Więcej przędzy i tkanin

Fot: Steve Snodgrass / Foter.com / CC BY

Globalna produkcja przędzy i tkanin wzrosła w drugim kwartale 2015 roku w porównaniu z poprzednim okresem, odpowiednio o 13% i 9%. Wzrost ten nastąpił we wszystkich regionach, przy czym największy był on w Azji i Ameryce Północnej.

W ujęciu rocznym, globalna produkcja przędzy w drugim kwartale wzrosła umiarkowanie. Wzrosły także światowe zapasy w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku, przede wszystkim w Azji i Ameryce Południowej, malejąc jednocześnie w Europie. Zamówienia na przędzę w Europie są wyższe niż w ubiegłym kwartale, jak również w porównaniu z poprzednim rokiem, natomiast spadły one w Ameryce Południowej.

Również światowa produkcja tkanin wzrosła we wszystkich regionach w drugim kwartale w porównaniu z początkiem roku. Należy zwrócić tu uwagę na fakt, że produkcja w Azji jest w tym okresie zazwyczaj znacznie większa niż w pierwszym kwartale. Wynika to głównie z obchodzonego pod koniec stycznia lub na początku lutego Chińskiego Nowego Roku, przez co Chiny mają mniej dni roboczych w pierwszym kwartale niż w pozostałej części roku, co z kolei wpływa negatywnie na produkcję w początkowych trzech miesiącach.

W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, produkcja tkanin spadła, natomiast wzrosły zapasy w prawie wszystkich regionach z wyjątkiem Ameryki Północnej. Zamówienia na tkaniny w analizowanym okresie zmniejszyły się delikatnie w Europie w odniesieniu do poprzedniego kwartału, a wzrosły w Ameryce Południowej. Odwrotnie wygląda sytuacja w ujęciu rocznym – europejskie zamówienia wzrosły, podczas gdy w Ameryce Południowej spadły.

przedze

Szacunki dotyczące produkcji przędzy w trzecim kwartale są pozytywne dla Azji i Ameryki Północnej i stałe w Europie. Również przewidywania dotyczące produkcji tkanin zakładają wzrost w Azji i stałą sytuację w Europie. Jeżeli chodzi natomiast o czwarty kwartał, perspektywy dla produkcji zarówno przędzy, jak i tkanin w Azji i Europie pozostają bez zmian.

Data publikacji: 9.12.2015
Przeczytaj również

Technologia:
Aplikacje mobilne – przyszłość sprzedaży w e-commerce, również tej międzynarodowej

Na tle dynamicznych zmian na rynku e-commerce rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które nie tylko przyciągają nowych klientów, ale też… więcej »

Aktualności:
Zalando inwestuje w bardziej inteligentnego i mocniej spersonalizowanego asystenta

Asystent Zalando w nowej wersji ma być jeszcze bardziej inteligentny i spersonalizowany, a dzięki… więcej »

Technologia:
Platforma 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes – personalizacja, ekologia i zaawansowane symulacje

Wywiad z Ireneuszem Borowskim, Country Managerem na Polskę w  Dassault Systèmes.