Zalando notuje wzrosty i planuje kolejne inwestycje

Po dobrym 2020 roku, Zalando dąży do zwiększenia GMV do ponad 30 miliardów euro do 2025 roku. W perspektywie długoterminowej, firma aspiruje do obsługi ponad 10% europejskiego rynku mody wartego 450 miliardów euro. W bieżącym roku firma zainwestuje 350-400 mln euro w logistykę i technologię.

W 2020 roku, Zalando osiągnęło 10,7 mld euro GMV, co oznacza wzrost o 30,4% rok do roku, dzięki rekordowemu poziomowi pozyskiwania nowych klientów i dobrym wynikom Programu Partnerskiego. Przychody w tym samym okresie wzrosły o 23,1% do 8 mld euro. Zalando odnotowało skorygowany EBIT w wysokości 420,8 mln euro, co odpowiada marży w wysokości 5,3%.

Początek 2021 roku firma uznaje za wyjątkowo udany. W pierwszym kwartale br. GMV wzrosło o około 50%. Firma spodziewa się wzrostu GMV o 27-32% do 13,6-14,1 mld euro w 2021 roku. Oczekuje też, że przychody wzrosną o 24-29% do 9,9-10,3 mld euro, a skorygowany EBIT wyniesie 350-425 mln euro. Firma zapewnia, że będzie inwestować w infrastrukturę logistyczną i platformę technologiczną, na co wyda 350-400 mln euro w 2021 r.

Co-CEO Zalando Robert Gentz mówi: „Rok 2020 był jak żaden inny. Skupialiśmy się na naszej długoterminowej wizji bycia punktem wyjścia dla branży modowej. W nadchodzących latach będziemy nadal koncentrować się na wzroście i inwestycjach długoterminowych”.

Cele strategiczne napędzające długoterminowe wzrosty

W 2020 roku, Zalando zwiększyło swoją bazę aktywnych klientów o 25% do 38,7 mln, dzięki wzmocnieniu swojego zaangażowania w relacje z klientami na obecnych rynkach. Ponadto, Zalando rozszerzy swoją obecność w Europie o osiem kolejnych krajów: Chorwację, Estonię, Łotwę, Litwę, Słowację i Słowenię w 2021 roku; Węgry i Rumunię w 2022 roku.

W czwartym kwartale 2020 roku Program Partnerski odpowiadał za 24% GMV Zalando. Na koniec 2020 roku, ponad 2 400 sklepów dołączyło do platformy poprzez program Connected Retail. Program bardzo szybko się rozwija – tylko do końca lutego dołączyło do niego kolejne ponad 3 400 sklepów.

„Rozwój Connected Retail pokazuje jak wartościowa dla sprzedawców jest kombinacja sprzedaży zarówno offline, jak i online” – mówi co-CEO Zalando David Schneider. „W minionym roku branża stanęła w obliczu wielu wyzwań, a my byliśmy świadkami głębszego zaangażowania ze strony partnerów Zalando. Niezmiernie wspieramy sprzedawców, którzy szukają sposobów na przeniesienie swojego biznesu do sfery online”.

Zrównoważony rozwój kluczowym filarem

Rok po ogłoszeniu strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE, firma Zalando poczyniła znaczne postępy na drodze w kierunku stania się zrównoważoną platformą modową o pozytywnym wpływie na ludzi i planetę. Firma zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 64% od 2017 r. i prowadzi własną działalność w 100% z odnawialnych źródeł energii. W 2020 r. sprzedaż bardziej zrównoważonych produktów stanowiła około 16% GMV, w porównaniu z około 7% w 2019 r. W rezultacie Zalando stawia sobie za cel zwiększenie tej wartości do 25% (wcześniej 20%) do 2023 r., jednocześnie zaostrzając kryteria zrównoważonych produktów. Pełne szczegóły dotyczące osiągnięć Zalando można znaleźć w pierwszym niezależnym rocznym raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Rubin Ritter, co-CEO Zalando, komentuje: „Dzięki naszej skali i pozycji na rynku, mamy szansę na wprowadzanie pozytywnych zmian w branży modowej. Jeśli chcemy zbudować punkt wyjścia dla mody oraz zdobyć serca i umysły konsumentów, musimy być częścią rozwiązania problemu, przed którym wspólnie stoimy”.

Data publikacji: 15.04.2021
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »