Wittchen wchodzi na giełdę

Firma Wittchen ogłosiła zakończenie subskrypcji na akcje serii A i B. W ofercie znalazło się 3,25 mln akcji spółki, w tym 1,6 mln akcji serii B oraz 1, 65 mln serii A. Wartość jednej akcji wyniosła 17 zł. W sumie firma pozyska z ich sprzedaży 55,25 mln złotych.

Zapisy na akcje złożyło 811 inwestorów, w tym 724 inwestorów indywidualnych i 87 inwestorów instytucjonalnych. Pierwszy dzień notowania akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych nastąpi prawdopodobnie 9 listopada 2015.
Pozyskane środki firma zamierza przeznaczyć na rozwój. Jędrzej Wittchen, założyciel i prezes spółki, zapowiada dalszą rozbudowę własnej sieci salonów detalicznych, rozwój sprzedaży internetowej oraz zintegrowanie kanałów sprzedaży (stacjonarnego i on-line). Firma zamierza też rozwijać sprzedaż zagraniczną – w przypadku nowych rynków przede wszystkim w obszarze e-commerce.
W 2014 r. przychody ze sprzedaży sieci handlowej Wittchen wzrosły o połowę w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły 130,5 mln zł, natomiast zysk netto został niemalże podwojony osiągając poziom 27,7 mln zł.

Data publikacji: 4.11.2015
Przeczytaj również

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »

Rynek:
CCC: Poprawa przychodów o 85% w I kw. 2021

Grupa CCC zakończyła I kwartał roku obrotowego 2021/22 przychodami na poziomie 1429 mln zł (+85% r/r). Od lutego do kwietnia spółka… więcej »

Rynek:
LPP podało wyniki za rok 2020/21

Przychody polskiego producenta odzieży w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 7,8 mld zł i były niższe r/r o prawie 15 proc.… więcej »