Włoski but w opałach

fot. www.assocalzaturifici.it

Włoscy producenci obuwia załamują ręce. Pierwsze półrocze 2015 roku przyniosło krytyczną zapaść w eksporcie ich produktów do krajów byłego Związku Radzickiego. Spadki wyniosły 35.6% w Rosji, 52% na Ukrainie i 22.6% w Kazachstanie.

To szczególnie zła wiadomość dla włoskiego rynku, jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, iż Rosja w 2014 roku zajmowała szóste miejsce pod względem wartości, a dziewiąte pod względem ilości eksportu obuwia z Półwyspu Apenińskiego. Włoskie stowarzyszenie Assocalzaturifici ratunek widzi w zniesieniu sankcji nałożonych na Rosję. Jego szefowa Annarita Pilotti zapowiada, że organizacja będzie naciskała na swój rząd i parlamentarzystów europejskich w sprawie zniesienia restrykcji. – To jedyny sposób, by stworzyć odpowiedni klimat zaufania i stabilności, który przełoży się na odbudowę handlu  na rosyjskim rynku, tak ważnym dla włoskich przedsiębiorstw.

Źródło: Assocalzaturifici

Data publikacji: 13.10.2015
Przeczytaj również

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »

Handel:
Jak bardzo wakacyjny boom rozkręci sprzedaż w sklepach?

Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i… więcej »