To będzie dobry rok dla Zalando

fot. www.zalando.pl

Platforma modowa Zalando znacząco zwiększyła swój udział w rynku w trzecim kwartale 2015 roku, osiągając po zaledwie dziewięciu miesiącach przychód zbliżony do wyniku za cały rok 2014. Wszystko wskazuje na to, że Zalando może uzyskać przychód za pełny rok 2015 na poziomie ok. 3 mld EUR.

Przychody grupy w trzecim kwartale 2015 r. wzrosły o 42,2% do sumy 713,1 mln EUR, czyli ponad 200 mln więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku (III kw. 2014: 501,4 mln EUR). Do czynników napędzających ten wzrost można zaliczyć m.in. wprowadzenie do sprzedaży nowych marek i poszerzenie oferty produktowej, podjęcie działań na rzecz zwiększenia wygody klientów, np. poprzez szybsze dostawy i prostszy proces zwrotu, rozwijanie oferty mobilnej oraz udane kampanie marki.

Zalando rozpoczęło również w tym roku wstępne prace nad nowym centrum logistycznym w Lahr oraz podjęło pełną rozbudowę obiektu w Mönchengladbach. Rozwój sieci logistycznej, a także nowe inicjatywy dotyczące rozwoju platformy będą wpływać na dalszy wzrostowy kurs firmy.

Wzrost liczby aktywnych klientów

Liczba aktywnych klientów Zalando   znów wzrosła. W trzecim kwartale z oferty sklepu skorzystało aż 17,2 mln osób (III kw. 2014: 14,1 mln osób). To o 800 000 klientów więcej niż w drugim kwartale 2015 r. Serwis Zalando odnotował w tym okresie 394 mln wizyt (III kw. 2014: 322 milionów wizyt), z czego aż 58,8% odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych (III kw. 2014: 43,3%). Aplikację Zalando pobrano ok. 14 mln razy do końca trzeciego kwartału 2015 r. Wzrosła także liczba pracowników firmy – z 9079 osób pod koniec drugiego kwartału do 9444 na koniec trzeciego kwartału.

Szybki wzrost połączony z rentownością

Przychody grupy w trzecim kwartale 2015 r. osiągnęły 713,1 mln EUR (III kw. 2014: 501,4 mln EUR), co dało całkowity przychód za pierwsze dziewięć miesięcy 2015 r. w postaci 2,1 mld EUR (9 mies. 2014: 1,5 mld EUR). W segmencie DACH przychody wzrosły o 34,4% do 371,2 mln EUR w trzecim kwartale, reprezentując dziewięciomiesięczny przychód na poziomie 1,1 mld EUR (9 mies. 2014: 870,5 mln EUR). W segmencie Reszta Europy przychody zwiększyły się o 52,1%, osiągając pułap 300,8 mln EUR w trzecim kwartale, co pozwoliło uzyskać przychód 851,1 mln EUR w skali dziewięciu miesięcy (9 mies. 2014: 597,1 mln EUR). W segmencie Pozostałe przychody zwiększyły się o 50,3% w trzecim kwartale, sięgając 41,1 mln EUR, dzięki czemu przychód w skali dziewięciu miesięcy wyniósł 109,2 mln EUR (9 mies. 2014: 80,9 mln EUR).

Skorygowany zysk EBIT za pierwsze dziewięć miesięcy 2015 r. podniósł się o 19,5 mln EUR do poziomu 35,7 mln EUR, przekładając się na skorygowaną marżę EBIT w wysokości 1,7% (9 mies. 2014: 16,2 mln EUR; 1,0%). Z kolei, w sezonowo słabszym trzecim kwartale, skorygowany zysk EBIT spadł do poziomu -23,5 mln EUR (III kw. 2014: 3,8 mln EUR). Marża brutto utrzymała się na poziomie z trzeciego kwartału roku 2014, jednak koszty logistyczne i marketingowe były teraz wyższe.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. skorygowany zysk EBIT w regionie DACH wyniósł 44,0 mln EUR, przekładając się na marżę w wysokości 3,9% (9 mies. 2014: 38,2 mln EUR; 4,4%). Skorygowany zysk EBIT w segmencie Reszta Europy wyniósł -15,1 mln EUR, co dało marżę -1,8% (9 mies. 2014: -27,8 mln EUR; -4,6%). Natomiast segment Pozostałe odnotował zysk EBIT na poziomie 6,8 mln euro oraz marżę 6,3% (9 mies. 2014: 5,8 mln EUR; 7,1%).

tabela

tabela2

Data publikacji: 1.12.2015
Przeczytaj również

Handel:
Jak polskie marki modowe mogą zaistnieć na rynku skandynawskim

Kraje nordyckie to łakomy kąsek dla firm z branży fashion. Jaka jest ich specyfika oraz jak je zdobyć opowiada Jakub Grzywacz, Head of Sales z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »

Handel:
Fulfillment ma wiele twarzy: Klucz do sukcesu w branży fashion

W branży fashion, gdzie trendy zmieniają się w błyskawicznym tempie, a oczekiwania klientów rosną z dnia na dzień, efektywny fulfillment… więcej »