Włoski but w opałach

fot. www.assocalzaturifici.it

Włoscy producenci obuwia załamują ręce. Pierwsze półrocze 2015 roku przyniosło krytyczną zapaść w eksporcie ich produktów do krajów byłego Związku Radzickiego. Spadki wyniosły 35.6% w Rosji, 52% na Ukrainie i 22.6% w Kazachstanie.

To szczególnie zła wiadomość dla włoskiego rynku, jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, iż Rosja w 2014 roku zajmowała szóste miejsce pod względem wartości, a dziewiąte pod względem ilości eksportu obuwia z Półwyspu Apenińskiego. Włoskie stowarzyszenie Assocalzaturifici ratunek widzi w zniesieniu sankcji nałożonych na Rosję. Jego szefowa Annarita Pilotti zapowiada, że organizacja będzie naciskała na swój rząd i parlamentarzystów europejskich w sprawie zniesienia restrykcji. – To jedyny sposób, by stworzyć odpowiedni klimat zaufania i stabilności, który przełoży się na odbudowę handlu  na rosyjskim rynku, tak ważnym dla włoskich przedsiębiorstw.

Źródło: Assocalzaturifici

Data publikacji: 13.10.2015
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »