Trendy mody jesień-zima 20/21: nowoczesne rzemiosło

Zdjęcia: Agnona, Jil Sander, Rosetta Getty, Agnona

Kluczem do tej tendencji jest minimalizm inspirowany holenderskim designem lat 50. Projektanci czerpią z tradycyjnego rzemiosła, stawiają na funkcjonalność i uproszczone formy. Dominuje zamiłowanie do geometrycznych kształtów, terakotowych odcieni i wyrafinowanego stylu vintage. Jest to rodzaj współczesnej wersji dziedzictwa – syntezy wpływów ludowych i unowocześnionego rzemiosła.

Materiały: żakard wyglądający na wyprodukowany rzemieślniczą metodą, melton, cienka żebrowana dzianina wełniana, sztuczny zamsz, wstawki w innym kolorze, ciepłe płótna, gładka skóra.

Detale: bluzki noszone warstwowo na spodnie, plisy, węzły, łączenie różnych materiałów, dekonstrukcja, rozcięcia.

Must have’y
Długi płaszcz: luźny fartuchowy krój, miękka linia ramion, brak guzików. Tunika: wydłużone rękawy, kontrastowe materiały, zdekonstruowane elementy. Sukienka midi: długie rękawy, kopertowy krój, do rozważenia geometryczne wzory. Marynarka: mocne pudełkowe ramiona, wydłużony i wąski krój, skórzane klapy. Plisowana spódnica: długość do łydki, szyta z koła. Spódnico-spodnie (culottes): wysoka talia, plisowane z przodu dla uzyskania objętości. Golf: dopasowany, do rozważenia żebrowana dzianina. Spodnie z opadającymi nogawkami: długość poniżej kostki, talia na wysokości bioder.

Zdjęcia: Valentino, Celine, Victoria Beckham, Salvatore Ferragamo

Opracowanie: Ewa Fijałkowska

Źródło: Fashion Snoops

Data publikacji: 14.07.2020
Przeczytaj również

Aktualności:
Hi!Fashion - relacja z pokazu Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU

Kraków po raz kolejny stał się prawdziwą stolicą mody! Młodzi projektanci z SAPU… więcej »

Moda:
Columbia Heritage i Icons SS23: legendarne modele w nowym, współczesnym wydaniu

Columbia to znana na całym świecie marka odzieży sportowej i outdoorowej z bogatym archiwum kultowych ubrań, butów i akcesoriów, których… więcej »

Marketing:
Ponadczasowa moda, ponadczasowe relacje. Kampania „Pokolenia” Patrizia Aryton

Marka Patrizia Aryton przygotowała specjalną kampanię „Pokolenia” poświęconą relacjom między matką a córką. Jak mówią… więcej »