TXM chce poprawić marżę

fot. serwis prasowy TXM

Sieć dyskontów odzieżowych TXM w I półroczu 2017 r. osiągnęła 168,6 mln zł obrotów, czyli o 0,4% więcej w ujęciu r./r. Średnia powierzchnia handlowa wzrosła w tym okresie jednak aż o 27%, co przy jeszcze większej dynamice kosztów wpłynęło na osiągnięcie znacznie gorszego wyniku netto niż rok wcześniej. Zarząd TXM wdraża obecnie działania, które prowadzą do odbudowy sprzedaży i dalszej poprawy marży.

Grupa TXM w I półroczu 2017 r. osiągnęła 168,6 mln zł przychodów, czyli o 0,4% więcej niż w poprzednim roku, przy zwiększeniu średniej powierzchni handlowej marketów o 27%. Marża handlowa w pierwszych sześciu miesiącach br. wzrosła z kolei o 1,9% do 72,2 mln zł. Natomiast koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 32,7% do 86,5 mln zł. W efekcie Grupa rozwijająca sieć dyskontów odzieżowych w pierwszych sześciu miesiącach br. poniosła 14,3 mln zł straty na sprzedaży, względem 5,6 mln zł zysku przed rokiem. W I półroczu 2017 r. Grupa TXM zanotowała 12,2 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej było 4,1 mln zł na plusie.

„Osiągnięte wyniki są istotnie niższe od oczekiwanych. To efekt m.in. braków w zatowarowaniu z jakim zmagaliśmy się w okresie od lutego do połowy kwietnia. Z opóźnieniem wprowadziliśmy do oferty kolekcję wiosenno-letnią, zwłaszcza na rynku rumuńskim. Mieliśmy do czynienia także z nieoptymalnym zaopatrzeniem sieci handlowej już po uporaniu się z problemami wysyłki towarów z magazynu” – powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. prezesa zarządu TXM S.A.

„Proces optymalizacji zaopatrzenia sieci handlowej nadal jest w toku. W lipcu br. przeprowadziliśmy dużą akcję wyprzedażową mając na celu znaczne zmniejszenie stoku, ale także uzyskanie wolnej przestrzeni na ekspozycję w marketach dla nowej oferty. Obecnie kluczowy jest proces przywrócenia optymalnego zaopatrzenia sieci sprzedaży, a tym samy potencjału sprzedażowego oraz dopasowanie oferty do potrzeb klientów” – dodał Bogusz Kruszyński.

W opinii zarządu TXM S.A. pogorszenie wyników w pierwszym półroczu br. było spowodowane problemami wewnętrznymi, bez wpływu otoczenia zewnętrznego. „Rynek i nasz model biznesowy cały czas uważamy za bardzo atrakcyjny. Widzimy też duży potencjał do poprawy wyników w kolejnych okresach” – stwierdził Bogusz Kruszyński.
Systematycznie zwiększa się także udział importu bezpośredniego, co pozytywnie wpływa na poziom osiąganej marży. Sieć dyskontowa wycofała się jednocześnie z nierentownego rynku czeskiego, unikając w ten sposób ponoszonych tam strat na działalności operacyjnej. Teraz koncentrować się będzie na dalszym rozwoju na strategicznych rynkach, czyli w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz na rozwoju sprzedaży online.

W sierpniu rada nadzorcza TXM podjęła decyzję o powołaniu nowego prezesa zarządu. Od połowy września funkcję tę będzie pełnił Marcin Gregorowicz przejmując obowiązki prezesa od Bogusza Kruszyńskiego, przewodniczącego rady nadzorczej TXM. Poza Marcinem Gregorowiczem w skład zarządu TXM wchodzą również Krzysztof Tomczyk (wiceprezes) oraz Marcin Łużniak (wiceprezes).

TXM S.A. jest właścicielem około 400 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą, w tym w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl.

Data publikacji: 31.08.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »