W drugim kwartale br. Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. Firma rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, odnotowując silny wzrost w kategoriach: Sport, Designer i Beauty, podniosła atrakcyjność swojego asortymentu dzięki nowym markom, zainwestowała w nowe, wspierane sztuczną inteligencją rozwiązania, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia, a także rozszerzyła swoją działalność w segmencie B2B. Liczba aktywnych klientów wzrosła od końca pierwszego kwartału o 300 000, osiągając 49,8 miliona.
Jak podkreśla w komunikacie prasowym Zalando, do wyższej rentowności i dynamiki sprzedaży w drugim kwartale doprowadziły: mocny wzrost w kategorii Sport, poszerzenie jakościowego asortymentu, inwestycje w inspiracje wspierane przez AI oraz dwucyfrowy wzrost w B2B.
Wartość sprzedaży brutto firmy w drugim kwartale (GMV) wzrosła o 2,8% do 3,8 miliarda euro, a przychody o 3,4% do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł do 171,6 miliona euro, odpowiadając marży na poziomie 6,5%. Segment B2C odnotował silny wzrost w kategoriach Sport, Designer i Beauty, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż wzrosła o 10,3%
Zarząd Zalando potwierdził całoroczne prognozy na rok 2024 i ogłosił plany wzmocnienia istniejących hubów technologicznych oraz dodania nowej, uzupełniającej lokalizacji w chińskim centrum technologicznym Shenzhen.
Firma pochwaliła się również umową z OpenAI na kontynuację ścisłej współpracy i wspólne tworzenie jeszcze większej liczby rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji dla branży mody.
Platforma bardzo mocno działa na polskim rynku, o czym opowiada Daniel Rogiński, GM CEE Zalando: – Zalando kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieranie polskiej mody. W czerwcu po raz drugi uruchomiliśmy kampanię marketingową promującą wyłącznie krajowe marki, zapraszając cztery z nich: La Manię, Lancerto, Kazar i Yes, do stworzenia limitowanych kolekcji, dostępnych wyłącznie na Zalando. Jak wynika z naszego raportu “Polska moda na europejskim wybiegu”, 50% Polaków kupuje co najmniej kilkukrotnie w ciągu roku lokalne marki. Cieszy nas również, że już ponad połowa polskich firm sprzedających online jest obecna poza naszym krajem, a aż 75% z nich planuje dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną. Jesteśmy dumni, że jako Zalando możemy wspierać rozwój polskiej mody, udostępniając partnerom takie narzędzia, jak ZEOS, dzięki któremu sprzedawcy mogą udostępniać swoje produkty na wielu marketplace’ach i łączyć się z dziesiątkami lokalnych operatorów w całej Europie oraz ZMS, które wspiera marki w skutecznych działaniach marketingowych na Zalando i w innych kanałach.