Top Secret w oczekiwaniu na poprawę marży

www.topsecret.pl

Redan opublikował wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu br. W perspektywie kolejnych kwartałów głównym celem marki Top Secret będzie optymalizacja zapasów, co pozwoli uzyskiwać wyższe marże i radykalnie poprawić wyniki. Jednocześnie od 2020 r. planowany jest powrót do realizacji założeń strategicznych obejmujących m.in. zwiększenie obrotów Top Secret o ok. 30%.

Segment modowy w pierwszym półroczu br. zwiększył przychody w ujęciu r./r. o 3,7% do 115,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa spadła jednak o 19,7% do 44,8 mln zł w znacznym stopniu w wyniku strat poniesionych na wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były z kolei wyższe o 5,6% r./r. W efekcie sieć Top Secret przez pierwszych sześć miesięcy br. wypracowała wynik na działalności operacyjnej niższy o 14,3 mln zł niż rok wcześniej.

„Na wyniki pierwszego półrocza decydujący wpływ miała prowadzona przez nas intensywna wyprzedaż nadmiaru towarów z poprzednich sezonów. W ramach tego zrealizowaliśmy w tym okresie m.in. hurtową transakcję sprzedaży produktów posezonowych. Musieliśmy zmierzyć się również ze wzrostem cen zakupu kolekcji na wiosnę-lato br., wynikającym przede wszystkim z osłabienia złotego wobec dolara amerykańskiego. Spowodowało to zmniejszenie osiąganych marż, a tym samym pogorszenie wyników” – podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA.

W perspektywie kolejnych kwartałów w dalszym ciągu głównym celem Top Secret pozostanie optymalizacja poziomu zapasów z poprzednich sezonów. Nadwyżki towarów powstały ze względu na zbyt daleko idące zwiększenie udziału sezonowych grup asortymentowych (kurtek, płaszczy i swetrów) na jesień-zimę 2018, co wynikało z ich bardzo dobrej sprzedaży rok wcześniej.

„Niestety w 2018 r. warunki pogodowe nie sprzyjały sprzedaży tych produktów. Dlatego w kolejnych okresach przy określaniu wielkości i struktury kolekcji będziemy uwzględniać w większym stopniu średnie warunki klimatyczne. Przyjęcie takiej polityki zakupowej zmniejszy presję na końcowe wyprzedaże, a tym samym pozwoli uzyskiwać wyższe marże, co radykalnie poprawi wyniki segmentu modowego” – dodał Bogusz Kruszyński.

Jego zdaniem przyjęte założenia pozwolą powrócić od 2020 r. do realizacji założeń strategicznych dla marki Top Secret prowadzących przede wszystkim do wzrostu jej rentowności. Działania będą obejmować m.in. zwiększenie obrotów o ok. 30% w ramach dwóch głównych kanałów dystrybucji marki Top Secret w Polsce (offline i online). Umożliwi to wykorzystanie efektu skali i dźwigni operacyjnej.

Zakładany jest również zrównoważony i systematyczny wzrost marży procentowej do poziomu średniego w branży odzieżowej. Ma do tego doprowadzić m.in. przyspieszenie sprzedaży w pierwszych cenach i zwiększenie udziału produktów szybciej rotujących z krótkim cyklem życia z kategorii tzw. fast fashion. Z drugiej strony zakładane jest także zwiększenie udziału w zapasie i sprzedaży produktów bazowych sprzedawanych na wyższych marżach dzięki płytszym przecenom.

Cała Grupa Redan uwzględniająca również wyniki sieci TXM, działającej w segmencie dyskontowym,  osiągnęła w pierwszych półroczu br. 228,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 10,3% w ujęciu r./r. Wynik na działalności operacyjnej był natomiast o 28,1 mln zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Data publikacji: 9.10.2019
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z bardzo dobrymi wynikami za I kwartał: ponad 4,3 mld zł przychodu, dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz rekordowy zysk operacyjny

Wiosenne propozycje modowe projektantów gdańskiej spółki spotkały się z pozytywnym przyjęciem klientów, dzięki czemu LPP po raz kolejny… więcej »

Rynek:
W pierwszym kwartale 2024 Grupa CCC odnotowała zysk netto na poziomie 50,5 mln zł (+202,5 mln zł rdr)

Grupa CCC w Q1 2024 (luty’24 – kwiecień’24) odnotowała zysk netto na poziomie 50,5 mln zł, wyższy o 202,5 mln zł rdr, dzięki skokowej… więcej »

Rynek:
Zysk netto Grupy Esotiq & Henderson wzrósł o 50 proc. Spółka stawia na rozwój sprzedaży internetowej i aplikacji mobilnej

Polski producent bielizny zanotował w pierwszym kwartale 2024 roku 63,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, poprawiając… więcej »