Trendy dominujące w branży mody i odpowiedź Kornit na każdy z nich

The Business of Fashion i McKinsey & Company podjęły współpracę w celu opublikowania corocznego „Raportu o stanie mody” na rok 2022. Ich analiza opiera się na wywiadach z czołowymi przedstawicielami branży oraz na szeroko zakrojonym badaniu branżowym, w którym opisano, czego firmy spodziewają się w tym roku i jak się do tego przygotowują.

Poniżej przedstawiamy dziesięć kluczowych wniosków z raportu oraz sposób, w jaki Kornit pracuje nad rozwiązaniem tych kwestii w globalnym przemyśle mody:

1. Nierównomierna poprawa sytuacji – skutki wstrząsów gospodarczych związanych z COVID-19 będą nierównomierne na rynkach konsumenckich i w regionach zaopatrzenia, ponieważ kraje o silnych systemach opieki zdrowotnej i odporności gospodarczej osiągają lepsze wyniki. W tym niejednolitym środowisku międzynarodowi gracze na rynku mody będą musieli precyzyjnie podejmować decyzje inwestycyjne, regularnie oceniając warunki lokalne i ograniczając ryzyko związane z konkretnym rynkiem. Zrównoważone możliwości produkcyjne Kornit Digital w zakresie produkcji na żądanie są dokładnie tym, czego potrzebują firmy, by produkować szybko i sprawnie, aby dokładnie sprostać wymaganiom rynku w czasie rzeczywistym.

2. Impas logistyczny – branża mody jest uzależniona od skomplikowanej sieci globalnych łańcuchów dostaw, które są narażone na niespotykane dotąd obciążenia i zakłócenia. W sytuacji, gdy logistyczne korki, rosnące koszty transportu i różnego rodzaju niedobory zwiększają poziom skomplikowania operacji, firmy muszą na nowo przemyśleć swoje strategie zaopatrzenia, wdrażając najnowocześniejsze metody zarządzania łańcuchem dostaw i zapewniając większą elastyczność w celu utrzymania przepływu produktów zgodnie z zapotrzebowaniem klientów. Dzięki Kornit możesz ominąć tę skomplikowaną strukturę i skupić się na produkcji dokładnie tego, co jest potrzebne, przy minimalnym zapotrzebowaniu na logistykę, magazynowanie i inne stałe źródła ryzyka, kosztów i bólu głowy.

3. Krajowe produkty luksusowe – podróże tradycyjnie stanowią kluczowy czynnik napędzający wydatki na dobra luksusowe, ale oczekuje się, że turystyka międzynarodowa nie odbuduje się w pełni do 2023, a nawet 2024 roku. Aby uchwycić zmiany w sposobie dokonywania zakupów, które będą się kształtować w nadchodzącym roku, gracze na rynku dóbr luksusowych powinni się głębiej zaangażować w kontakty z krajowymi konsumentami, zrównoważyć swoje globalne sieci detaliczne i wolnocłowe, a także zainwestować w klientelę lokalnych kanałów e-commerce. Technologia przepływu pracy Kornit Digital umożliwia sprawną koordynację działań z lokalnymi projektantami i markami, tworząc możliwości natychmiastowego reagowania na potrzeby lokalnego rynku, niezależnie od potrzeb zagranicznych konsumentów.

Victor Bellaish by Aviv Avramov

4. Rewitalizacja garderoby – po skoncentrowaniu się na odzieży dziennej i sportowej przez prawie dwa lata, konsumenci będą przenosić część portfela do innych kategorii, ponieważ niewykorzystany popyt na nowości zbiegnie się w czasie z większą swobodą towarzyską poza domem. Aby przewidzieć te zniuansowane i czasami paradoksalne preferencje, marki powinny w większym stopniu polegać na rozwoju produktów opartym na danych, dostosowując odpowiednio swój asortyment, aby zapewnić, że ten trafi w gusta konsumentów dostosowujących się do nowego stylu życia. Nasza nowa technologia podkręca kreatywność na MAXa, a każda marka odzieżowa może tworzyć stroje, które sprawią, że każdy będzie chciał zdjąć piżamę i wskoczyć w niesamowicie oryginalne kreacje.

5. Zorientowanie na Metaverse – w miarę jak konsumenci spędzają coraz więcej czasu w internecie, a szum wokół Metaverse przenosi się na dobra wirtualne, liderzy w dziedzinie mody odkryją nowe sposoby angażowania wartościowych młodszych grup społecznych. Aby uchwycić niewykorzystane strumienie wartości, gracze powinni zbadać potencjał niewymienialnych tokenów, gier i wirtualnej mody – wszystkie te opcje oferują nowe ścieżki dla kreatywności, budowania społeczności i handlu. Technologia Kornit może z łatwością zapewnić przejście do świata nierzeczywistego i sprawić, że przeskok z jednego podejścia na inne stanie się wykonalny. Podczas Kornit Fashion Week w Los Angeles nasza publiczność zobaczyła pierwszy krok Kornit w Metaverse z Placebo, lecz my planujemy zrobić znacznie więcej w wirtualnym świecie i na rynku. Do usłyszenia!

