TXM: zmiany kadrowe w III kwartale

fot. txm.pl

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających  optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

W III kwartale w TXM przeprowadzono znaczne zmiany kadrowe. Do zespołu dołączyły osoby z bogatym doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu w dużych sieciach handlowych .

„Zespół TXM został istotnie wzmocniony zarówno na poziomie Zarządu, jak i na poziomie menadżerskim w kluczowych obszarach operacyjnych. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu i wdrożeniu planu działań krótkoterminowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i optymalizację zapasów w sklepach TXM w Polsce i zagranicą. Równocześnie, w dużym tempie przygotowujemy plan działań o charakterze strategicznym i długoterminowym”, mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA.

Działania podjęte w trzecim kwartale, w szczególności akcje wyprzedażowe, wsparcie sprzedaży intensyfikacją działań marketingowych oraz skrupulatna weryfikacja zamówień towarowych przyniosły skutek w postaci poprawy wskaźników sprzedażowych (sprzedaż na metr kwadratowy) oraz zapasów (rotacja).

„Dzięki podjętym w trzecim kwartale działaniom wyhamowany został spadek sprzedaży z metra oraz znacząco poprawiliśmy rotację i stan zapasów”, mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM. „Dodatkowo w tym okresie zainicjowaliśmy procesy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania sieci sprzedaży oraz centrali – już teraz wiemy, że przyniosą one znaczne oszczędności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Będziemy nadal kontynuować te działania.”

Kluczowym zadaniem dla nowego zespołu TXM jest praca w obszarze asortymentu, sprawności operacyjnej oraz komunikacji z dotychczasowymi, jak i nowymi Klientami, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. Jednocześnie wprowadzane i intensyfikowane są procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz zarządzanie cyklem życia produktu.

„Jako nowy Zarząd przyjęliśmy sobie za cel przywrócenie TXM na ścieżkę wzrostu. Mamy konkretny plan, zidentyfikowane obszary do poprawy. Jesteśmy przekonani, że już w 2018 r. zobaczymy wyraźną poprawę wyników na kluczowych poziomach.” mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. „Klucz do sukcesu jest w nas samych”, dodaje Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA. „Rynek odzieży stale rośnie, a najdynamiczniej rosnącym segmentem jest część dyskontowa”

Pomimo wzrostu przychodów o 4% r/r, TXM zanotował w okresie 1-3Q 2017 stratę netto w wysokości 21,1 mln zł. Jednym z głównych powodów słabych wyników jest trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, który miał miejsce w I kwartale br. Spowodowało to istotne zaburzenie w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowaniu sklepów, a tym samym ofercie jak była udostępniona Klientowi. Obecnie system działa już poprawnie, choć trwają jeszcze prace nad jego ergonomią, umożliwia on implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu, a tym samym sprzedaży.

„Problemy  związane z wdrożeniem systemu zaistniałe w pierwszym półroczu kaskadowo odbiły się na pozostałych obszarach działalności Spółki. Nałożyły się na to problemy z ofertą asortymentową nowego, większego konceptu sklepu, przez co Spółka zanotowała słabsze wyniki.” komentuje Marcin Łużniak.

Rosnący rynek, zdeterminowany zespół, wdrażane działania krótkoterminowe, których efekty już częściowo widać, jak i szykowana stabilna, zrewidowana strategia TXM powoduje, że już wkrótce powinniśmy wrócić na ścieżkę istotnych wzrostów sprzedaży.” dodaje Marcin Gregorowicz.

Marcin Gregorowicz objął funkcję Prezesa Zarządu we wrześniu tego roku, w październiku do Zarządu dołączyła Wiceprezes ds. Sprzedaży – Agnieszka Smarzyńska. Wspólnie z Marcinem Łużniakiem, Wiceprezesem ds. Finansów, który dołączył do Spółki w czerwcu, przygotowują plan, który ma na celu zwiększenie sprzedaży z metra kwadratowego, poprawę marży oraz optymalizację kosztów, co w efekcie ma przywrócić Spółce rentowność oraz umożliwić dalszą ekspansję w Polsce i za granicą.

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m2 i była o 15% większa niż na koniec października 2016 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji.

Data publikacji: 6.12.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »