Zalando: Dobry początek roku i optymistyczne prognozy

Platforma e-commerce aktualizuje prognozy finansowe na 2021 rok po silnym wzroście zysków w pierwszym kwartale, utrzymaniu podwyższonych poziomów wzrostu w drugim kwartale oraz stabilnych perspektywach na drugą połowę roku.

Zalando przewiduje 31-36% wzrostu GMV i 400-475 mln euro skorygowanego EBIT w roku finansowym 2021. GMV wzrósł o 55,6% do 3,2 mld euro w pierwszym kwartale, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 4,2%. Sklep odnotował również wyjątkowy wzrost liczby nowych klientów, osiągając 41,8 miliona aktywnych użytkowników.

„W pierwszym kwartale 2021 roku Zalando odnotowało największy wzrost od czasu wejścia na giełdę w 2014 roku. Obserwujemy, jak nasza platforma i biznes rozwijają się w coraz szybszym tempie, przynosząc korzyści zarówno klientom, jak i partnerom, a także pozwalając nam stawiać szybkie kroki na naszej drodze do stania się punktem wyjścia dla mody” – komentuje dyrektor finansowy Zalando, David Schröder.

Aby zrealizować plany związane z rozwojem Zalando i zapewnić klientom wygodę, firma zamierza dalej rozbudowywać swoją europejską sieć logistyczną obejmującą obecnie 10 centrów logistycznych i doda pięć kolejnych centrów do istniejącej sieci do 2023 roku. Dwa centra w Rotterdamie i Madrycie są bliskie ukończenia i zostaną uruchomione w 2021 roku. Budowa trzech nowych centrów logistycznych we Francji, Niemczech i Polsce rozpocznie się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.

Data publikacji: 10.05.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »

Rynek:
Społeczny wymiar sportu staje się coraz ważniejszy

O wyzwaniach minionego roku i perspektywach dla branży outdoorowej w 2024 roku opowiada Michael Levi, dyrektor sprzedaży na Europę w Columbia… więcej »

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson ponownie notuje rekord sprzedaży i utrzymuje marże

Polski producent bielizny zanotował po trzech kwartałach br. 204,4 mln zł… więcej »