Zalando: Dobry początek roku i optymistyczne prognozy

Platforma e-commerce aktualizuje prognozy finansowe na 2021 rok po silnym wzroście zysków w pierwszym kwartale, utrzymaniu podwyższonych poziomów wzrostu w drugim kwartale oraz stabilnych perspektywach na drugą połowę roku.

Zalando przewiduje 31-36% wzrostu GMV i 400-475 mln euro skorygowanego EBIT w roku finansowym 2021. GMV wzrósł o 55,6% do 3,2 mld euro w pierwszym kwartale, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 4,2%. Sklep odnotował również wyjątkowy wzrost liczby nowych klientów, osiągając 41,8 miliona aktywnych użytkowników.

„W pierwszym kwartale 2021 roku Zalando odnotowało największy wzrost od czasu wejścia na giełdę w 2014 roku. Obserwujemy, jak nasza platforma i biznes rozwijają się w coraz szybszym tempie, przynosząc korzyści zarówno klientom, jak i partnerom, a także pozwalając nam stawiać szybkie kroki na naszej drodze do stania się punktem wyjścia dla mody” – komentuje dyrektor finansowy Zalando, David Schröder.

Aby zrealizować plany związane z rozwojem Zalando i zapewnić klientom wygodę, firma zamierza dalej rozbudowywać swoją europejską sieć logistyczną obejmującą obecnie 10 centrów logistycznych i doda pięć kolejnych centrów do istniejącej sieci do 2023 roku. Dwa centra w Rotterdamie i Madrycie są bliskie ukończenia i zostaną uruchomione w 2021 roku. Budowa trzech nowych centrów logistycznych we Francji, Niemczech i Polsce rozpocznie się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.

Data publikacji: 10.05.2021
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »