Na Zachodzie już od jakiegoś czasu możemy spotkać sklepy z obuwiem dla osób, które chcą całkowicie wykluczyć produkty zwierzęce ze swojej garderoby. Wegetarianom nie chodzi tylko o skórę, ale także o pozostałe komponenty, takie jak np. klej. Target ten został również zauważony przed duże marki. W marcu kolekcję non animal, czyli wytwarzaną bez udziału materiałów pochodzenia zwierzęcego, wprowadza Vagabond.
Do produkcji obuwia non animal firma Vagabond używa komponentów, które są wolne od substancji pochodzenia zwierzęcego. Buty są wykonane z wysokiej jakości materiału syntetycznego z wkładką z korka, który dopasowuje się do kształtu stopy. Istotną częścią procesu było opracowanie kleju niezwierzęcego o takich samych cechach i trwałości kleju, stosowanego dziś w tradycyjnej produkcji obuwia marki.
– Non animal jest wynikiem zwiększonego popytu na produkty tego typu ze strony naszych klientów na całym rynku. Niektórzy z naszej grupy docelowej aktywnie poszukują alternatywy dla skóry i to jest nasz cel. Wierzymy w świadome zachowania konsumpcyjne i otwartość na inne materiały w przyszłości – tłumaczy Anna Fahle Björcke, brand manager w Vagabond. – Ważną częścią naszych wysiłków na rzecz prowadzenia przyjaznej i adekwatnej do klimatu produkcji, nawet dla naszych wyrobów skórzanych, jest użycie materiału do maksimum, aby uniknąć strat i poinformować naszych klientów o odpowiedniej pielęgnacji obuwia. Pozwala to na przedłużenie żywotności poszczególnych modeli. Staramy się na różne sposoby poprawić pracę nad zrównoważonym rozwojem zarówno z perspektywy zdrowia jak i klimatu, dlatego wprowadziliśmy w styczniu „poniedziałek bez produktów mięsnych”.
Wegetariańskie buty pojawią się w marcu 2016 w sklepie internetowym vagabond.com oraz w sklepach stacjonarnych.
- zdjęcia: Vagabond