Julia Clancey

6. Social shopping – handel społecznościowy przeżywa gwałtowny wzrost zaangażowania zarówno ze strony marek, konsumentów, jak i inwestorów, ponieważ nowe funkcje i rosnąca wygoda użytkowników w korzystaniu z tego kanału otwierają możliwości płynnego dokonywania zakupów od momentu odkrycia do samej płatności. Choć poszczególne rynki globalne różnią się pod względem wykorzystania tej opcji, marki powinny zwiększyć wysiłki na rzecz dopasowania zakupów w aplikacji i przetestować możliwości technologii, takich jak livestreaming i przymierzanie w rzeczywistości rozszerzonej. Kornit Digital umożliwia markom szybkie wprowadzanie w życie inspiracji pochodzących z mediów społecznościowych dzięki mechanizmowi produkcji na żądanie dostosowanemu do dzisiejszego konsumenta, który jest „mieszkańcem sieci” i kieruje się podejściem widzę-kupuję; działalność jednego z prominentnych klientów Kornit jest w dużej mierze napędzana przez to, co nazywa on „armią Etsy” twórców poszukujących natychmiastowej realizacji swoich dzieł.

7. Tekstylia o obiegu zamkniętym – jedną z najważniejszych dźwigni, za pomocą których branża mody może ograniczyć swój wpływ na środowisko, jest recykling o obiegu zamkniętym – system, który obecnie zaczyna być wprowadzany na skalę masową, obiecując ograniczenie wydobycia surowców pierwotnych i zmniejszenie ilości odpadów tekstylnych. W miarę dojrzewania tych technologii firmy będą musiały włączyć je do fazy projektowania produktów, wprowadzając jednocześnie procesy zbierania i sortowania na dużą skalę. Nasza technologia „na żądanie” ma na celu przekształcenie tradycyjnych mechanizmów produkcji i zapobieganie marnotrawstwu tekstyliów, umożliwiając firmom realizującym zamówienia i markom produkowanie tylko tego, co jest potrzebne. Ustanowienie tej normy w całym przemyśle tekstylnym i odzieżowym znacznie zmniejszy jego wpływ na środowisko.

8. Paszporty produktów – dążąc do zwiększenia autentyczności, przejrzystości i zrównoważonego rozwoju, marki wykorzystują całą gamę technologii do przechowywania i udostępniania informacji o produktach zarówno konsumentom, jak i partnerom. Aby w pełni wykorzystać te cyfrowe „paszporty produktów”, które mogą pomóc markom walczyć z podróbkami, wyróżnić się na rynku i budować lojalność poprzez zwiększanie zaufania konsumentów, firmy muszą się skupić wokół wspólnych standardów i zaangażować się w projekty pilotażowe na dużą skalę. Identyfikowalność i przejrzystość są dla Kornit Digital priorytetami, a nasza technologia pozwala producentowi dokładnie określić, co wchodzi w skład każdego dostarczonego ubrania.

9. Odporność na zagrożenia cybernetyczne – w miarę jak cyfryzacja firm odzieżowych osiąga nowe szczyty, przedsiębiorstwa stają w obliczu coraz większego zagrożenia atakami cybernetycznymi i rosnącego ryzyka związanego z niewłaściwym przetwarzaniem danych. W obliczu coraz bardziej wyrafinowanych metod cyberprzestępczości oraz rosnącej presji ze strony konsumentów i organów regulacyjnych, marki muszą pilnie podjąć działania w celu wzmocnienia swojej obrony i zwiększyć inwestycje, aby bezpieczeństwo cyfrowe stało się imperatywem strategicznym. Technologia Kornit umożliwia markom i firmom realizującym zamówienia usprawnienie procesu realizacji zamówień od punktu sprzedaży do wysyłki gotowego produktu, a także wyeliminowanie ogromnej złożoności i ryzyka związanego z zaopatrywaniem się i produkcją w miejscach oddalonych od klienta końcowego. Upraszczając i skracając cały proces, firmy korzystające z modelu produkcji na żądanie Kornit zmniejszają swoją ekspozycję na ryzyko, zapewniając sobie większą odporność.

10. Problem z talentami – firmy, które polegają na atrakcyjności marki lub powabie mody, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty, będą musiały podnieść poprzeczkę, ponieważ konkurencja zarówno z branży, jak i spoza niej, nasila się, co doprowadzi do zwiększenia liczby wakatów w przyszłym roku. Ponieważ pracownicy, począwszy od kierownictwa wyższego szczebla, a skończywszy na linii frontu sprzedaży detalicznej, ponownie rozważają swoje priorytety, firmy muszą odświeżyć swoje strategie w zakresie talentów, aby sprostać rosnącej elastyczności, różnorodności i cyfryzacji miejsca pracy. W Kornit Digital troszczymy się o społeczeństwo i środowisko, dlatego niedawno opublikowaliśmy nasz pierwszy raport pt. Environmental, Social, and Corporate Governance (ESG), w którym skupiliśmy się na naszych zamiarach zmniejszenia śladu węglowego i promowaniu etycznych praktyk biznesowych, od produkcji po samopoczucie naszych pracowników w pracy.

Konsumenci, ich wymagania, oczekiwania i sposób, w jaki wchodzą w interakcje z markami, podlegają ciągłym zmianom, a każda firma, która jest zbyt związana z metodami pracy, jakie stosowano 20 lat temu (lub nawet dwa lata temu), nie ma przed sobą świetlanej przyszłości. Wspomnianych dziesięć trendów i zmian to fakty, których raczej nie da się odwrócić, dlatego dostosowanie się do nich ma kluczowe znaczenie dla sukcesu i rozwoju. Kornit prężnie pracuje nad rozwijaniem nowych rozwiązań, aby sprostać nadchodzącym wyzwaniom i sprawić, że Twoja firma będzie bardziej elastyczna, zrównoważona i lepiej przygotowana do wykorzystania możliwości na rynku.

Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

Data publikacji: 31.03.2022
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »