Zalando rozwija ofertę luksusowych brandów oraz wschodzących marek projektantów

Modowa i lifestyle’owa platforma Zalando wzmacnia kategorię Designer. Tylko w tym roku firma nawiązała współpracę łącznie z ponad 50 markami – nowymi i tymi o ugruntowanej pozycji w świecie mody, takimi jak Missoni, Christopher Kane, 032C i Mansur Gavriel. Ponadto, od września br. Zalando rozpoczyna współpracę z Not Just A Label (NJAL) – międzynarodową platformą zrzeszającą projektantów.

Anaheta Metghalchi von Berenberg, dyrektor ds. Zakupów w Zalando, mówi: „Przewiduje się, że do 2025 roku główną grupą klientów dokonujących zakupów luksusowych będą osoby z pokolenia Z oraz Millenialsów. Jako Zalando mamy wyjątkową pozycję, by zapewniać naszym klientom, w tym licznym przedstawicielom wspomnianych generacji, szeroką i zróżnicowaną ofertę z różnych kategorii. Wzmacniamy kategorię Designer, poprzez zwiększenie liczby oferowanych marek i asortymentu oraz wprowadzając dedykowane personalizowane rozwiązania. Wraz z naszymi partnerami koncentrujemy się na rozwijaniu bardziej zrównoważonego, różnorodnego i kompleksowego asortymentu premium. To nasz wkład w inicjowanie i wspieranie pozytywnych zmian wśród naszych klientów i w całej branży”.

W ramach rozwoju kategorii Designer, Zalando wprowadziło na początku tego roku nowe, personalizowane rozwiązanie: Designer Brand Homes. Jego celem jest inspirowanie klientów i wspieranie ich w odkrywaniu luksusowego asortymentu w specjalnie zaprojektowanym środowisku online bazującym na storytellingu. Dzięki dedykowanej szacie graficznej składającej się z edytowalnych modułów, marki mogą dzielić się historiami związanymi z projektem, a także prezentować sezonowe kolekcje i wybrane produkty w sposób przypominający witrynę sklepową luksusowego domu modowego. Designer Brand Homes jest dostępne w wersji na przeglądarki i w aplikacji Zalando na wszystkich rynkach.

Kategoria Zalando Designer została wprowadzona w 2010 r. i przekształciła się w odrębną propozycję dedykowaną luksusowym zakupom. Firma chce by była to platforma wybierana przez klientów i marki, dla których ważnymi wartościami są zrównoważony rozwój, różnorodność i inkluzywność.

Data publikacji: 30.08.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa CCC koncentruje się na poprawie rentowności i finalizuje proces refinansowania

Grupa CCC w Q1 2024 (luty’24 – kwiecień’24) odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł, wyższy o 244% rdr, dzięki skokowej poprawie… więcej »

Rynek:
Zalando podało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 r.

W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło swoją rentowność. Firma podniosła jakość swojego asortymentu,… więcej »

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »