Vistula zwiększa zyski i rozwija sieć sprzedaży

Fot. vistula.pl

Grupa Vistula podsumowała rok 2015, w którym osiągnęła 28,23 mln zł zysku, czyli prawie 8 mln więcej niż w roku 2014. W planach spółki na rok 2016 jest przede wszystkim dalszy rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe.

Według raportu rocznego firmy, Grupa Vistula odnotowała w 2015 roku 28,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto – rok wcześniej było to 20,29 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 46,87 mln zł, czyli 10 mln więcej niż w roku 2014. Wzrosły także przychody ze sprzedaży, które w zeszłym roku były na poziomie 517,69 mln, a więc ponad 70 mln więcej niż w roku poprzednim.

Na koniec 2015 roku spółka posiadała 322 salony o łącznej powierzchni sprzedażowej 28 000 mkw. W tym roku planuje otwarcie kolejnych 52 – 54 nowych salonów własnych oraz franczyzowych o łącznej powierzchni 2 800 mkw. „W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom łącznie 370 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego” – informuje w liście do akcjonariuszy prezes spółki Grzegorz Pilch. Spośród planowanych salonów 18-19 ma należeć do sieci sprzedaży segmentu jubilerskiego, a sieć segmentu odzieżowego zyska 34-35 nowych lokali. Jak czytamy w liście, „łącznie nakłady finansowe w roku 2016 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach wyniosą około 12 mln zł”.

Data publikacji: 5.04.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
Co przyniesie rok 2023? Prognozy dla sprzedaży, marketingu, technologii i cyfrowej transformacji

Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z… więcej »

Rynek:
Dla branży towarów luksusowych recesja niestraszna

Pomimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej wartość globalnego rynku osobistych dóbr luksusowych wzrośnie w tym roku o 22 proc. i w… więcej »

Aktualności:
LPP podsumowuje wyniki za trzeci kwartał i przygotowuje się na spowolnienie popytu

W trzecim kwartale br. obrotowego przychody polskiego producenta odzieży wzrosły o prawie 40 proc. Strategia wzmacniania obecności marek LPP na… więcej »