Wyścig zaczyna się w Czarny Piątek

Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak wskaźnik konwersji pozostaje na stałym poziomie. Może to oznaczać, że klienci nie znajdują w polskich e-sklepach atrakcyjnych ofert wyprzedażowych. O czym powinni pamiętać właściciele sklepów online by zwiększyć przedświąteczną sprzedaż i jak najlepiej wykorzystać gorący sezon handlowy?

Firma Criteo przeanalizowała ponad 15 milionów transakcji realizowanych na desktopach, smartfonach i tabletach przez działające w Polsce e-sklepy[1]. Oto główne wnioski z przeprowadzonej analizy:

Zakupy online królują do połowy grudnia

Począwszy od ostatniego tygodnia listopada liczba zdarzeń w polskich sklepach online gwałtownie wzrasta, osiągając najwyższy poziom około 13 grudnia. W porównaniu do pierwszego tygodnia listopada, ruch w sklepach online  w połowie grudnia wzrasta aż o 38%. Od tej pory liczba zdarzeń  w e-sklepach zaczyna spadać, co może być interpretowane jako stopniowe przechodzenie klientów od zakupów online do offline. Co ciekawe – krótko po świętach ruch w e-sklepach zaczyna ponownie wzrastać, by 28 grudnia osiągnąć poziom zbliżony do przedświątecznego wyniku.

Cross-device ma kluczowe znaczenie

Badanie Criteo pokazuje, że w okresie przedświątecznym 40% osób korzysta z różnych urządzeń podczas procesu zakupowego. Klienci często przeglądają oferty na smartfonach lub tabletach, a kupują na przykład z poziomu desktopa. Marketerzy mają dziś twardy orzech do zgryzienia: muszą mieć pewność, że użytkownik, który wczoraj zobaczył reklamę w desktopowej wyszukiwarce, jest tym samym użytkownikiem, który dziś obejrzał reklamę graficzną na swoim smartfonie. Technologia cross-device pozwala na “dokładne dopasowanie” użytkowników pomiędzy urządzeniami i efektywne dotarcie z właściwym komunikatem do każdego odbiorcy.

Zadbaj o pozytywne doświadczenie zakupowe klienta

Według analizy Criteo, 95% klientów wraca do sklepu internetowego po pozytywnym doświadczeniu zakupowym, a 82% klientów sklepów internetowych już korzysta lub chciałoby skorzystać z kodu promocyjnego podczas przedświątecznych zakupów. W myśl zasady, że jeden zadowolony klient przyprowadza do sklepu kolejnych sześciu kupujących, sprzedawcy powinni zadbać o wyjątkowość przedświątecznych zakupów: atrakcyjne, spersonalizowane oferty promocyjne, szybką i wygodną transakcję oraz ekspresową przesyłkę.

[1] Wyniki oparte są przede wszystkim na danych poddanych analizie w okresie od 23 listopada do 31 grudnia 2015 roku.

Data publikacji: 28.11.2016
Przeczytaj również

Marketing:
Martyna Wojciechowska ambasadorką Triumpha

Twarzą wiosennej kampanii marki bieliźnianej Triumph została jej nowa ambasadorka, Martyna Wojciechowska dziennikarka,… więcej »

Handel:
Pop-up store, czyli co? Poznaj fenomen, który podbija świat handlu

Wśród handlowych zwycięzców nowej rzeczywistości, zaraz po e-commerce, coraz częściej wymieniany jest pop-up store. Może to jest więc… więcej »

Marketing:
Kasia Sokołowska ambasadorką Samsung AirDresser

Reżyserka pokazów mody, Kasia Sokołowska nawiązała współpracę z firmą Samsung w zakresie promocji szafy odświeżającej ubrania… więcej »