyszących i konkursów. Podczas jesiennej edycji zadebiutował na przykład program promujący krajowych producentów oraz projektantów „Polska Moda” / „Polish Fashion”, konkurs „Kreator Mody” oraz Forum Handlu w Internecie.

W dniach od 2 do 4 września na terenie Targów Poznańskich wystawcy z osiemnastu krajów zaprezentowali kolekcje odzieży, obuwia, dodatków i galanterii skórzanej na sezon jesień–zima 2014/2015 oraz wiosna–lato 2015. Jak podają organizatorzy, w Targach Mody Poznań wzięło udział pięćset firm i marek. Ofertę wystawców można było oglądać na stoiskach oraz na wybiegu, codziennie bowiem odbywały się autorskie i handlowe pokazy mody.

Modne, bo polskie

Organizatorzy targów postanowili stworzyć program promujący krajowych producentów oraz projektantów. Pierwsze efekty projektu „Polska Moda” mogliśmy zobaczyć już w trakcie trwania imprezy, m.in. na stoiskach wyróżnionych znakiem „Polska Moda” / „Polish Fashion” oraz podczas pokazu rodzimych projektantów na wieczornej gali. Na wybiegu znalazła się kolekcja marki Solar w towarzystwie biżuterii Anny Orskiej (projektantka wykorzystała nietypowy surowiec – tysiącletnie drewno dębowe pochodzące z fortyfikacji Poznania z czasów pierwszych Piastów) oraz najnowsze propozycje uczestników programu „Polska Moda” – marek: Nord, Boca, Metafora, Semper, AB Nahlik, Ezuri, Marselini, Lanieri Fashion i Sempre.

Wydarzeniem specjalnym targów był projekt „Fabryki Szycia na Żywo” organizowany przez firmę Strima, gdzie można było zobaczyć całkowity proces powstawania limitowanej kolekcji Macieja Sieradzky’ego.

Nagrody za jakość i innowacyjność

Tradycyjnie, ważnym punktem targów były konkursy, dzięki którym firmy mogły pochwalić się szerszej publiczności swoimi osiągnięciami, wysoką jakością produktów czy innowacyjnymi działaniami. Wśród laureatów najważniejszego trofeum targów Złotego Medalu MTP znalazły się: Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług w Radomiu, Złotoryjskie Zakłady Obuwia Muflon, Bona s.c. Ewa Gos, Zdzisław Gos, „AR” Alina Róg, Dakoma, Martpol, Raj-Skór, a także Zakład Garbarski s.c. Robert Pasik, Jan Kobylarczyk. Nagroda dla młodych projektantów, Srebrna Pętelka, trafiła na ręce Ewy Pawłowskiej-Tores. Z kolei statuetki Złotej Pętelki, wręczane za szczególne osiągnięcia w świecie mody, zdobyły marki Semper, Aryton i Bialcon. Polska Akademia Mody przyznała również nagrodę „Kreator Mody 2014” za dobrą jakość i modne wzornictwo salonom Piaseccy oraz marce Henri Lloyd. Wyróżniono też najlepsze sklepy internetowe w branży mody. Wydawnictwo Promedia wręczyło nagrody Fashion Website Awards e-sklepom Deezee.pl, Sarenza.pl i Brilu.pl.

Warto wiedzieć więcej

Targi jak zwykle zadbały też o atrakcyjny program seminariów. Można było wziąć udział m.in. w cyklu wykładów w ramach kolejnej edycji Forum Handlu w Branży Mody (Fashion Retail Forum). Tym razem były one poświęcone potrzebom zakupowym klientów, trendom w visual merchandisingu, pomysłom na sklepy pop-up oraz wykorzystaniu wiedzy o ludzkim umyśle w działaniach marketingowych. Prezentowane też były przykłady najciekawszych konceptów handlowych. Wykłady poprowadził Jerzy Osika, szef firmy Promedia. W tej edycji Targów Mody Poznań do bloków seminariów dołączyło Forum Handlu w Internecie – nowy projekt, który powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie firm odzieżowych na wiedzę o sprzedaży i działaniach marketingowych w sieci.

W ramach „Forum Handlu w Internecie” można było się dowiedzieć, jakie trendy dominują w e-commerce w branży mody, co zrobić, żeby skutecznie wypromować się w internecie, jak poprawnie skonstruować regulamin e-sklepu oraz jak zapewnić bezpieczeństwo transakcji i ochronę danych osobowych klientów. Wśród wykładowców i uczestników paneli dyskusyjnych znaleźli się specjaliści praktycy: Mateusz Kowalczyk, specjalista ds. PR & marketingu, i-sklep.pl, Mariusz Rączka, kierownik biura ds. obsługi klienta No-limit, Rafał Orłowski, współwłaściciel Multishoper.com, Cezary Kożon, director of business development w Fast White Cat, Justyna Spytek, managing director w Trade Tracker, Katarzyna Piosik, lider wsparcia biznesu w iStore, Jacek Kinecki dyrektor sprzedaży DialCom24, Anna Rak, country manager Poland w Trusted Shops, Rafał Stępniewski, prezes zarządu firmy Rzetelny Regulamin. Zdobytą na seminariach wiedzę można było poszerzyć na stoiskach informacyjnych ekspertów.

Kolejna edycja Targów Mody Poznań odbędzie się w dniach 25–27.02.2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Data publikacji: 1.12.2014
Przeczytaj również

Targi:
Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań


Targi Mody Poznań, które odbyły się w dniach 19-20.02.2020, upłynęły w atmosferze wielu merytorycznych spotkań, ciekawych dyskusji… więcej »

Targi:
ILM: nowe kolekcje, trendy i know-how dla branży modnych dodatków

W dniach 29 lutego 2 marca 2020 r. branża galanteryjna spotka się w… więcej »

Targi:
TMP: Miasto Żyje Modą i Kongres Fachowców

Rusza „miejski” projekt Targów Mody Poznań i partnerów, który odbędzie się w dniach 17-23.02.2020. Celem projektu jest poszerzanie… więcej »