Wittchen wchodzi na giełdę

Firma Wittchen ogłosiła zakończenie subskrypcji na akcje serii A i B. W ofercie znalazło się 3,25 mln akcji spółki, w tym 1,6 mln akcji serii B oraz 1, 65 mln serii A. Wartość jednej akcji wyniosła 17 zł. W sumie firma pozyska z ich sprzedaży 55,25 mln złotych.

Zapisy na akcje złożyło 811 inwestorów, w tym 724 inwestorów indywidualnych i 87 inwestorów instytucjonalnych. Pierwszy dzień notowania akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych nastąpi prawdopodobnie 9 listopada 2015.
Pozyskane środki firma zamierza przeznaczyć na rozwój. Jędrzej Wittchen, założyciel i prezes spółki, zapowiada dalszą rozbudowę własnej sieci salonów detalicznych, rozwój sprzedaży internetowej oraz zintegrowanie kanałów sprzedaży (stacjonarnego i on-line). Firma zamierza też rozwijać sprzedaż zagraniczną – w przypadku nowych rynków przede wszystkim w obszarze e-commerce.
W 2014 r. przychody ze sprzedaży sieci handlowej Wittchen wzrosły o połowę w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły 130,5 mln zł, natomiast zysk netto został niemalże podwojony osiągając poziom 27,7 mln zł.

Data publikacji: 4.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »

Aktualności:
Twoja recepta na korona-wyzwanie

Każde wyzwanie to test, egzamin wobec siebie i innych na to, jak sobie z nim poradzimy. Będziemy więksi od niego, czy też nas przerośnie?… więcej »