Zalando podało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 r.

W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło swoją rentowność. Firma podniosła jakość swojego asortymentu, rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, sprawiła, że doświadczenia klientów stały się jeszcze bardziej inspirujące, a także pozyskała więcej partnerów logistycznych. Wyniki stanowią potwierdzenie, ogłoszonej w marcu, zaktualizowanej strategii Zalando, która zakłada budowę wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w obszarze mody i stylu życia wokół dwóch wektorów wzrostu: B2C oraz B2B.

  • Wartość sprzedaży brutto (GMV) w pierwszym kwartale wzrosła o 1,3% 
  • Skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 28,3 mln euro, co odpowiada marży wysokości 1,3%
  • Segment B2C odnotował największy wzrost dzięki propozycjom w kategoriach Beauty, Sport, Kids & Family a także “Lounge by Zalando”
  • Segment B2B pozyskał więcej partnerów wielokanałowej realizacji zamówień i zwiększył przychody o 13%
Data publikacji: 14.05.2024
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa CCC koncentruje się na poprawie rentowności i finalizuje proces refinansowania

Grupa CCC w Q1 2024 (luty’24 – kwiecień’24) odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł, wyższy o 244% rdr, dzięki skokowej poprawie… więcej »

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »