Vistula zwiększa zyski i rozwija sieć sprzedaży

Fot. vistula.pl

Grupa Vistula podsumowała rok 2015, w którym osiągnęła 28,23 mln zł zysku, czyli prawie 8 mln więcej niż w roku 2014. W planach spółki na rok 2016 jest przede wszystkim dalszy rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe.

Według raportu rocznego firmy, Grupa Vistula odnotowała w 2015 roku 28,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto – rok wcześniej było to 20,29 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 46,87 mln zł, czyli 10 mln więcej niż w roku 2014. Wzrosły także przychody ze sprzedaży, które w zeszłym roku były na poziomie 517,69 mln, a więc ponad 70 mln więcej niż w roku poprzednim.

Na koniec 2015 roku spółka posiadała 322 salony o łącznej powierzchni sprzedażowej 28 000 mkw. W tym roku planuje otwarcie kolejnych 52 – 54 nowych salonów własnych oraz franczyzowych o łącznej powierzchni 2 800 mkw. „W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom łącznie 370 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego” – informuje w liście do akcjonariuszy prezes spółki Grzegorz Pilch. Spośród planowanych salonów 18-19 ma należeć do sieci sprzedaży segmentu jubilerskiego, a sieć segmentu odzieżowego zyska 34-35 nowych lokali. Jak czytamy w liście, „łącznie nakłady finansowe w roku 2016 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach wyniosą około 12 mln zł”.

Data publikacji: 5.04.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »