Zalando podsumowuje II kwartał 2024. Lepsze wyniki dzięki B2B, AI i poszerzeniu asortymentu

W drugim kwartale br. Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. Firma rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, odnotowując silny wzrost w kategoriach: Sport, Designer i Beauty, podniosła atrakcyjność swojego asortymentu dzięki nowym markom, zainwestowała w nowe, wspierane sztuczną inteligencją rozwiązania, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia, a także rozszerzyła swoją działalność w segmencie B2B. Liczba aktywnych klientów wzrosła od końca pierwszego kwartału o 300 000, osiągając 49,8 miliona.

Jak podkreśla w komunikacie prasowym Zalando, do wyższej rentowności i dynamiki sprzedaży w drugim kwartale doprowadziły: mocny wzrost w kategorii Sport, poszerzenie jakościowego asortymentu, inwestycje w inspiracje wspierane przez AI oraz dwucyfrowy wzrost w B2B.

Wartość sprzedaży brutto firmy w drugim kwartale (GMV) wzrosła o 2,8% do 3,8 miliarda euro, a przychody o 3,4% do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł do 171,6 miliona euro, odpowiadając marży na poziomie 6,5%. Segment B2C odnotował silny wzrost w kategoriach Sport, Designer i Beauty, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż wzrosła o 10,3%

Zarząd Zalando potwierdził całoroczne prognozy na rok 2024  i ogłosił plany wzmocnienia istniejących hubów technologicznych oraz dodania nowej, uzupełniającej lokalizacji w chińskim centrum technologicznym Shenzhen.

Firma pochwaliła się również umową z OpenAI na kontynuację ścisłej współpracy i wspólne tworzenie jeszcze większej liczby rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji dla branży mody.

Platforma bardzo mocno działa na polskim rynku, o czym opowiada Daniel Rogiński, GM CEE Zalando: – Zalando kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieranie polskiej mody. W czerwcu po raz drugi uruchomiliśmy kampanię marketingową promującą wyłącznie krajowe marki, zapraszając cztery z nich: La Manię, Lancerto, Kazar i Yes, do stworzenia limitowanych kolekcji, dostępnych wyłącznie na Zalando. Jak wynika z naszego raportu “Polska moda na europejskim wybiegu”, 50% Polaków kupuje co najmniej kilkukrotnie w ciągu roku lokalne marki. Cieszy nas również, że już ponad połowa polskich firm sprzedających online jest obecna poza naszym krajem, a aż 75% z nich planuje dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną. Jesteśmy dumni, że jako Zalando możemy wspierać rozwój polskiej mody, udostępniając partnerom takie narzędzia, jak ZEOS, dzięki któremu sprzedawcy mogą udostępniać swoje produkty na wielu marketplace’ach i łączyć się z dziesiątkami lokalnych operatorów w całej Europie oraz ZMS, które wspiera marki w skutecznych działaniach marketingowych na Zalando i w innych kanałach.

Data publikacji: 12.08.2024
Przeczytaj również

Handel:
Jak polskie marki modowe mogą zaistnieć na rynku skandynawskim

Kraje nordyckie to łakomy kąsek dla firm z branży fashion. Jaka jest ich specyfika oraz jak je zdobyć opowiada Jakub Grzywacz, Head of Sales z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »

Handel:
Fulfillment ma wiele twarzy: Klucz do sukcesu w branży fashion

W branży fashion, gdzie trendy zmieniają się w błyskawicznym tempie, a oczekiwania klientów rosną z dnia na dzień, efektywny fulfillment… więcej »