Zalando inwestuje w bardziej inteligentnego i mocniej spersonalizowanego asystenta

Asystent Zalando w nowej wersji ma być jeszcze bardziej inteligentny i spersonalizowany, a dzięki zaawansowanej technologii ma lepiej rozumieć potrzeby klientów i kontekst zakupowy. Narzędzie analizuje historię zakupów i preferencje użytkowników, dostarczając trafniejsze rekomendacje i zwiększając zaangażowanie klientów.

Asystent Zalando, który udziela porad związanych z modą w lokalnych językach, jest dostępny dla zalogowanych klientów od października ubiegłego roku na wszystkich 25 rynkach Zalando, w tym w Polsce. Najnowsza aktualizacja nadaje Asystentowi Zalando nowy wygląd i zapewnia zwiększoną trafność rekomendacji dzięki głębszej personalizacji i lepszemu zrozumieniu kontekstu. W rezultacie asystent jeszcze lepiej wpisuje się w doświadczenia zakupowe klientów.Wszyscy zalogowani klienci Zalando mają już dostęp do nowej wersji asystenta zarówno poprzez aplikację jak i stronę internetową.

Głębsza personalizacja

Dzięki połączeniu z kontami klientów asystent może zrozumieć ich osobiste preferencje i przeanalizować poprzednie zakupy po czym uwzględnić je w swoich odpowiedziach. Ta głębsza personalizacja sprawia, że rekomendacje są jeszcze bardziej dopasowane i indywidualne. Podczas fazy testów zaobserwowano wzrost cennych interakcji, takich jak „Zapisz w ulubionych” lub „Dodaj do koszyka” o ponad 40%. Wyniki te pokazują, jak bardzo trafne i spersonalizowane sugestie poprawiają doświadczenia zakupowe i zwiększają zadowolenie klientów.

Zrozumienie kontekstu

Kolejne kluczowe ulepszenie dotyczy zrozumienia kontekstu. Asystent rozpozna w którym miejscu na platformie znajduje się klient i potrafi odpowiednio dostosować początek konwersacji. Na przykład każdy, kto przegląda dżinsy i otworzy Asystenta Zalando, zobaczy komunikat „Widzę, że szukasz damskich dżinsów” i sugestie takie jak „Pokaż mi dżinsy z szeroką nogawką”. Ten poziom inteligencji kontekstowej ułatwia klientom znalezienie dokładnie tego, czego poszukują.

Nowy wygląd

Zmieniony wygląd sprawia, że asystent jest bardziej atrakcyjny w użyciu i łączy styl z funkcjonalnością. Niezależnie od tego, czy klienci szukają inspiracji czy konkretnych produktów, nowoczesny wygląd asystenta zapewnia lepsze, przyjemniejsze wrażenia. Nowy, dynamiczny design z kolorowymi akcentami odzwierciedla również zmienione pozycjonowanie marki Zalando.

– Cieszymy się, że możemy przedstawić naszym klientom nową, ulepszoną wersję naszego asystenta opartego na AI, który jest teraz inteligentniejszy i bardziej spersonalizowany niż kiedykolwiek – mówi Tian Su, wiceprezes ds. personalizacji i rekomendacji w Zalando. – Dzięki bardziej spersonalizowanemu i kontekstowemu wsparciu pomagamy naszym klientom podejmować świadome decyzje i znajdować dokładnie to, czego potrzebują. Nieustannie dążymy do tworzenia płynnego i przyjemnego doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla nasze zaangażowanie w budowanie angażującej i satysfakcjonującej cyfrowej podróży. Dodatkowo ulepszyliśmy naszego asystenta, aby był jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie dla użytkowników.

Data publikacji: 2.04.2025
Przeczytaj również

Aktualności:
Marka Dr. Martens otworzyła pop-up store w Warszawie

Marka Dr. Martens po raz kolejny uruchomiła pop-up, tym razem w samym sercu Warszawy, w Pasażu Wiecha. Od 17 kwietnia do 24… więcej »

Aktualności:
Respect. Nowy standard dla e-commerce sprzedającego w Rumunii

Polski program certyfikacyjny zmienia zasady gry w handlu internetowym na rynku… więcej »

Aktualności:
"The Process of Psychotherapy" Anny Biel Kolekcją Roku Pokazu Dyplomowego SAPU

Cracow Fashion Week 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce po raz kolejny zainspirował miłośników mody, projektantów i… więcej »