Zalando: Dobry początek roku i optymistyczne prognozy

Platforma e-commerce aktualizuje prognozy finansowe na 2021 rok po silnym wzroście zysków w pierwszym kwartale, utrzymaniu podwyższonych poziomów wzrostu w drugim kwartale oraz stabilnych perspektywach na drugą połowę roku.

Zalando przewiduje 31-36% wzrostu GMV i 400-475 mln euro skorygowanego EBIT w roku finansowym 2021. GMV wzrósł o 55,6% do 3,2 mld euro w pierwszym kwartale, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 4,2%. Sklep odnotował również wyjątkowy wzrost liczby nowych klientów, osiągając 41,8 miliona aktywnych użytkowników.

„W pierwszym kwartale 2021 roku Zalando odnotowało największy wzrost od czasu wejścia na giełdę w 2014 roku. Obserwujemy, jak nasza platforma i biznes rozwijają się w coraz szybszym tempie, przynosząc korzyści zarówno klientom, jak i partnerom, a także pozwalając nam stawiać szybkie kroki na naszej drodze do stania się punktem wyjścia dla mody” – komentuje dyrektor finansowy Zalando, David Schröder.

Aby zrealizować plany związane z rozwojem Zalando i zapewnić klientom wygodę, firma zamierza dalej rozbudowywać swoją europejską sieć logistyczną obejmującą obecnie 10 centrów logistycznych i doda pięć kolejnych centrów do istniejącej sieci do 2023 roku. Dwa centra w Rotterdamie i Madrycie są bliskie ukończenia i zostaną uruchomione w 2021 roku. Budowa trzech nowych centrów logistycznych we Francji, Niemczech i Polsce rozpocznie się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.

Data publikacji: 10.05.2021
Przeczytaj również

Handel:
„Weź do domu zapłać później” – CCC wprowadza płatności odroczone w sklepach stacjonarnych

Grupa CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni płatności odroczone w sklepach stacjonarnych, za… więcej »

Rynek:
Zalando rozwija ofertę luksusowych brandów oraz wschodzących marek projektantów

Modowa i lifestyle’owa platforma Zalando wzmacnia kategorię Designer. Tylko w tym roku firma nawiązała współpracę łącznie z ponad 50… więcej »

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »